Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
5781/30018 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jo unohdin, että ensi yönä julkaistaan taas uusi jakso. 

Vierailija
5782/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson nyt siis kuudetta jaksoa ja en voi muuta sanoa, kuin että hankalin pari ikinä varmaan Anna ja Hai. Annan asenne deiteillä on kuin olisi tullut väittelyyn ja etsimään sanoja, joista loukkaantua. Hai on jäykkä kuin rautakanki ymmärrettävästi, mutta kieltämättä ruokkii Annan asennetta olemalla tunnekylmä ja typerä. Voi raukkaparat mikä kesä heillä ollut, kun pakko ollut roikkua ohjelman teossa. 

Haihin ei saa kosketuspintaa, on varmaan itse jotenkin pumpulissa kasvanut, eikä ole joutunut kohtaamaan mitään syvällisiä asioita ikinä. Siltä vaikuttaa.

Anna on aivan liian itsetietoinen ja itserakas ja täydellisenä itseään pitävä, että kaikki itsekritiikki, mitä antaa ohjelmassa kameroille, on kuitenkin lopulta uhriutumista ja päälle liimattua toisen ymmärtämistä ja lempeyttä tilannetta kohtaan, todellisuudessa hän jo katselee Haita kilometrin korkeudesta hänen yläpuoleltaan ja odottaa vain pääsevänsä kuoliniskuun. 

Ikinä aiemmin en ole ääneen noitunut ohjelmaa katsoessa, mutta nyt on ollut pakko katsoessa kireää naamanvääntelyä ja väkinäistä keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5783/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Anna on mitä on (kuulee kaiken omien kompleksiensa kautta eli yleensä ihan pieleen), niin kieltämättä on tuo Hain viestintä myös alkanut vaikuttaa vähän oudolta. En hakisi kuitenkaan selitystä etnisestä taustasta vaan nörttiydestä, tai oikeammin on jokin yhteinen tekijä, miksi valitsemansa keskustelunaiheet ovat vähän outoja ja miksi hän on nörtti.

Anna taas valittaa, ettei Hai kerro tunteistaan, ja sitten ei kuitenkaan saisi liian syvällisiäkään puhua. No joo, on siinä vähän vaikea varmaan keksiä mitään sanottavaa enää.

Vierailija
5784/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matista olen alkanut tykätä enemmän. Rauhallinen mies, joka pystyy myös erittelemään fiiliksiään.

Taina ahdistuu, kun ei Matti heti vienytkään jalkoja alta. Jos olisi tehnyt niin, niin ei mtään tuollaista "oman tilan tarvetta" nyt olisi. Ei ehkä edes itse tajua, että siitä on kysymys vain. On varmaan tottunut huolehtimaan muiden tunteista ja ettei muille vain tule paha mieli, ja nyt ahdistaa kun tietää kuitenkin loukkaavansa Mattia. Yli puolet naisista on samanlaisia ja niinpä tässä ohjelmassa naiset tavan takaa ahdistuu. 

Vierailija
5785/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Matille ja Tainalle tapahtui? Täällä puhutaan vain kahdesta muusta parista

Joutuivat vedevaraan, mutta pelastuivat kun käyttivät Tainan pantaa pelastusveneenä.

Onneksi Tainalta löytyy myös pullea peräsin, jonka ansiosta pääsivät navigoimaan turvallisesti maihin. 

Vierailija
5786/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Anna on mitä on (kuulee kaiken omien kompleksiensa kautta eli yleensä ihan pieleen), niin kieltämättä on tuo Hain viestintä myös alkanut vaikuttaa vähän oudolta. En hakisi kuitenkaan selitystä etnisestä taustasta vaan nörttiydestä, tai oikeammin on jokin yhteinen tekijä, miksi valitsemansa keskustelunaiheet ovat vähän outoja ja miksi hän on nörtti.

Anna taas valittaa, ettei Hai kerro tunteistaan, ja sitten ei kuitenkaan saisi liian syvällisiäkään puhua. No joo, on siinä vähän vaikea varmaan keksiä mitään sanottavaa enää.

Hai on jonkinlaisessa paniikkimoodissa Annan seurassa. Ja jos/kun hänen keskustelutaitonsa eivät muutenkaan ole erityisen sujuvat, puhuu noissa jännitteisissä tilanteissa ihan mitä sylki suuhun tuo. Anna puolestaan ei tietenkään auta millään tavalla ketään rentoutumaan seurassaan, päin vastoin. Tuomitsee ja arvostelee minkä kerkeää, ja tästä johtuen Hain jutut muuttuvat entistäkin kummallisemmaksi. Mikä tapa viettää syntymäpäivää. Voi kun nämä kaksi laitettaisiin nyt lopettamaan luomansa avioliiton irvikuva. 

