Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
25501/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäni palkannut paljonkin näitä talouspuolen henkilöitä tosin yrityksissä myös tehtäviin, joihin olisi käynyt myös pitkän alan kokemuksen merkonomi. Eipä hakijoissa ole ollut kuin teadenomeja ja heilläkin jo vuosien työkokemusta alan tehtävissä. Ei ne tuolla tilitoimistoissakaan palkkaa merkonomia ilman alan työkokemusta. Ei tosiaankaan jotain puhelinneuvontatehtävissä työkokemuksensa hankkinutta. Kun vaikka kirjanpitoasioissakin pitää olla ajankohtaiset tiedot hskijalla.

Mutta kirjoittaa et osaa, paljon virheitä 😂

Puhelimen näppäimillä ei tuo kirjoitus aina suju. Mutta todellakin olen ollut talouspäällikön ja - johtajan tehtävissä useammassakin yrityksessä palkkaamassa näitä tradenomeja tehtäviin, joihin väitetään merkonomeja palkattavan. Missään tapauksessa ei vakuutusyhtiön puhelinpalvelujen tehtivissä työskennelleitä palkattaisi. Ei se merkonomin tutkinto anna pätevyyttä kuin juuri siihen mitä on opiskellut suuntauksena ja niitä sen alan töitä on pitänyt tehdä. Valitettavasti juuri nuo puhelinpalvelutehtävät ovat vähenevä ala. 

Vierailija
25502/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olihan tuo nyt todella huono vastaus aivan tosissaan kysyttyyn kysymykseen. Olenko sellainen kuin odotit? Mies pakeni muka huumorin taakse. Taina varmaan naurahti vain hämmentyneisyyttään. Minäkin monesti huomaan hämmentyneisyyttäni nauravani jollekin todella huonolle jutulle, joka tulee todella yllättäen. Naurusta huolimatta useinmiten pahoitan mieleni. 

Alussa kumpikin korostivat jakavansa huonon huumorin. Niinhän sitä Taina sanoi, että Matin pää pitäisi katkaista pois jotta hän näkisi maiseman. Siihen verrattuna Sara Sieppi on kevyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
25503/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olihan tuo nyt todella huono vastaus aivan tosissaan kysyttyyn kysymykseen. Olenko sellainen kuin odotit? Mies pakeni muka huumorin taakse. Taina varmaan naurahti vain hämmentyneisyyttään. Minäkin monesti huomaan hämmentyneisyyttäni nauravani jollekin todella huonolle jutulle, joka tulee todella yllättäen. Naurusta huolimatta useinmiten pahoitan mieleni. 

Alussa kumpikin korostivat jakavansa huonon huumorin. Niinhän sitä Taina sanoi, että Matin pää pitäisi katkaista pois jotta hän näkisi maiseman. Siihen verrattuna Sara Sieppi on kevyttä. 

Kummatkin yhtä hyviä tai yhtä huonoja. Minusta tuo "pää pois" on pienempi paha, kuin se, että aviomies on odottanut alttarille sara sieppiä ja sitten siinä olenkin minä. 

Mutta täällä on päätetty vihata Tainaa ja matista tehty pyhimys :D jos vitsit olis toisin päin, eli Taina olisi sanonut odottaneensa jotakin hottis miestä  (jokainen saa itse päättää nimen)niin taina olisi haukuttu alimpaan maan rakoon, kun näin typerä oli. Matin kertomana pää pois vitsi olisi ollut todella hyvä.

Vierailija
25504/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kiltti (tai miksei tuhma) vääntää mulle rautakangesta mikä siinä on vitsikästä tai "huumorintajuista", kun Matti sanoi parin tunnin tuntemisen jälkeen vaimolleen "odotin Sara Sieppiä".

Tollaisen voi heittää jätkäporukassa, mutta siinä on vähättelevä sävy sitä oikeaa vaimoa kohtaan.

