Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei yhtään ihmetytä, ettei Taina syty Matista. Mun mielestä se on aika epäseksikäs, jotenkin jäyhä ja kolkko, tulee mieleen joku lahkolainen. Silmät on kuin kuolleella kalalla ja kaljuuntuminen jo kovassa vauhdissa. En voisi kuvitellakan harrastavani seksiä niin puisevan miehen kanssa.
No Tainakin itsessään on aika tylsän näköinen. Selluliittia jo tuossa iässä, paksuhko takapuoli ja tavispläsi. Ihan tavisnainen.
Mun mielestä Taina näytti upealta siinä hääkuvassa. Kyllä Matti kalpeni siinä rinnalla
Vierailija kirjoitti:
Hai: Huomenta Anna!
Anna: Huomenta.
Hai: Anna, musta tuntuu siltä että juuri nyt olisin toivonut että olisit ottanut osaa mun huomeneen sillä tavalla että "miltä Hai susta on tämä huomen nyt tuntunut, ja mitkä sun tunteet on? " Se että noin lyhyesti vastaat saa mut tuntemaan että mut jotenkin tukahdutetaan ja pienennetään.
Anna:
Jes. Juurikin näin jos kuvio olisi toisinpäin.
Nythän Anna tylyttää Hai:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä pikku ihmiset. "Rooli" ei tarkoita mitään teeskentelyä ja näyttelyä. Se on normaali asia, meillä jokaisella on elämässä eri rooleja. Tämä on ihan niin perusasia ja perustietoa elämästä kuin olla ja voi.
Minä olen tyttären roolissa äitini kanssa lomamatkalla aivan eri tilanteessa kuin esimiehen roolissa töissä. Olen silti sama oma itseni molemmissa. Onko liian vaikeata?
Juokse jo järveen jankkaamasta. Annas kun arvaan, olet opetusalalla :D
En sinne päinkään:) Ei susta keittiöpsykologiksi ole :)
Ai oletkin tuötön yh, joka haaveilee psykologin ammatista, dream on baby
Yhä enemmän pieleen. Sä olet niin surkea tässä että ei kannattais yrittää jatkaa :)
Minä ymmärrän Annaa jollain tasolla. Hain kommentointi on toisinaan liian lyhyttä ja tökkivää ja silloin jää varaa tulkinnoille. On puhujallakin vastuu tehdä itsensä ymmärrettäväksi. Hain kommunikointi on loogisen mielen ilmentymää ja Annan ajattelu on kenties rönsyisempää ja silloin aukkoja pyrkii täyttämään omilla tulkinnoilla. Pää hakee luontaisesti vastauksia.
Hain kommunikoinnista tulee mieleen autismikirjopiirteisen tuttavani ulosanti. Tarkoitus hyvä ja vilpitön, mutta väärinymmärrettävissä.
Anna on vaan nyt sellaisessa formaatissa että hänen luonteellaan onnistumisen mahdollisuuksia tässä ei ole. Sinänsä ihan fiksu on mutta ei mitenkään taivu tähän ohjelmaan. Tästä johtuen varmaan Enskareitten ohjelmahistorian väärin ymmärretyin luonne SOMESSA ja PALSTOILLA ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän Annaa jollain tasolla. Hain kommentointi on toisinaan liian lyhyttä ja tökkivää ja silloin jää varaa tulkinnoille. On puhujallakin vastuu tehdä itsensä ymmärrettäväksi. Hain kommunikointi on loogisen mielen ilmentymää ja Annan ajattelu on kenties rönsyisempää ja silloin aukkoja pyrkii täyttämään omilla tulkinnoilla. Pää hakee luontaisesti vastauksia.
Hain kommunikoinnista tulee mieleen autismikirjopiirteisen tuttavani ulosanti. Tarkoitus hyvä ja vilpitön, mutta väärinymmärrettävissä.
Hai oli kertonut itsestään ja kokemuksistaan häämatkalla mutta sekin oli Annan mielestä väärin. Jos Hai ei kommentoi niin se on Annan mielestä väärin. Jos Hai kommentoi mitä tulee mieleen niin se on Annan mielestä väärin. Jos Hai antaa Annalle omaa aikaa niin se on Annan mielestä väärin. Jos Hai ei anna Annalle omaa aikaa niin se on Annan mielestä väärin.