Vierailija
5787/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pitäisi hakea apua noihin itsetunto-ongelmiin. Taustalla varmaan pitkäkestoista itsensä ruoskimista. Miten rakastaa toista, kun ei rakasta itseään, siis tippaakaan. Hain kanssa pärjää omilla jaloillaan seisova nainen joka vastaa typeriin kysymyksiin: "joo itseasiassa rakastan kauniita asioita ja itsestäni huolehtimista, aivan kuin sinä rakastat tanssia" , ja sanoo sen loukkaantumatta, rohkeasti ja jämäkästi ja ilman kaunaa. 

Jyrki vaikuttaa miehelle joka on päättänyt joskus 11-vuotiaana miten hän elää elämänsä ja millaisen puolison hän haluaa. Jyrki on prototyyppi suomalaisesta ikisinkku-miehestä ja valitettavasti todennäköisesti jää sellaiseksi ellei löydä kumppania esim jostain uskonlahkossa lapsuutensa kasvaneesta naisesta joka on tottunut siihen että naiset tekee mitä miehet käskee. Jennin pään sisään on kyllä vaikeeta nähdä. Tuntuu että ollaan nähty hänestä vasta se ihan päällimmäinen pintakerros, ehkä toi preppausvarasto on eka asia mikä paljastaa hänestä jotain aitoa. Tuli sama fiilis tuota kohtausta katsoessa kuin silloin kun Cheek kauhistui että joku voisi ikinämilloinkaan käyttää "käytettyä" makuupussia. Ja kun hänelle siinä valkeni että joo, mahdollisesti mä oonkin se outo kun sitä edes kauhistelen.

Kolmas pari: ei näistä irtoa mitään. Vaikeaa muistaa edes heidän nimiään. Kuin etäiset serkukset laitettu yhteen. Ei mitään tunnetta, ei kemiaa, ei edes kiinnostusta tutustua. 

Vierailija
5788/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, JUOKSE!

Vierailija
5789/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin jakso :

Voisi sanoa , että Hai ja Anna lähtekää eriteille. Kysyy Hai mitä vaan niin kaikki on Annan mielestä negaa. Miten ja millä jutuilla nuo on laitettu pariksi. Eikö Anna ole vielä tuossa iässä valmis parisuhteeseen ? 

Vierailija
5790/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin jakso :

Voisi sanoa , että Hai ja Anna lähtekää eriteille. Kysyy Hai mitä vaan niin kaikki on Annan mielestä negaa. Miten ja millä jutuilla nuo on laitettu pariksi. Eikö Anna ole vielä tuossa iässä valmis parisuhteeseen ? 

100%

Tuo Anna on valitettavan hankala persoona, jollain tapaa hirveän itsetietoinen, mutta epäkypsä. Jyrää ja pitää omia mielipiteitään pelkästään oikeina ja ah niin sivistyneinä.

Mulla on samantyylinen ikisinkku kaveri, joka ei vaan kykene joustavaan leppoisaan keskusteluun, ja auta armias jos tiedät jotain hänen ammattialueeltaan, niin aivan taatusti tulee sellainen takakireä vastapallo.

Hailla on todella vaikea rentoutua tuossa, eikä se parane jatkossakaan.

Vierailija
5791/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin Hai olisi jossakin kohtaa sanonut Annaa Anna-Stinaksi. Olin kuulevinani tuon silloin kun katsoin jaksoa (telkkarin tahtiin), mutta silloin ajattelin, että ehkä kuulin väärin, mutta nyt tuo tuli uusintana kun sattui telkkari olemaan päällä ja kuulin sen uudestaan. Eipä sillä mitään väliä ole, kunhan kiinnitin huomiota. :)

Mutuilen, että Hai sanoi: "Anna, sinä, ...

En itse ole kuullut tuota ohjelmassa.

Ehkä vietnamin kielessä käytetään myös ilmaisua 'Nimi + sinä'?

Englanniksi puhutellessa sanotaan melkein aina henkilö nimi + sinä.

Suomeksi sanotaan vain joko 'sinä' tai nimi, ei molempia. Nimeä käytetään melkoisen harvoin ylipäätään, henkilöä itseään puhutellessa. Vain lapsia puhutellaan usein nimellä.

Hai puhui tuossa kohtauksessa kameralle, ei Annalle. Itsekin ajattelin ekalla kerralla, että Hai sanoi jotain, että Anna siinä... mutta se ei sopinut lauseeseen muuten ollenkaan. Eikö kukaan muu muka huomannut tuota kohtaa?

Vierailija
5792/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annalla on harvinainen taito näyttää todella negatiiviselta ja huonotuuliselta koko ajan, ihan siis jo fyysiseltä olemukseltaan ja ilmeiltään.

