Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
4741/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mulla on sellainen olo, että jos Jyrki elättäisi Jennin, niin siinä ei olisi mitään ongelmaa Jennin mielestä. Mitä ihmettä? Kai nyt parisuhteessa ja avioliitossa elätetään itsensä ja toisensa, yhdessä.

Et ymmärrä jutun pointtia. Uskon, että pääpointti siinä Jennin itkussa liittyy perheen perustamiseen. 

Ei noin epäkypsän mitään perhettä kannata perustaa. En ymmärrä miksi nämä ihmiset ovat ylipäänsä hakeutuneet koko ohjelmaan. 

Vierailija
4742/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Hain instassa on video Annasta ja kuvaukseen on kirjoitettu: Alun haasteita ja väärinymmärryksiä. Hastagina on laitettu mm. Forever starts here. Voisiko olla mahdollista että alun vaikeuksien jälkeen heillä alkaisikin mennä paremmin ja pysyisivät sittenkin yhdessä? Olisihan se uskomaton juonenkäännös mutta olisi kiva yllättyä positiivisesti. En itse laittaisi tuollaista hastagia jos en olisi enää yhdessä henkilön kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annasta oli aistittavissa jo häissä pettymys puolison suhteen. Olisi ehdottomasti tarvinnut paljon sanavalmiimman miehen, joka pistää hanttiin. Nyt Hai jää aivan jalkoihin, huomasi jo häiden kiitos puheista ym. lähtien. Annaa ei siis miellyttänyt valittu kumppani tarpeeksi ja nyt hakemalla hakee ja tekaisee erinäisiä vikoja Haista. Hai yrittää luoda jotain keskustelua aikaan turhanpäiväsillä kysymyksillä niinkuin tää "Lakkaatko usein kynsiä? Ja "meikkaatko paljon? " josta toinen tuomitsee jo kontrollifriikiksi ...tuhoon tuomittu liitto. 

Anna on saattanut aiemmin deittailla niitä sanavalmiita tai jopa toksisia miehiä. Sitten on mennyt tähän prosessiin kertomaan, että minkälainen mies olisi toiveissa. Että ei enää näitä tiettyjä. Valitettavasti emme kuitenkaan aina kiinnostu sellaisista puolisoehdokkaista, jotka voisivat olla paperilla hyviä. Uskon, että Annaa viehättävät narsistiset tyypit. 

Vierailija
4744/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Hain instassa on video Annasta ja kuvaukseen on kirjoitettu: Alun haasteita ja väärinymmärryksiä. Hastagina on laitettu mm. Forever starts here. Voisiko olla mahdollista että alun vaikeuksien jälkeen heillä alkaisikin mennä paremmin ja pysyisivät sittenkin yhdessä? Olisihan se uskomaton juonenkäännös mutta olisi kiva yllättyä positiivisesti. En itse laittaisi tuollaista hastagia jos en olisi enää yhdessä henkilön kanssa

Voisi kuvitella, että Hai olisi ainakin sinnikäs luonne ja suhtautuu varmaan avioliittoon vakavasti. Olisi kyllä hieno käänne jos heillä alkaisikin sujua. 

Vierailija
4745/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jyrki on valmistavan luokan opettaja mutta ei ole KTM, on hänen palkkansa n. 2400-2600e/kk. Tuohon rahaan saa kyllä jatkossakin nostella itse ne kalsarinsa lattialta.

Ai jos mies hankkis isosti, niin sittenkö sais heitellä kamppeensa puolison kerättäväksi?

Vierailija
4746/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jyrki on valmistavan luokan opettaja mutta ei ole KTM, on hänen palkkansa n. 2400-2600e/kk. Tuohon rahaan saa kyllä jatkossakin nostella itse ne kalsarinsa lattialta.

Tuolla palkalla onkin jo pienituloinen. Ja unelmoi vielä elättävänsä perheen. 

Itse olen FM, töissä kaupungilla ja yhtä pieni bruttopalkka :( Kyllä harmittaa, että tuli opiskeltua vuosikaudet yliopistossa ja kuulla, että onkin pienituloinen. Ja että kouluttamattomana voisi tienata saman verran. Opetus: opiskelu ei kannata (ainakaan kaikilla yliopistoaloilla).

Vierailija
4747/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa on 48 eri maata ja niissä on hyvinkin erilaiset kulttuurit ja kasvatukset. Ei siis ole mitään aasialaista kasvatusta, josta höpötät.

Vierailija
4748/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kauden naiset ihan hirveitä.

Mun mielestä vain Anna on hirveä. Taina ja Jenni ihania.