Annan pitäisi päättää haluaako hän olla Hain kanssa vai ei. Jos haluaa, niin pitää löytää tapoja miten kommunikoida ettei hän taas hallitsemattomasti suutu. Jos ei halua olla, niin sitten hän voisi sanoa asian ja ryhtyä olemaan Haille kohtelias. Tuo mitä Anna tekee on perinteistä gaslightaamista koska hän väittää koko ajan että vika on Haissa.
Ihan symppis kaveri Matti on. Kommentoijalle ei varmaan tule sellaista tilannetta, että tarvitsisi harrastaa seksiä Matin kanssa)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai: Huomenta Anna!
Anna: Huomenta.
Hai: Anna, musta tuntuu siltä että juuri nyt olisin toivonut että olisit ottanut osaa mun huomeneen sillä tavalla että "miltä Hai susta on tämä huomen nyt tuntunut, ja mitkä sun tunteet on? " Se että noin lyhyesti vastaat saa mut tuntemaan että mut jotenkin tukahdutetaan ja pienennetään.
Anna:
Jes. Juurikin näin jos kuvio olisi toisinpäin.
Nythän Anna tylyttää Hai:ta.
Tuohan oli sarkasmia, hyvänen aika. KUn siis asetelma oli päinvastoin.
Haluaako joku olla Annan kanssa, tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän tuo menee kutakuinkin näin:
Hai: Pääsitkö ensimmäisellä yrittämällä opiskelemaan opettajaksi? Ei, en sanonut että olet tyhmä vaan kiinnosti kun tiedän etteivät kaikki pääse. Ei, en sanonut että olet huono opettaja vaikka et olisi päässyt. A-anteeksi, perun kysymyksen. Ai en saa perua, koska se luo sinulle turvattomuutta. No sovitaanko ettei sinun tarvitse vastata? Ei, ei se tarkoita että minua ei kiinnosta tai että kysyin vaan muodon vuoksi. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Annaa (TV-tahtiin) kuunnellessa tuntuu, että jokainen keskustelu ja keskustelun lause tai johdattelu on jonkinlainen testi Haille, tai jokaiseen Hain sanomaan hän reagoi arvioiden tai sanottua korjaten tai siihen puuttuen. Keskusteluissa on jäinen tunnelma, mutta se ei johdu Hain vastauksista vaan Annan antamasta jatkuvasta palautteesta tai negatiivisista reagoinneista toisen sanomaan ja siitä, että keskusteluissa Anna nostaa itsensä jotenkin toisen yläpuolelle. Ei kai tavan keskustelu ole mikään jatkuva palautteenantotilaisuus vastapuolelle?
Yksilöhaastatteluissa Anna kertoo, mikä kaikki tuntuu ikävältä ja miten hän ei tule kohdatuksi eikä saa sitä ja tätä tästä suhteesta jne. En voi olla miettimättä, eikö hän koskaan ajattele niin päin, että miten hän itse toimii, mitä hän antaa tai tuo suhteeseen (en keksi mitä) tai mikä Haista voi tuntua ikävältä. Olen ehkä väärässä, mutta en muista kuulleeni mitään tällaista, vaikka reflektoi
Samaa mieltä.
Anna on todennäköisesti asiantuntijoiden haastatteluissa valintavaiheessa vaikuttanut hyvin fiksulta, reflektointikykyiseltä, hyvältä itsetuntemuksessa jne. Parisuhteessa hän vain on järkyttävän itsekeskeinen. Tämä ei ole näkynyt valitsijoille. Hänellä ei näytä käyvä mielen vieressäkään Hain tunteet. Ihmetyttää myös se näpäyttelyn tarve Hain minun korvaani täysin neutraaleihin kommentteihin. Itselläni tulee fiilis, että Anna kokee jotain alemmuudentuntoa.
Minun silmääni (olen nainen) Hai on todella hyvännäköinen ja Anna kivannäköinen. Hailla on arvostettu ammatti ja tutkinto (Aalto yliopistosta DI), Anna opettaja, jona voi periaatteessa toimia ilman muodollista koulutustakin, mikä asia monesti laskee alan arvostusta. (Toki itse arvostan päteviä opettajia ja pidän työtään todella rankkana!)
Koska nää jaksot onkaan kuvattu? Sori tyhmä kysymys, mutta oon katsonut vasta tätä kautta enkä ihan alusta tätäkään.
Vierailija kirjoitti:
Koska nää jaksot onkaan kuvattu? Sori tyhmä kysymys, mutta oon katsonut vasta tätä kautta enkä ihan alusta tätäkään.