Jos Matti olisi jatkanut "..mutta sainkin miljoona kertaa kauniimman" tjsp., olisi lause voinut olla jotenkin hyväksyttävä.

Mitä infoa tollainen "odotin Sara Sieppiä" tuo tilanteeseen? Sitä, että on tää hassua, että tavallinen tallaajamies olisikin saanut kaunottaren, mutta hehheh, tavishan-Tainahan sieltä tuli.

Paskat fiilikset tosta ainoastaan voi tulla.

Omasta mielestäni oli myös paska vitsi. + Sieppi on vanhempi, rumempi ja lihavampi kuin Tai

"Mutta tuskin sara sieppi itkeä uhertaa joka tilanteessa"

Kyllä olisi tuhertanut, jos olisi Matin kanssa joutunut naimisiin:D

Ei Tainakaan itkenyt ennen avioliittoa eikä taas sen jälkeen, kun pääsi matista eroon :D

Vierailija
25505/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Taina ei siedä samaa huumoria itse mitä viljelee. 

Eikä Jenni siedä määräilyä mitä itse tekee.

Monesti oikeuttaa omaa käytöstään, mutta kun toinen tekee samaa, se ei olekaan ok.

Vierailija
25506/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä pettymys! Jenni on se yllätysvieras Katrin ja Teron vodcastissa.

Eikö ne Jennin lässytykset ole kuultu jo moneen kertaan? Toivoin, että kuultaisiin vaihteeksi Jyrkin puoli tarinasta.

Jyrki ei taida välittää tulla julkisuuteen. Luulisin tämän jälkeen keskittyvän vain omaan elämään ja hyvä niin. Kyllähän sen tälläkin palstalla jo nähtiin miten hyeenat repivät kappaleiksi.

Vierailija
25507/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin analysoivia rouvia oli tänä vuonna. Tietynlainen elämänilo puuttui. Miehet oli valmiita elämään arkea.

Vierailija
25508/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne keskimäärin ovat niitä onnenonkijoita. Miehen pitää elättää. Itse voi tienata, mutta miehen pitää tienata vielä enemmän. Kouluttakaa itsenne eukot hyviin duuneihin, ettei tartte olla lompakkoloinen. Aina olen  ymmärtänyt tämän, vaikka mies tienaakin kyllä enemmän. Ja tytär myös on valinnut hyvän suunnan tässä mielessä. 

Kyllä tässä nyt oli lompakkoloinen Jyrki eikä Jenni. Ja joo, tienaan bruttona yli 5k enkä ottaisi tyhjätaskua, koska minunhan se pitäisi senkin kulut sitten maksaa. Ei toisen ammatilla tai tulotasolla ole merkitystä jos omat menonsa kykeneee kattamaan. Mutta yhtään ketään aikuista en ala enää elättää.

Vierailija
25509/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ymmärrän Jenniä, vaikka olenkin kasvissyöjä enkä harrasta ulkomaanmatkailua. Jykä on myös ihana, mutta nämä ihmiset ei vain sovi toisilleen, edes paperilla. 

Sitä en ymmärrä miksi näitä ihmisiä painetaan maanrakoon. Kuvitteleeko joku, että Jenni jäisi työttömyyskortistoon jos työpaikka lähtee alta? Ja Jykä pärjää omillaan vaikkei lähdekään maailmaa valtaamaan. 

Tunnen reilu nelikymppisen merkonomin. Ihan fiksu tyyppi. Ei muuta vikaa kuin koulutus. Jäi työttömäksi ja ei todellakaan päässyt minnekään uuteen työhön sillä koulutuksella. Piti lähteä opiskelemaan lisää. Sitten olikin muutama köyhempi opiskeluvuosi, mutta sen jälkeen työtä löytyi.

Vierailija
25510/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne keskimäärin ovat niitä onnenonkijoita. Miehen pitää elättää. Itse voi tienata, mutta miehen pitää tienata vielä enemmän. Kouluttakaa itsenne eukot hyviin duuneihin, ettei tartte olla lompakkoloinen. Aina olen  ymmärtänyt tämän, vaikka mies tienaakin kyllä enemmän. Ja tytär myös on valinnut hyvän suunnan tässä mielessä. 