Vierailija
4749/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos mies hankkis isosti, niin sittenkö sais heitellä kamppeensa puolison kerättäväksi?

Eihän se kohteliasta käytöstä ole, mutta eikös Jenni ja Jyrki itse sanoneet esittelyjaksossa, että heillä on hyvin perinteiset arvot ja parisuhteessa tulee olla miesten ja naisten työt. Eli heidän ihannesuhteessa Jenni olisi päävastuussa kokkailusta, siivouksesta ja vaatehuolllosta. Ja Jyrki voi miehenä vähän autella, omien sanojen mukaan. Ja vastaavasti Jyrkille jäisi miesten työt, eli halonhakkuu, lumityöt, auton ja pyörien huolto, ruohonleikkaus, huonekalujen kokoaminen, poraaminen, pienet sähkö- ja putkityöt, jne. Tämä oli ihan heidän oma toive.

Vierailija
4750/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä täytyy kommentoida etten ole kiinnittänyt mitään huomiota Tainan hiuspantoihin tai edes muista hänen pitäneen mitään sellaista. Täytyypä seurata seuraavassa jaksossa mistä kohu johtuu.

Vierailija
4751/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on KTM...se on kauppatieteiden maisteri. KM on kasvatustieteiden maisteri. 

Ai juma, sori siis joo..itse olen FM ja näin hyvin hallussa. Meni koulutus hukkaan😅

Näkikin, että oot vaan FM, etkä FTM; faktatietojen maisteri 🤓

Vierailija
4752/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi eilen, että Hai on valmistunut Aalto-yliopistosta ja puhuu peräti kuutta kieltä. Mikä Hain ala olikaan? Jotain tietotekniikkaan liittyvääkö?

Vierailija
4753/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä täytyy kommentoida etten ole kiinnittänyt mitään huomiota Tainan hiuspantoihin tai edes muista hänen pitäneen mitään sellaista. Täytyypä seurata seuraavassa jaksossa mistä kohu johtuu.

En minäkään ole naisena kiinnittänyt huomiota. Enkä ymmärrä miksi ne ovat joillekin kommentoijille ongelma. Tuntuu, että täällä kirjoittelee joku nuori tiktok-/jodel-käyttäjä, jota kovasti huvittaa "vääränlaisen" pannan pitäminen.

Vierailija
4754/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kohteliasta käytöstä ole, mutta eikös Jenni ja Jyrki itse sanoneet esittelyjaksossa, että heillä on hyvin perinteiset arvot ja parisuhteessa tulee olla miesten ja naisten työt. Eli heidän ihannesuhteessa Jenni olisi päävastuussa kokkailusta, siivouksesta ja vaatehuolllosta. Ja Jyrki voi miehenä vähän autella, omien sanojen mukaan. Ja vastaavasti Jyrkille jäisi miesten työt, eli halonhakkuu, lumityöt, auton ja pyörien huolto, ruohonleikkaus, huonekalujen kokoaminen, poraaminen, pienet sähkö- ja putkityöt, jne. Tämä oli ihan heidän oma to

Tähän yhtälöön ei kyllä oikein sovi se, että Jyrkillä ei ole edes sitä autoa. 

Vierailija
4755/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi eilen, että Hai on valmistunut Aalto-yliopistosta ja puhuu peräti kuutta kieltä. Mikä Hain ala olikaan? Jotain tietotekniikkaan liittyvääkö?

Hai löytyy Linkedistä helposti, joku koodari, ei kovin vaativissa hommissa. 

Jenni itkee miehen pieniä tuloja, hänen tuloillaan (vakuutusneuvojat pk seudulla tienaa n. 3000, jopa alle) ei perhettä elätetä, eikä olla 3 vuotta vauvan kanssa kotona...tuskin on tuolla elämäntyylillä säästöjä myöskään. 

Vierailija
4756/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä(kin) kaudella kaikki kolme paria päätyvät eroon, meneeköhän asiantuntijat vihdoin vaihtoon?

Vai tehdäänkö taas niin, että eroa pimitetään ja pitkitetään, jotta tilastot näyttäisivät paremmilta?

Jos pari sinnittelee finaalijaksoon asti ja toteaa, että jatkamme liittoa, mutta eroaa heti kameroiden sammuttua, ohjelmatilastossahan se lasketaan silti onnistuneeksi matchiksi. Vain ne matchit lasketaan epäonnistuneiksi, jotka eroaa kauden aikana tai viimeisessä jaksossa.

