Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain maassa on yleinen mielipide tietty, ei se tarkoita että kaikki ajattelevat niin.
Esimerkiksi suomessa yleinen mielipide on maahanmuuttovastaisuus ja yleisesti ottaen ulkomaalaisista ei pidetä. Se ei silti tarkoita että kaikki ajattelevat näin.
Otit huonon esimerkin, koska se ei pidä paikkaansa yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Anna olisi voinut olla arvostelematta sitä suutelua. Olisi ottanut ihan relasti vaan, että kaikki hoituu ajallaan.
Rakkauden tunteet ei synny teknisestä suorittamisesta.
Toisen arvostelu julkisesti vie varmuudella kaikki tunteet pois.
Eikö tuo ole jo merkki siitä, että hän arvostelee yleensäkin toisia ihmisiä ?
Eniten kyllä häirirsee se, miten hän pitää itseään kokoajan esillä. Ja äänessä. Hän ei anna mitään mahdollisuutta Hain mielipiteille. Esimerkiksi se maljapuhe ! Voi taivaan vallat....Rva puhua pälpättää ja lopuksi sanoo jotain tähän tyyliin : "eiköhän tässä ole kaikki, vai onko sulla jotain sanottavaa" kysyy Rva mieheltään 😂
Vierailija kirjoitti:
Aasialaiset ovat salakavalia ja kieroja hymyjensä takana.
Nyt on SUOMI MIES KATKERANA 🤣
Jenni sanoi 1. jaksossa, että haluaa miehisen miehen, jota voi ihailla. Ehkä Jenni yksinkertaisesti haluaa maskuliinisen miehen. Siivouksesta hän sanoi kaverilleen, että koska hänellä on niin oma tyyli siivota, hän voisi siksi hoitaa sen. Ei siis sen takia, että siivoaminen jotenkin kuuluisi hänelle enemmän kuin miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Hai ei ole aasialainen? Hän on vietnamilainen ja vanhemmat vietnamilaisia. Viimeksi kun katsoin karttaa oli kyseinen maa Aasiassa.
Eikun hän on suomalainen. Millä perusteella väität häntä "aasialaiseksi"? Ja ihan vinkkinä, kyllä minä tiedän millä perusteella, mutta pidän täällä hauskaa sillä seikalla, ettet uskalla sitä sanoa.
Ei hän ole suomalainen, hän on Suomen kansalainen.
Kerohan vielä mitä eroa on "suomalaisella" ja "Suomen kansalaisella".
Geneettinen perimä. Suomalaiset ovat geeniperimältään oma ryhmänsä eurooppalaisten rinnalla. Vain siis täällä syntyneitten suorat jälkeläiset. Jos tiedät
Jos jollain lapsella on toinen vanhempi kantasuomalainen ja toinen vanhempi maahamme muuttaneiden ihmisten aina/ihan pienestä Suomessa asunut jälkeläinen, niin mikä se lapsi mielestäsi sitten on? Jos vielä ko perheen yhteinen kieli on suomi, koska se pienestä Suomessa asunut ulkomaalaistaustainenkin puhuu sitä äidinkielenään/äidinkielen tasoisesti. Vähän erilaisesta ulkonäöstään huolimatta, ko. lapsi on geneettisesti 50% suomalainen, aina asunut Suomessa, hänellä on vain Suomen kansalaisuus, hän puhuu vain suomea eikä ole koskaan käynyt toisten isovanhempiensa alkuperäisessä kotimaassa. Edelleenkö hän on mielestäsi ulkomaalainen, koska molemmat vanhemmat eivät ole geneettisesti monen polven suomalaisia? Entäpä minä itse? Yksi isovanhemmistani oli ruotsalainen. Et erota sitä ulkonäöstäni. Eli onko kysy kuitenkin ulkonäöstä eikä oikeasti puhtaan suomalaisista geeneistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain maassa on yleinen mielipide tietty, ei se tarkoita että kaikki ajattelevat niin.
Esimerkiksi suomessa yleinen mielipide on maahanmuuttovastaisuus ja yleisesti ottaen ulkomaalaisista ei pidetä. Se ei silti tarkoita että kaikki ajattelevat näin.
Otit huonon esimerkin, koska se ei pidä paikkaansa yleisesti.
Suomalaisten pitäisi olla paljon maahanmuuttovastaisempia. Nyt maa on menossa vessasta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Hai ei ole aasialainen? Hän on vietnamilainen ja vanhemmat vietnamilaisia. Viimeksi kun katsoin karttaa oli kyseinen maa Aasiassa.
Eikun hän on suomalainen. Millä perusteella väität häntä "aasialaiseksi"? Ja ihan vinkkinä, kyllä minä tiedän millä perusteella, mutta pidän täällä hauskaa sillä seikalla, ettet uskalla sitä sanoa.
Ei hän ole suomalainen, hän on Suomen kansalainen.
Kerohan vielä mitä eroa on "suomalaisella" ja "Suomen kansalaisella".
Geneettinen perimä. Suomalaiset ovat geeniperimältään oma ryhmänsä eurooppalaisten rinnalla. Vain siis tää
Hankala aihe, myönnän. Ihan simppelisti näin: Jos lapsen geenit on puoliksi aasialaisen tai afrikkalaisen hän on puoliksi kumpaakin Aasialais-suomalainen. Geneettisesti. Sanotaan kuitenkin suomalsieksi koska se on helpompaa. Pohjoismaalaiset geenit ovat hyvinlähellä toisiaan. Ruotsalainen saattaa olla lähtöisin suomen puolelta ja toisinpäin. Se selviäisi vain testeillä. Muut eurooppalaiset samoin. Aasialainen ja afrikkalainen geeniperimä näkyy päällepäin. Mutta joo, tästä saisi varmaan pitemmänkin keskustelun, mutta näkyvät erot ns. näkyy, muut selviäisi vain testeillä, siksi on helpompi sanoa kaikkia kaukasialaisen näköisiä suomessa asuvia suomalaisiksi :)
^Kun aletaan luokitella ihmisiä näin ulkonäön perusteella, ollaan rasismin ytimessä.