Kyllä tässä nyt oli lompakkoloinen Jyrki eikä Jenni. Ja joo, tienaan bruttona yli 5k enkä ottaisi tyhjätaskua, koska minunhan se pitäisi senkin kulut sitten maksaa. Ei toisen ammatilla tai tulotasolla ole merkitystä jos omat menonsa kykeneee kattamaan. Mutta yhtään ketään aikuista en ala enää elättää.

Miksi miesten oletetaan naisen  elättävän? Naiset ovat itsekkäämpiä tässä asiassa kuin miehet. Uhotaan, etten aikuista elätä! Miksi miehet ovat kautta vuosisatojen joutuneet elättämään naisia?

Vierailija
25511/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennillä hiusraja alkaa jo pakenemaan ihan kuin isällään. Otsa noussut korkeammalle ja ohimojen yläpuolella myös. Oikein korostuu noissa kuvissa missä hiukset tiukasti taakse vedetty ja sitten se hääkampaus missä jakaus laitettu lähtemään kaljuimmasta kohdasta.

Vierailija
25512/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ymmärrän Jenniä, vaikka olenkin kasvissyöjä enkä harrasta ulkomaanmatkailua. Jykä on myös ihana, mutta nämä ihmiset ei vain sovi toisilleen, edes paperilla. 

Sitä en ymmärrä miksi näitä ihmisiä painetaan maanrakoon. Kuvitteleeko joku, että Jenni jäisi työttömyyskortistoon jos työpaikka lähtee alta? Ja Jykä pärjää omillaan vaikkei lähdekään maailmaa valtaamaan. 

Tunnen reilu nelikymppisen merkonomin. Ihan fiksu tyyppi. Ei muuta vikaa kuin koulutus. Jäi työttömäksi ja ei todellakaan päässyt minnekään uuteen työhön sillä koulutuksella. Piti lähteä opiskelemaan lisää. Sitten olikin muutama köyhempi opiskeluvuosi, mutta sen jälkeen työtä löytyi.

Tiedän monta tradenomia jotka työttömänä. Eipä se korkeampikaan koulutus työtä takaa.

Vierailija
25513/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten oletetaan naisen  elättävän? Naiset ovat itsekkäämpiä tässä asiassa kuin miehet. Uhotaan, etten aikuista elätä! Miksi miehet ovat kautta vuosis

Olisko vaikka siksi että naiset synnyttää ja on yleensä se osapuoli joka jää lasten kanssa kotiin, jos joku jää. Mulla on jo aikuiset lapset, joten mitenkä siitä kotivihtorista olis mitään iloa, kun ei nyt ole enää mitään pieniä lapsia hoidettavaksi?

En ihan tajua mikä olis se mitä mä tästä yhtälöstä hyötyisin, jos kaiken lisäksi oon se joka joutuisi tekemään kotityöt (niinkuin Jennin ja Jyrkin tapauksessa Jenni joutui). 

Ei sukupuoliroolien ole pakko olla perinteiset, mutta ei se nyt niin voi mennä että nainen joutuu hoitamaan sekä kodin että perheeseen ne rahat. Sit kannattaa olla vaikka ilman miestä.

Vierailija
25514/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kiltti (tai miksei tuhma) vääntää mulle rautakangesta mikä siinä on vitsikästä tai "huumorintajuista", kun Matti sanoi parin tunnin tuntemisen jälkeen vaimolleen "odotin Sara Sieppiä".

Tollaisen voi heittää jätkäporukassa, mutta siinä on vähättelevä sävy sitä oikeaa vaimoa kohtaan.

Jos Matti olisi jatkanut "..mutta sainkin miljoona kertaa kauniimman" tjsp., olisi lause voinut olla jotenkin hyväksyttävä.