Vierailija
5793/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Hain tausta tai nörttiys ei selitä asiaa, kyse on mielestäni puhtaasta itsesuojeluvaistosta ja yrityksestä löytää niin neutraaleja keskustelunaiheita, ettei Anna voi ryhtyä ylemmyydentunteessaan lempeästi paapomaan oikealle linjalle. Ohjelmaan pitää saada sisältöä ja Hai tekee kaikkensa, jotta Anna ei pääsisi koko ajan osoittamaan, että sinä olet erityisen väärä ihan jokaiselle.

Miksi tuohon ohjelmaan otetaan kerta toisensa jälkeen naisia, joiden ainoa tehtävä on puhua tunteista maailman tappiin asti, siis ihan jokaisesta tunteesta, jota ei edes ole olemassa. En minä mieti kaupassa, mitä tunteita puolityhjä kahvihylly minussa herättää, mutta tuolla jo kenkien asento eteisessä nostaa jonkun tunteen esille ja sille kenkäparin paikalle lattialla keksitään joku taustamerkitys. Minulle ne olisi kengät lattialla, noille naisille merkki parisuhteen tilasta ja siitä pitää osata keskustella tai sitten pitää ymmärtää, että toinen tarvitseekin nyt omaa tilaa ja pitää olla hiljaa tai mennä lenkille, mutta taas tulee ongelma: pitääkö toiselle kertoa, että menee lenkille, koska haluaa antaa toiselle tilaa vai siksi, että haluaa juoksemaan, koska kumpi tahansa syy voi loukata parisuhteen toista osapuolta. Molemmissa kun on selkeä hylkäämisefekti!

Vierailija
5794/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna haluaa että Hain syntymäpäivänä puhutaan vain ja ainoastaan Annan tunteista ja Annan ennalta määräämistä puheenaiheista. Voi armahtakaa jo katsojia ja erottakaa nuo. 

Vierailija
5795/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi apua toi Hai.. ei voi sanoa toiselle tolleen mä kyllä varmaan miettisin monta kertaa ennen ku hakisin ohjelmaan jos oisin ope huoh. Sit naureskellen kertoo miten yläkoulussa jopa kiusattiin opettajaa. Haa haa so funny?? (Pyörittelen silmiä). Olen itsekin opettaja ja tollanen ois pahin turn off

Vierailija
5796/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annasta tulee ihan mieleen Suvi Pitkänen

Vierailija
5797/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina ahdistuu, kun ei Matti heti vienytkään jalkoja alta. Jos olisi tehnyt niin, niin ei mtään tuollaista "oman tilan tarvetta" nyt olisi. Ei ehkä edes itse tajua, että siitä on kysymys vain. 

Tai sitten sinä olet tulkinnut vain asian noin.. jos häntä ahdistaa liian kova vauhti, minkä hän aiemmassa jaksossa sanoi.

Vierailija
5798/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna on ehkä koko Eta-historian kirein ja ylianalysoivin nainen. Hailla ei ole mitään mahdollisuutta onnistua, sanoi hän ihan mitä tahansa. 

Hailla ei ole mahdollisuuksia siksi, että hän on beta-mies ja metroseksuaali. Anna tarvitsee alfa-miehen, joka on 100% hetero.

Mistä ihmeestä nämä alfamies-jutut tulevat? Anna ei todellakaan tulisi toimeen myöskään toisen voimakastahtoisen ja hallitsevan tyypin kanssa. Anna ahdistuisi heti, ja pariskunta vaan päätyisi taistelemaan siitä, kumpi hallitsee tilanteita ja keskusteluja. Tosi väsyttävä diskurssi.

Itse en näe Annaa lainkaan parisuhteessa tässä vaiheessa elämäänsä. Ensin pitäisi pystyä oppimaan elämään itsensä kanssa, vasta sitten toisen ihmisen. 

Vierailija
5799/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi apua toi Hai.. ei voi sanoa toiselle tolleen mä kyllä varmaan miettisin monta kertaa ennen ku hakisin ohjelmaan jos oisin ope huoh. Sit naureskellen kertoo miten yläkoulussa jopa kiusattiin opettajaa. Haa haa so funny?? (Pyörittelen silmiä). Olen itsekin opettaja ja tollanen ois pahin turn off

En ole ope .  Jos toinen puhuisi tuollaisia omasta ammatistani, niin ottaisin ne vaan kiusoittelevana juttuna

Vierailija
5800/30018 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Matti on vain umpirehellinen mainitessaan kylmyydestään. Harva rohkenee myöntää että se oma ihmisyys ja tunne-elämä ei olekaan ihan niin lämmin, epäitsekäs ja rakastava. Vaatii rohkeutta paljastaa että joskus se oma etu on tärkeämpi kuin lähimmäisen. Itse koen samaistuvani Matin käsitykseen vaikka kuvittelen että minua pidetään hyvinkin lämpimänä ja toisia huomioon ottavana ihmisenä. Toinen asia mitä hämmästelen on jokaisen lauseen ja tilanteen analysointi ja märehtiminen. Uuvuttavaa! 

Ketju on lukittu.