Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Kelpaisikohan Jyrki Jennille sittenkään, vaikka vääntäisi itsensä Jennin vaatimille mutkille, nöyristelisi, hakisi töitä laajemmalla skaalalla, kokkaisi illallisia jne.? Jotenkin tuntuu, että ehkä ei. Siinä mielessä hyvä peliliike, että Jyrki ei yritä miellyttää itsekunnioituksen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ihan turhaan ylianalysoi käytöstään ja etsi itsestään vikoja. Olisi voinut tehdä ihan mitä tahansa, mutta Taina ei olisi kiinnostunut sittenkään. Joskus vaan käy näin. Sitä on tietysti vaikea myöntää ja käy vähän kunnian päälle. Ei pidä kuitenkaan heittää tuhkaa päälleen, vaan varmasti löytyy naisia jotka osaavat Mattia arvostaa.
Kllä varman mutta Matin pitäisi ensinnäkin tarkistaa sosiaaliset taidot. Eihän herranen aika voi sanoa naiselle jonka kanssa toivoo suhdetta etä "olen kyllä aika kylmä ja asetan oman eun aina muiden edelle". Jos mulle joku miesehdokas sanois noin, niin mä sanoisin heti, että "no mitä vielä siinä teet, antaa heittää." En ikinä haluaisi olla tuolaisen miehen kanssa... enkä sellaisen joka on sosiaalisesti niin lahjaton että päästää tuollaista suustaan.
Sitten Matille se toinen oppi - noilla ajatksilla et tule
Ja varsinkin, kun lapsia tulee, et voi mennä oma etu edellä. Siinä on pakko oppia laittamaan se lapsen etu ensin.
Mutta kyllähän miehiään paljon on noita oma etu edellä meneviä. Matti sentään tunnustaa, että on tuollainen ja haluaisi kehittyä siinä suhteessa ja pitääkin. Ei hyvää suhdetta tule niin, että mennään aina oma etu edellä ja varsinkin, jos sillä tietää loukkaavansa toista ja silti tekee niin., niin onhan tuo todella rumaa.
Mutta kuten täälläkin nähdään, on tuokin käytös monille ihan ok, eikä siinä nähdä mitään pahaa.
Kukin valitsee itselleen sopivimman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni haluaa miehen jolla hyvät tulot. Mies osaa täyttää tiskikoneen oikein. Sukkia ei jätetä lattialle , täytyy pitää matkustamisesta. Ai niin ja pihaa pitää olla kunnossa ja ei mielellään vegaani.
Ei mielestäni ole paljoa vaadittu 30+ ikäiseltä mieheltä.
Ja mikä tärkeintä miehen pitää hiljaa hyväksyä ja totella pilkuntarkasti Jennin kaikkia vaatimuksia kotona olon suhteen. Ja nöyränä hyväksyä Jenniltä saamansa jatkuvat moitteet, kun ei teekään juuri niin kuin Jenni haluaisi tehtävän. Eikä auta armias mies saa ehdottaa yhtään mitään kotiin liittyvää, ei esimerkiksi että terassilla grilli ja kalusteet voisi sijoittaa toisin. Siis miehen pitäisi olla täysin vailla omaa tahtoa. Täysin Jennin tossun alla. Ja kuitenkin Jenni nimenomaan haluaisi miehen olevan aivan muuta kuin alustettu. Täysin mahdotonta kenellekään miehelle. Eikä miehet tuohon suostu.
Menepä sinä uni-ja haukotushymiöitä laittavat nukkumaan. Eihän täällä ole pakko olla.😂
Hymiöt ilmestyy aina, kun joku sanoo naulan kantaan jotakin Matista 😂 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä on katsoa tuon epäkypsän Tainan valittamista. Miksi tuommoisia ihmisiä valitaan ohjelmaan jotka eivät ymmärrä avioituvansa tuntemattoman kanssa? Yhyy kun oma unelmien prinssi ei tällä tavoin löytynytkään. Yhyy.
Ohjelmaan tulisi valita vain aikuisia jotka ymmärtävät että parisuhteessa tulee luopua omista ennakkovaatimuksista ja uteliaasti tutustua toiseen ihmiseen joka on tietenkin erilainen kuin omat typerät ja lapselliset unelmat.