Mitä infoa tollainen "odotin Sara Sieppiä" tuo tilanteeseen? Sitä, että on tää hassua, että tavallinen tallaajamies olisikin saanut kaunottaren, mutta hehheh, tavishan-Tainahan sieltä tuli.

Paskat fiilikset tosta ainoastaan voi tulla.

Omasta mielestäni oli myös paska vitsi.

Itkeä vollottaa tossa vikassa jaksossakin, vaikka on päässyt Matista eroon. Ja ollut syksyn saikulla. 

Vierailija
25515/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne Jennin lässytykset ole kuultu jo moneen kertaan? Toivoin, että kuultaisiin vaihteeksi Jyrkin puoli tarinasta.

Jyrki ei taida välittää tulla julkisuuteen. Luulisin tämän jälkeen keskittyvän vain omaan elämään ja hyvä niin. Kyllähän sen tälläkin palstalla jo nähtiin miten hyeenat repivät kappaleiksi.

Noh, huomennahan sen näkee, että ketkä kaikki antamassa haastatteluja kun tää virallisesti loppuu. 

Vierailija
25516/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten oletetaan naisen  elättävän? Naiset ovat itsekkäämpiä tässä asiassa kuin miehet. Uhotaan, ett

Jyk... mieskumppani sais olla kotirouva.

Vierailija
25517/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennin kannattajien on hyvä elää toivossa Jennin pärjäävän. 8n vain tosiasia, että juurikin heikommin koulutetut konttorityötä tekevät työllistyvät heikosti jäätyään työttömiksi. Päämäärätietoiseksi itseään kuvaava Jenni ei ole kouluttautunut kuin merkonomiksi. 

Voihan Jenni kouluttautua vaikka merkonomiksi halutessaan. Hän on niin topakka, että varmasti ratkaisee työttömyyden jollakin hyödyllisellä tavalla. 

😄   Piti kirjoittaa, että Jenni voi kouluttautua vaikka tradenomiksi. 

No siinäpä onkin järkeä jos jää työttömäksi merkonomina. Mieluummin vaihtaa alaa täysin.

Eipä taida tradenomi paljon auttaa. Ja mitenkäs koulttautuu, kun silloin menettää työttömyyskorvauksen. Älkääkä sanoko että pappa Murinen maksaa elämisen.

Vierailija
25518/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin ettei Jyrki halua tuoda julkisuuteen syitä miksi on sellaisessa rahapulassa että täytyy lainata rahaa eikä rahaa ole säästössä vaikka on jo keski-ikäinen. Työkuvioiden avaaminen kaikelle kansalle saattaa poiketa siitä esittelytekstin olettamuksesta. Alkujaksojen jälkeen piirtyi katsomoon se kuva josta Jenni mainitsi. Luovuttaja joka heittää kirveen kaivoon eikä muutosta ole tulossa. Symppis mies mutta tarvitsee äitihahmon joka huolehtii ja pyörittää talouden.  

Vierailija
25519/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennillä hiusraja alkaa jo pakenemaan ihan kuin isällään. Otsa noussut korkeammalle ja ohimojen yläpuolella myös. Oikein korostuu noissa kuvissa missä hiukset tiukasti taakse vedetty ja sitten se hääkampaus missä jakaus laitettu lähtemään kaljuimmasta kohdasta.

Oho. Täytyykin tsekata uudestaa

Vierailija
25520/30018 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten oletetaan naisen  elättävän? Naiset ovat itsekkäämpiä tässä asiassa kuin miehet. Uhotaan, etten aikuista elätä! Miksi miehet ovat kautta vuosis

Vai oikein naiset on itsekkäämpiä :D Oletko 5v. vai miten et tiedä historiasta mitään. Miehet on elättäneet naisia mm. siksi, että naisilla ei vielä hetki sitten Suomessakaan ollut oikeuksia, esim. omistaa mitään tai käydä töissä. Kotitalousorjia oltiin hellan ja nytkin välissä. 

Ketju on lukittu.