Vierailija
4757/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kohteliasta käytöstä ole, mutta eikös Jenni ja Jyrki itse sanoneet esittelyjaksossa, että heillä on hyvin perinteiset arvot ja parisuhteessa tulee olla miesten ja naisten työt. Eli heidän ihannesuhteessa Jenni olisi päävastuussa kokkailusta, siivouksesta ja vaatehuolllosta. Ja Jyrki voi miehenä vähän autella, omien sanojen mukaan. Ja vastaavasti Jyrkille jäisi miesten työt, eli halonhakkuu, lumityöt, auton ja pyörien huolto, ruohonleikkaus, huonekalujen kokoaminen, poraaminen, pienet sähkö

Auton voi varmaan hankkia jos sille on tarvetta? Pk-seudulla on ihan normaalia ettei kummallakaan ole autoa ja auto hankitaan vasta sitten kun lapsia syntyy ja sille on tarvetta. 

Vierailija
4758/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää enemmän tämän palstan keskustelijat kuin yksikään sarjan osallistujista. 

Taina ja Matti

Taina vitsaili painamalla Mattia alaspäin: repi jakson aikana kolmeen otteeseen huumoria Matin uimataidottomuudesta, jonka oli saanut tietoonsa hääjuhlassa. Autossa vitsaili lisäksi, että Matti pitäisi saada pois edestä. Pää pois Matilta, niin sitten olisi hyvä. Puhui autossa ahdistuksesta. Kun Matti sanoi siihen että "...minä en tuota sitä harmitusta", Taina rypisti kulmakarvojaan ja sanoi Matille "joo", eli ei vaivaudu puhumaan rehellisesti. Automatkan aikana teki kameralle tarkoituksella ilmeen, jolla kuvasti turhautumista. Vaellusretken aikana pussasi Mattia huulet pitkälle törrötettynä, jotta sai Matin pidettyä mahdollisimman kaukana. Käveli etäällä Matista. Matti ei ole ilmeisesti tajunnut vielä mitään ainakaan puheista päätellen.

Jenni ja Jyrki

Jenni dissasi Jyrkiä. Sanoi toivovansa itselleen tuuheampaa tukkaa ja kosketti Jyrkin kaljua. Jyrki sanoi "aivan", eli ymmärsi piikin. Jennillä ja Jyrkillä on etäännyttävää Jennin "rouvaksi" nimittämistä ym.

Anna ja Hai

Olen eri linjoilla kuin useimmat tuntuvat olevan. Haihan myönsi, että hänen ulkonäköpuheissaan oli kyse hänen stereotypioistaan: Hai paheksuu Annan laittautumista, koska Anna on urheilullinen. Hain stereotypian mukaan urheilullisen ei tule laittautua. Anna ei purematta niele lokerointia (manipulointia tietynlaiseksi) vaan puolustaa itseään, mikä kuvastaa omanarvontuntoa. 

Vierailija
4759/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minua ihmetyttää, mikä on Tainalla päässään lähes koko ajan tuo ihmeellinen häkkyrä? Onko se olevinaan hiuspanta ja onko tuollaiset muotia? Minusta se on lähinnä koominen, terveisin vanhanaikainen.

Hänellä näyttää löytyvän tuota hassua muhkurapantaa eri väreissä. Siitä päätellen vaikuttaa siltä, että Taina uskoo noiden pantojen olevan tosi näyttäviä ja sopivan hänelle hienosti. Kantaa pantaa ylväänä kuin kuningatar kruunuaan.

Siihenpä sitten samaan frotee-sarjaan kuuluva kylpytakki viitaksi ja samanlaiset pullapitkotohvelit ja Pellelandian kuningatar on valmis esiintymään! 😂

Vierailija
4760/30018 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se kohteliasta käytöstä ole, mutta eikös Jenni ja Jyrki itse sanoneet esittelyjaksossa, että heillä on hyvin perinteiset arvot ja parisuhteessa tulee olla miesten ja naisten työt. Eli heidän ihannesuhteessa Jenni olisi päävastuussa kokkailusta, siivouksesta ja vaatehuolllosta. Ja Jyrki voi miehenä vähän autella, omien sanojen mukaan. Ja vastaavasti Jyrkille jäisi miesten työt, eli halonhakkuu, lumityöt, auton ja pyörien huolto, ruohonleikkaus, huonekalujen kokoaminen, poraaminen, pienet sähkö- ja putkityöt, jne. Tämä oli ihan heidän oma to

Mutta entä jos ei ole omakotitaloa vaan kerrostaloasunto? 

Ketju on lukittu.