Eivätkö parit sitoudu kirjallisesti pysymään yhdessä kuvausten ajan?
Voi luoja. Jonkun mielestä ihmisen omilla toiveilla ei ole mitään tekemistä siinä kohtaa, kun aviopuolisoa valitaan, vaan ihmisen omat toiveet ovat lapsellisia ja typeriä.
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Totta kai jokaisella saa olla ja pitääkin olla toiveet siitä minkäl
Yllättävän moni nainen ea:n historiassa, esim Tuula osasi käyttäytyä vaikka ei ollut kiinnostunut. Eli siis pitää osata erottaa tunne (pettymys) ja teko (Matin gaslightaaminen) toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkaen vielä edelliseen Jennistä & Jyrkistä, että on epäreilua Jyrkiäkin kohtaan, kun odotukset on jotain muuta. Vaikuttaa väkisinkin minäkuvaan ja aiheuttaa huonommuuden tunteita, kun ei ole sellainen mitä odotetaan.
Jyrki on sellainen kuin on ja hyvä ihan omana itsenään.Minusta on tosi outoa että asiantuntijat ei käy näitä raha-asioita läpi hakijoiden kanssa. Jenni on selvästi halunnut ihmisen jolla on vakityö ja säästöjä. Eikö raha ole yksi isoista asioista joista olisi hyvä olla parisuhteessa samoilla linjoilla? Vastuutonta asiantuntijoilta.
Terapeutit eivät ole halunneet haastaa vaan kuunnella ja hymistellä. Silloin he ovat menneet aivan sen mukaan mitä toinen sanoo olevansa. Jyrki on varmaan sanonut että olen omillaan toimeentuleva perinteinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisikohan Jyrki Jennille sittenkään, vaikka vääntäisi itsensä Jennin vaatimille mutkille, nöyristelisi, hakisi töitä laajemmalla skaalalla, kokkaisi illallisia jne.? Jotenkin tuntuu, että ehkä ei. Siinä mielessä hyvä peliliike, että Jyrki ei yritä miellyttää itsekunnioituksen kustannuksella.
Peliliike jonka seurauksena jäänee lapsettomaksi. Noh, itsekunnioitus ja mukavuudenhalu ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ihan turhaan ylianalysoi käytöstään ja etsi itsestään vikoja. Olisi voinut tehdä ihan mitä tahansa, mutta Taina ei olisi kiinnostunut sittenkään. Joskus vaan käy näin. Sitä on tietysti vaikea myöntää ja käy vähän kunnian päälle. Ei pidä kuitenkaan heittää tuhkaa päälleen, vaan varmasti löytyy naisia jotka osaavat Mattia arvostaa.
Kllä varman mutta Matin pitäisi ensinnäkin tarkistaa sosiaaliset taidot. Eihän herranen aika voi sanoa naiselle jonka kanssa toivoo suhdetta etä "olen kyllä aika kylmä ja asetan oman eun aina muiden edelle". Jos mulle joku miesehdokas sanois noin, niin mä sanoisin heti, että "no mitä vielä siinä teet, antaa heittää." En ikinä haluaisi olla tuolaisen miehen kanssa... enkä sellaisen joka on sosiaalisesti niin lahjaton että pä
Voisko jankuttaja lopettaa jo ton jankutuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi oli kyllä niin ihana ja viisas siinä Matin kanssa keskustellessaan! Oikein liikutuin siitä aidosta myötäelosta ja empatiasta. Oli selvästi käsitellyt asioita ohjelman jälkeen. Sain itsekin hänen puheistaan lohtua näin eron keskellä. 🥲 Hän voisi harkita terapeutin opintoja ja alkaa terapoimaan etenkin miehiä.😊 Mattikin siinä voimaantui silmin nähden.
Minua taas alkoi väsyttää miesten naismainen jutustelu. En koskaan kävisi samanlaista keskustelua kaverini kanssa, en sinne päinkään. Suomalaisista miehistä on tullut naisellisempia kuin naisista itsestään.
Mikä ihme sua vaivaa?
