Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Nyt mua alkaa pelottaa mennä nukkumaan, kun pelkään, että Annan oudot silmät ja pistävä katse tulee painajaisina mun uneen.
Toivon että Hai saa ilmaisen terapian niin kauan kuin on tarvis!
Hain terapeutit on lähellä. Senkun painaa sitä sängyn viereen sijoitettua hälytysnappulaa niin summeri alkaa soimaan äidin ja isän huoneessa.
Annan jäljiltä tarvitaan paljon järeämpiä tukitoimia.
Kaikki Haita puolustavat trollit, asettakaa trollaushatut hetkeksi hattuhyllylle ja vastatkaa tekin (ja kaikki muutkin) tähän yksinkertaiseen kysymykseen:
Mitä ihmettä "asiantuntijoilla" on liikkunut mielissään (jos mitään) kun he ovat valinneet ohjelmaan vanhempiensa kanssa asuvan miehen?
Edes Haita Taivalkosken uuninpankolta puolustava trolli ei pidä tuota oikeasti normaalina toimintana. Eikä ainakaan sellaisena toimintana missä ei olisi 99,9%:n todennäköisyys aiheuttaa konfliktinpoikanen. Miettikää nyt vähän... Hääpäivänä Anna kysyy Hailta: missä sä asut? Johon Hai vastaa: Keravalla vanhempien luona. WTF?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Jyrki aiemmin (siellä Vene..zuelassa) luetteli Jennin parhaiksi puoliksi mm. sen, ettei vaimo nalkuta. Jenni oli tästä niin hyvillään, koska kuulemma aiemmissa suhteissa häntä oli kritisoitu nalkuttamisesta. Nyt sitten seuraavan jakson teaserissa Jyrki sanoo ystäväporukan kuulen, toki vähän huumorimielessä, että vaimo voisi vouhottaa vähän vähemmän. Veikkaan jo, että Jenni pahoittaa tästä mielensä.
Miksi Jenni pahoittaa mielensä? Tai jos pahoittaa, niin miksi ajattelet, että liitoissa olisi aina vain hyvä mieli?
Fakta on fakta, ja joskus sen johdosta tulee paha mieli, mutta ei se ole niin vakavaa.
Itse puhun paljon, ja jos mieheni sanoisi, et vaimo voisi joskus puhua vähän vähemmän, niin MIKSI ihmeessä vetäisin herneet? Fakta on fakta. Luottaisin, että hän rakastaa minua edelleen, vaikka voisinkin joskus puhua vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Nyt mua alkaa pelottaa mennä nukkumaan, kun pelkään, että Annan oudot silmät ja pistävä katse tulee painajaisina mun uneen.
Hain terapeutit on lähellä. Senkun painaa sitä sängyn viereen sijoitettua hälytysnappulaa niin summeri alkaa soimaan äidin ja isän huoneessa.
Ilman Annaakin järeisiin toimiin olisi ollut aihetta noin 10 vuotta sitten, jolloin Hai olisi tullut potkaista sieltä huoneestaan omilleen. Nyt se on myöhäistä. Ohjelmaan on tahallaan valittu vanhapoika joka asuu vanhempiensa nurkissa ja jonka seikan "asiantuntijat" ovat varmuudella tienneet aiheuttavan avioliiton epäonnistumisen. On täysin selvää, että Annassa ja Haissa asiantuntijat ovat tahallaan valinneet henkilöt, jotka eivät mitenkään sovi toisilleen missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös määräaikaisen opettajan palkka ole ihan hyvä? Ihmetyttää, miksei Jyrki ole saanut säästettyä tästä mitään. Itse olen välillä työtön opiskelija ja välilä teen täysipäiväisenä sijaisuuksia (ei open). Nettopalkastani (n. 1800e/kk) saan kyllä pakollisten menojen jälkeen aina säästettyä vähintään n. 500 e. Eli puolen vuoden sijaisuudesta säästöön kertyy vähintään 3 tonnia. Ei ole paljon, mutta sentään jotain. Mihin Jyrkillä valuu kaikki rahat? Tuskin vuokra Kotkassa on ihan mahdoton, eikä Jyrkillä ole kuluja autostakaan. Meneekö kaikki rahat noutoruokaan (Jykä ei tykkää kokata), jalkapalloon, juomiin vai mihin? Harrastaakohan vedonlyöntiä? Vai onko vanhoja lainoja? Jyrki ei vaikuta henkilöltä, joka törsäisi vaatteisiinkaan.
Voi he...tti mitä pohdintoja.Ootko kenties nähnyt Jyrkinn tiliotteen?
Jaksossa Jyrki itse sanoi, ettei hän osaa säästää, palkka tulee ja palkka menee. Ja opettajan palkka ei ole ihan superpienikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki: sitoutunut
Jenni: kupliva
Hai: asiallinen
Anna: määrätietoinen
Matti: huolehtivainen
Taina: oman tien kulkija
Miksi minusta tuntuu, että Jenni esittää? Tuntuuko kenestäkään muusta samalta, että tuo näyttää liian täydelliseltä ollakseen totta?