Toukokuun lopulta alkaen. Nyt ei olla edes Juhannuksessa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monikin peräkylän poikamies - ja miksei kaupunkilaismieskin - huolisi vaikka heti nätin ja nuoren opettajanaisen. Eri asia on se, kenet Anna huolisi.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti :Annaa harmittaa , että Hai ei puhu tunteistaan hänen tavallaan. Mitä hän tarkoittaa tuolla ?
No se näkyy kaikessa. Anna valittaa suoraan että ovat liian erilaisia, ja selkeästi Anna ajattelee ylipäänsä asioita, joita Hai ei ajattele, ja sitten turhautuu kun Hai ei pysty puhumaan näistä asioista. Ei näillä kahdella mitään tulevaisuutta ole muutenkaan, energiat aivan erilaiset, mutta sen lisäksi Anna ei myöskään hyväksy Hain erilaista ajattelua ja kommunikaatiotyyliä. Ymmärtäisin, jos Anna sanoisi että ei jotenkin kohtaa Hain kanssa, mutta ärsyttävintä on, että hän on selvästi sitä mieltä että Hain tapa puhua ja olla olemassa on jotenkin vääränlainen ja hänen tapansa sanoitella kaikkea olisi se oikea tapa. Anna syötti Tapsallekin "oikeat" vastaukset parisuhdeviestinnästä kuin apteekin hyllyltä: hän selvästi ajatteli että toimii itse niin kuin on oikein.
Ei Hai varsinaiselta itsetutkistelun mestarilta vaikuta, on insinöörihenkinen, eikä kovin analyyttisen oloinen kaveri. Ja silti hänellä on oikeus olla juuri sellainen kuin on.
Mutta kaikkein tärkein Annalta näyttää unohtuneen, ja se on hyväksyntä. Ilman luottamusta siitä, että toinen hyväksyy minut kokonaisuudessaan tällaisena, ei varsinkaan introvertimpi ihminen pysty tuottamaan mitään järjellistä. Tämä Annan asenne siis takaa sen ettei tulevaisuutta ole.
Asioita, jotka näissä EA-keskusteluissa kiinnittää mun huomioni:
a) Kauhea valitus ja lynkkaus joka jumalan kausi, jos nainen ei syty valitulle puolisolle ja häntä ahdistaa. Jos taas nainen taas syttyy, häntä epäillään pikaihastujaksi, tyypiksi joka ihastuu ihastumisen tunteeseen.
b) Kova sormien heristely ja moralisointi siitä, että tässä formaatissa valitaan nyt kumppania arvojen eikä ulkonäön perusteella, ja että eikö noi osallistujat nyt tajua tätä. Kuitenkin täällä haukutaan toistuvasti esim. Jyrkiä karvaiseksi puutarhatontuksi. Luonnehdinta tuntuu saavan paljon tykkäyksiä. Miten tämä, arvon naiset, eroaa siitä, että ylipainoista naista nimitellään ryhävalaaksi?
c) Myös naisten kehoja, tyyliä, sisustusmakua arvostellaan hyvinkin ilkeään ja yksityiskohtaiseen sävyyn. Tänä vuonna etenkin Annan hiusten latvat ovat puhututtaneet....Myös Annan maneerit, kuten hiusten hiplailu, ärsyttävät. Kaiken tämän puheen lomassa muistetaan jyristä käytöstapojen tärkeydestä. Painotetaan, kuinka osallistujien tulisi mennä terapiaan.
d)Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monikin peräkylän poikamies - ja miksei kaupunkilaismieskin - huolisi vaikka heti nätin ja nuoren opettajanaisen. Eri asia on se, kenet Anna huolisi.
Kyllähän minäkin nätin ja nuoren opettajanaisen huolisin, mutta anna jäisi rannalle. Toki vaatisi myös muita ominaisuuksia.
Kun "mies" käy jo neljääkymmentä ja vielä asuu äidin luona, siskojen passattavana, kertoo se hyvin paljon siitä ettei ole itsenäistynyt eikä edes aikuistunut.
Miksi tähän valitaan joka vuosi kaikesta ahdistuvia kaikkea analysoivia turhanpäiväiseen jankkaamiseen kiinni jääviä ihmisiä, ihan vääränlainen ihmistyyppi tällaiseen (ja oikeastaan ylipäänsä mihinkään parisuhteeseen). Raskasta.
Kertoiko Matti omasta osallistumisestaan samalla kun kysyi Tainalta? Osallistuiko ohjelman takia vai avioliiton? Olisin Tainana kyllä kysynyt, että mites itse?