Miehekkyys. Tosin itse en koe sitä ongelmalliseksi. Eniten ärsytti Aleksin feminiinit ilmeet. Mutta hei, se olen vain minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotietojen mukaan Jyrki on ansainnut v 2023 ihan saman verran kuin Jenni. (Iltalehtien mukaan n 35 000e kumpikin))
Kuitenkin Jenni valittaa että enemmän pitäisi Jyrkin tienata jotta hänelle kelpaisi. Tyhmä nainen minun mielestä, laittaa rahan rakkauden edelle.
Rakkauden määrä mitataan tulojen ja omaisuuden mukaan. Niin se vaan nykyään on. Ja Nainen toimii mittaajana, aina.
Miten tuolla koulutuksella ja palkalla nainen voi vaatia hyväpalkkaista miestä? Akateeminen mies ei kyllä tuolle sovi. Syvälliset ja älylliset keskustelut eivät vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Jenni haluaa miehen jolla hyvät tulot. Mies osaa täyttää tiskikoneen oikein. Sukkia ei jätetä lattialle , täytyy pitää matkustamisesta. Ai niin ja pihaa pitää olla kunnossa ja ei mielellään vegaani.
Se oli kuvaajalta hyvin oivallettu kun Jenni itku silmässä luetteli Jyrkin vikoja ja pääsi kohtaan, että minä haluan matkustella, Jyrki sanoi, että ei tapahdu, niin kuvaaja siirsi kuvan Jennin omalla seinällä olevaan tekstiin "Enjoy small things in life" eli nauti elämän pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon tullut viestejä, ettei kaikkia ehdi lukea, joten sori, jos on jo puitu, mutta häiritseekö muita tuo Annan lähes täydellinen kelkan kääntö Hain suhteen?
Tuntuu, että nyt yrittää olla niin mielin kielin, kun Haita ei enää nappaakaan. Mitä tapahtui?
Sopivat jatkavansa "ystävinä". Lainausmerkeissä sen takia, että tuskin ovat enää missään tekemisissä.
Minusta on ihana katsoa kun heillä on kivaa yhdessä! Mitä sitten vaikka eivät olisi enää kuvasuten päätyttyä yhdessä, ovat selvästi ottaneet (tai Anna on ottanut) uuden asenteen hommaan, ja ainakin tutustuu ystävänä.
Ihanaa juu. Meitä miehiä vain ei kiinnosta naiset kavereina. Jos se tulee yllärinä, niin kehotan poistumaan kuplasta hetkeksi. Huvipuistossa pikkupojat pääsevät kesyihin laitteisiin mutta oikea mies pääsee aikuisten vempeleisiin.
Vierailija kirjoitti:
Menepä sinä uni-ja haukotushymiöitä laittavat nukkumaan. Eihän täällä ole pakko olla.😂
Boooringg!!! Tylsää!!! Hoh hoijaa! Vaihtuuko täällä ikinä levy vai samaa samaa samaa uudelleen uudelleen ja uudelleen???? Onks tällästä kiva lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä dissaaja jenni. Ei ollu ikävä, älä nyt ota nokkiin, näkee naamasta et sua harmittaa. Oikein kaivamalla kaivaa. Ush!
Ei olisi minustakaan kannattanut alkaa sitä jauhamaan, vaan ohittaa ja auttaa toinen hieman vaivaannuttavasta hetkestä vaikka ehdottaen jotain tekemistä. "Hei, lähdetäänkö kävelylle? Uimaan? Haetaanko kioskilta jätskit?"
Ei kai nyt sellaista tehdä jos halutaan vähän kaivaa syvempää kuoppaa parisuhteelle. Ihan normaalia toimintaa pieni riidan haastaminen, kun halutaan ajaa suhde lopulliseen kriisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Matti
Tietyllä tasolla hän on oikeassa. Uskon kuitenkin, että vaikka meillä kaikilla on kylmä puoli, niin aika harva kuvailisi itseään sen vuoksi kylmäksi ihmiseksi.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä Matti tällä tarkoittaa.
Matti kuvaili itseään tuossa kylmäksi, kun piti "tunnustaa" jotain, mitä toinen ei vielä tiedä. Ei olis oikein sopinut tilanteeseen et kuvailisi itseään vaikka mukavaksi, ei se ole paljastus :)
No eihän sekään ole mikään paljastus, että satuilee jotain, mikä ei ole totta?