Tuntuu. Jennin isä on julkisuuden henkilö, tulee tunne että halutaan kameralle näyttää parhaat puolet. Varmasti oikeastikin iloinen persoona, mutta kameroille haluaa olla vielä enemmän.
Toisaalta, on ollut myös huonompia hetkiä, kuten autossa itku. Jenni on symppis kuitenkin ja tuntuu, että edelliset miehet ei ole oikein arvostaneet häntä. Pitäneet
Tuo nainen ei ole Jennin äiti. Jennihän puhutteli naista etunimellä, ei äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös määräaikaisen opettajan palkka ole ihan hyvä? Ihmetyttää, miksei Jyrki ole saanut säästettyä tästä mitään. Itse olen välillä työtön opiskelija ja välilä teen täysipäiväisenä sijaisuuksia (ei open). Nettopalkastani (n. 1800e/kk) saan kyllä pakollisten menojen jälkeen aina säästettyä vähintään n. 500 e. Eli puolen vuoden sijaisuudesta säästöön kertyy vähintään 3 tonnia. Ei ole paljon, mutta sentään jotain. Mihin Jyrkillä valuu kaikki rahat? Tuskin vuokra Kotkassa on ihan mahdoton, eikä Jyrkillä ole kuluja autostakaan. Meneekö kaikki rahat noutoruokaan (Jykä ei tykkää kokata), jalkapalloon, juomiin vai mihin? Harrastaakohan vedonlyöntiä? Vai onko vanhoja lainoja? Jyrki ei vaikuta henkilöltä, joka törsäisi vaatteisiinkaan.
Tuollainen rahan tuleminen ja meneminen on täysin tavallista. Säästäminen on epätavallista. Esimerkiksi Amerikassa tehdyssä tutkimuksessa todettiin, että nelikymppisillä ihmisillä on säästössä korkeintaan 7 tonnia siinä se.
Annalla ja Hailla meni uusimmassa jaksossa paremmin kuin ennen. Eiköhän tuosta voisi ajan kanssa kehittyä hyvä parisuhde. Ovat myös ulkoisesti sopivat toisilleen.
Siis mitä hittoa?! Mikä näitä nykyajan nuoria naisia ahdistaa, uuvuttaa ja väsyttää koko ajan?
Taina on varhaiskasvatuksen opettaja ja Anna opettaja. (Anna saattaa kyllä olla epäpätevä tai ehkä käynyt pari kurssia avoimessa). Tuoko koulutus heille tälläistä turvallinen tila ja sanoittaa jargonia? Kun pikkupiltti tuodaan hoitoon, hänelle luodaan turvallinen tila ja sanoitetaan tilannetta. Juu juu, äiti tulee illalla hakemaan...
Mutta ei nyt helkutti aikuiset naiset voi velloa tunteiden suossa sanoittaen ahdistuen ja turvattomuutta potien! Parisuhteessa!
Annasta näki heti, mikä se on mutta vinkujaTaina tuli yllätyksenä.
Matista näki Tapsan pakeilla, että se on jo kurkkuaan myöden täynnä TaaperoTainaa ja sen tunnetiloja.
Väistit luodin, Matti
Tainan ja Matin tilanne muistuttaa vähän viime kauden Aleksin ja Riian tilannetta. Siinäkin Riia alkoi yhtäkkiä kokea Aleksin "turvattomana". Tämä kai liittyi siihen, että Aleksi oli korottanut ääntään. Matti tehnyt samaa?
"Jaksossa Jyrki itse sanoi, ettei hän osaa säästää, palkka tulee ja palkka menee. Ja opettajan palkka ei ole ihan superpienikään."
Niin ja kunhan ensin selvität onko J edes kokoaikainen opettaja vai tarvittaessa kutsuttava sijainen jne..niin sen jälkeen voit jatkaa pohdintoja siitä paljonko palkka on.
Vierailija kirjoitti:
Tainan ja Matin tilanne muistuttaa vähän viime kauden Aleksin ja Riian tilannetta. Siinäkin Riia alkoi yhtäkkiä kokea Aleksin "turvattomana". Tämä kai liittyi siihen, että Aleksi oli korottanut ääntään. Matti tehnyt samaa?
Todennäköisesti Matilla mennyt hermo tuohon narisijaan.
Vaikka mies olisi mistä kulttuurista tahansa, niin haluan miehen, joka osaa asua yksin ja näin ollen on siis asunut yksin ja omillaan vähintään pari vuotta ennen avioliittoa ja yhteenmuuttoa. Haluan nimittäin itsenäisen miehen, joka osaa olla omillaan, joka osaa tulla toimeen itsenäisesti. Ihan käytännön syistäkin, mutta vaikuttaa se aika paljon fiilikseenkin.