Ja joo, monella EI OLE sitä kylmää puolta ja sitten terapiassa opetellaan rajojen laittamista, joka on vaikeaa ilman riittävää itsensä kovettamista.
Masentuneet ja ahdistuneet ihmiset ovat kyllä kylmiä, itseään kohtaan. Viha kääntyy itseen päin.
Tämä on nyt ihan täysin riippuvainen määrittelyistä! Monet menee niin eri sfääreissä, et ei tästä jankkaus kannata. Anti siis olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peliliike jonka seurauksena jäänee lapsettomaksi. Noh, itsekunnioitus ja mukavuudenhalu ennen kaikkea.
Maailma on sikäli epäreilu, että miehillä on aikaa tulla isäksi vanhuuteen saakka ja moni saa lapsia vielä viisi-kuusikymppisenä. Joillain suuri rakkaus osuu kohdalle vasta myöhemmin, joten Jyrkillä ei ole huolen häivää.
Onko sinulla henkilökohtainen tarve ilkeillä Jyrkille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boooringg!!! Tylsää!!! Hoh hoijaa! Vaihtuuko täällä ikinä levy vai samaa samaa samaa uudelleen uudelleen ja uudelleen???? Onks tällästä kiva lukea?
No oot kyllä ihan oikeassa.
Koko ajan jankutusta Tainan itkemisestä ja vääristä haaveista.
Eiköhän tuo ole jo tullut kaikille selväksi, että itkeä ei saa., eikä aviomiehen suhteen saa olla mitää toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi oli kyllä niin ihana ja viisas siinä Matin kanssa keskustellessaan! Oikein liikutuin siitä aidosta myötäelosta ja empatiasta. Oli selvästi käsitellyt asioita ohjelman jälkeen. Sain itsekin hänen puheistaan lohtua näin eron keskellä. 🥲 Hän voisi harkita terapeutin opintoja ja alkaa terapoimaan etenkin miehiä.😊 Mattikin siinä voimaantui silmin nähden.
Minua taas alkoi väsyttää miesten naismainen jutustelu. En koskaan kävisi samanlaista keskustelua kaverini kanssa, en sinne päinkään. Suomalaisista miehistä on tullut naisellisempia kuin naisista itsestään.
Mikä ihme sua vaivaa?
Miehekkyys. Tosin itse en koe sitä ongelmalliseksi. Eniten ärsytti Aleksin feminiinit ilmeet. Mutta hei, se olen vain minä.
No voi hyvänen aika. Miksi ihmeessä sitten katsot Ensitreffit alttarilla -ohjelmaa ja purat halveksuntaasi Vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin olemusta olen seurannut, hänhän on jotenkin hartiat korvissa jäkittäjä koko ajan. Autollakin kun ajaa, ei nojaa rennosti istuimeen vaan jäkittää siinäkin. Ei osaa olla rennosti koska kyylää Jyrkiä ja sen tekemisiä, sanomisia. Kierroksilla käyvä nainen. Paras pysyä yksin hänenkin.Tuohon jos vielä lapsi tulisi sotkemaan. Lapsihan myös sotkee, kun alkaa liikkua, saattaa tyhjentää vaatekaapit lattialle. Jenni laittas varmaan leikkikehäãn ettei sotke.
Jenni & Jyrki voisivat olla suht sopiva pari, jos Jenni rentoutuisi hieman ja Jyrki puolestaan skarppaisi.
Niin. Eli kumpikaan ei ole sopiva =D
Miksi muodostaa sellainen suhde?
Siksi että:
1) Sellainen on jo muodostettu, ei pelkästään suhde vaan jopa avioliitto
2) Jos haluaa olla toisen kanssa, pitää kehittyä. Jos jää inttämään, et "minä kyllä saan nipottaa ja olla laiskimus, ja toisen pitää hyväksyä", ei tule kokemaan pitkää liittoa, ehkä jää lapsetkin saamatta. Jennin on hyvä relata ja Jyrkin skarpata, ihan normaalia ja suotavaa ihmisenä kehittymistä.
Mikä ihme sua vaivaa?