Kieltämättä kyllä outoa, että kolmikymppinen mies (Hai) asuu vanhempien luona. Jossain maissa tuo on taloudellisista syistä välttämätöntä, mutta ei Suomessa. En ole Anna-fani, mutta ymmärrän kyllä tässä kohtaa pettymyksen. Lisäksi Annan kertoessa koulun päätökseen liittyvistä kysymyksistä Hai jotenkin naureskeli asialle. Oliko se sitten hermostunutta naureskelua, kun pelkäsi taas sanovansa jotain väärin, en tiedä. Joka tapauksessa sekä Anna että Hai ovat outoja valintoja tähän ohjelmaan, ja heidän välisensä kommunikaatio on todella vaivaannuttavaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Anna ole saanut tarpeeksi tukea näillä roskakommenteillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman Annaakin järeisiin toimiin olisi ollut aihetta noin 10 vuotta sitten, jolloin Hai olisi tullut potkaista sieltä huoneestaan omilleen. Nyt se on myöhäistä. Ohjelmaan on tahallaan valittu vanhapoika joka asuu vanhempiensa nurkissa ja jonka seikan "asiantuntijat" ova
Edustat tyypillistä suomalaista ajattelua, jossa korostetaan lapsen varhaista kotoa muuttamista itsenäistymisen nimeen. Mutta kun tämä suomalainen malli ei ole ollenkaan ainoa ja vallitseva tapa maailmassa. Otetaan nyt huomioon, että suomalaiset eivät ole erityisen empaattisia ihmisiä. Tuohon liittyy sekin, että jätetään ihminen yksin selviytymään ja yksi ilmentymä on juuri tuo, että vielä lähes lapsi muuttaa pois kotoa.
Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin he saisivat asua kotona niin kauan kuin se heistä hyvältä tuntuisi. En näe siinä mitään huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Haita puolustavat trollit, asettakaa trollaushatut hetkeksi hattuhyllylle ja vastatkaa tekin (ja kaikki muutkin) tähän yksinkertaiseen kysymykseen:
Mitä ihmettä "asiantuntijoilla" on liikkunut mielissään (jos mitään) kun he ovat valinneet ohjelmaan vanhempiensa kanssa asuvan miehen?
Edes Haita Taivalkosken uuninpankolta puolustava trolli ei pidä tuota oikeasti normaalina toimintana. Eikä ainakaan sellaisena toimintana missä ei olisi 99,9%:n todennäköisyys aiheuttaa konfliktinpoikanen. Miettikää nyt vähän... Hääpäivänä Anna kysyy Hailta: missä sä asut? Johon Hai vastaa: Keravalla vanhempien luona. WTF?!?!?
Katson tv:n tahtiin.
Yllätyin kun Anna oli ok sen suhteen, että Hai asuu kotona. Totesi, että hän voisi joskus jäädä sinne yöksi ja viettää siellä enemmän aikaa. Siis Hain kodissa. Miksi he eivät olisi Annalla yötä ja muutenkin enemmän siellä?
Joten yllätys, ainoa asia tähän mennessä, joka ei ahdistanut Annaa oli tuo asumismuoto.
"Siis mitä hittoa?! Mikä näitä nykyajan nuoria naisia ahdistaa, uuvuttaa ja väsyttää koko ajan?"
Vastaus: odotusten ja realismin välinen ristiriita.
Some vilisee oman elämänsä sankareita jotka firettävät itsensä asuntosijoittajina "eläkkeelle" kolmevitosina tai tienaavat kymmenen kertaa taviksen palkan esittelemällä täydellistä elämäänsä. Moni alkaa vertaamaan omaa tylsää elämäänsä näihin tähtösiin ja kyllähän se masentaa 2500 e palkalla istua kaupan kassalla kun sitä prinssiäkään ei meinaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä kyllä outoa, että kolmikymppinen mies (Hai) asuu vanhempien luona. Jossain maissa tuo on taloudellisista syistä välttämätöntä, mutta ei Suomessa. En ole Anna-fani, mutta ymmärrän kyllä tässä kohtaa pettymyksen. Lisäksi Annan kertoessa koulun päätökseen liittyvistä kysymyksistä Hai jotenkin naureskeli asialle. Oliko se sitten hermostunutta naureskelua, kun pelkäsi taas sanovansa jotain väärin, en tiedä. Joka tapauksessa sekä Anna että Hai ovat outoja valintoja tähän ohjelmaan, ja heidän välisensä kommunikaatio on todella vaivaannuttavaa seurattavaa.
Missä kohtaa jaksoa kerrottiin Annan olevan pettynyt siihen, että Hai asuu perheensä kanssa? Ei sellaista kohtaa ollut. Annalla ja Hailla meni yllättäen paljon paremmin siellä Järvenpäässä, kun olivat Hain reviirillä, kokkailivat ja kävivät koiran kanssa lenkillä. Anna totesi myös, että voisi viettää siellä enemmänkin aikaa.