Työpaikkani unkarilainen on vähemmän suomalainen kuin tällainen lapsi, josta puhuin, mutta kadulla luokittelisit hänet suomalaiseksi, lapsen ulkomaalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Naisena et tietenkään huomaa, miten paljon asioita jätetään miehen harteille ilman että niiden tarvitsee olla mitään muskelimieshommia. Miehen kuuluu järjestää naiselle (ja mahd. perheelle) kiinnostavaa toimintaa ja elämyksiä. Mies suunnittelee lomareissut, varaa hotellit, ajaa ja ratkoo ongelmatilanteet kun jokin mättää kohteessa. Miestä huudetaan apuun kun naapurin lapset aiheuttavat häiriötä tai naapuri kolaa lumet meidän parkkiruutuun. Mies osallistuu yhtiökokoukseen ja laskee miten lainoista selvitään. Mies kantaa naisen sukulaistenkin arkut ja järjestää tavaroiden siirrot. Mies selvittää millaiset uudet laitteet kotiin kannattaa ostaa ja miten niitä käytetään. Kuskaa lapset harratuksiin ja opettaa fillarin huollot ja kalan perkuut jne jne."
Sii miltä vuosisadalta tämä kirjoittaja on? Tuon perusteella vaimon täytyy olla täysi debiili. Aivokuollut vihannes, joka ei itse älyä keksiä itselleen "kiinnostavaa toimintaa ja elämyksiä". Odottaa vaan passiivisena, että mies tuo kaiken eteen. Ei sano sanaansa edes lomareissujen suunnitteluun. Kun eihän aivot riitä kuin pullanpaistoon... Huh huh mitä tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Jennin ja Jyrkin kohtaamisessa oli läheisyyttä ja lämpöä. Molemmat sanoivat hyviä asioita toisistaan. Molemmat olivat rentoja ottaen huomioon miten jännittävä tilanne oli. Heillä on yhteinen sävel arvojen suhteen ja se yhdistää heitä yhä enemmän. Ihan sydämen sulattaa tämä kaunis/komea pari. Heille kaikkea hyvää elämään.
Anna sanoo kaiken suoraan heti. Mutta mun mielestä ei ole viisasta päästää suusta mitä vain. Suuteleminen ei ole pelkkää tekniikkaa, siihen tarvitaan myös tunnetta. Ja tunnetta A &H parilla ei taida olla ja ne loputkin toiveet rakkauden syttymisesta lopahtaa, kun toinen möläyttelee julkisesti mitä vain. Tarvitsee tehdä paljon töitä jos tuo pari vielä jatkaa yhdessä. Toivon, että olen väärässä.
Matti ja Taina...jostain syystä en usko heidänkään jatkoon yhdessä. Toivon että olen väärässä.
Mitä olivatkin keskustelleet ja odottaneet kukin, ennen todellista kohtaamista, se ei selviä varmaan koskaan. Meillä on taatusti odotuksia ennestään tuntemattomasta " puolisosta" ja olemme miettineet kaikenlaisia vaihtoehtoja myös ulkonäöstä. Varsinkin kun tuossa ei nähdä toista ennen " alttaria" , toisin on ns tinder treffeillä joissa voidaan vaihtaa kuvia toisistaan vaikka kuin paljon. Tuli mieleen tai jäi mieleen se näky, minkä näin kun Jennin sulhanen asteli hääväen keskuuteen. Mitkä olivat kaasojen ilmeet ? Ihmetystä, pettymystä olin näkevinäni, en ihailua. Tämä oli mun tulkinta ja viis siitä, sillä vain Jenni valitsee ja päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En jaksa enää jankata, mukavaa illanjatkoa!"
Hauskaa viihdettähän tuo rassukka on.
Hän on siis selkeästi mustasukkainen tälle Haille.
Mäki nauroin hänelle, himoaa niin paljon itse aasialaisia että mustasukkaisuuksissaan keksii kaikkea älytöntä kuten japanilaiset kaverit :')
Ei hänelle naurettu, mukavat ihmiset ei nauresleke ikävästi kenellekään. Mut vähän säälin sitä rassukkaa, jonka mielestä kaikki vihaa meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olisi voinut olla arvostelematta sitä suutelua. Olisi ottanut ihan relasti vaan, että kaikki hoituu ajallaan.
Rakkauden tunteet ei synny teknisestä suorittamisesta.
Toisen arvostelu julkisesti vie varmuudella kaikki tunteet pois.
Eikö tuo ole jo merkki siitä, että hän arvostelee yleensäkin toisia ihmisiä ?
Eniten kyllä häirirsee se, miten hän pitää itseään kokoajan esillä. Ja äänessä. Hän ei anna mitään mahdollisuutta Hain mielipiteille. Esimerkiksi se maljapuhe ! Voi taivaan vallat....Rva puhua pälpättää ja lopuksi sanoo jotain tähän tyyliin : "eiköhän tässä ole kaikki, vai onko sulla jotain sanottavaa" kysyy Rva mieheltään 😂
Ei hän ihan noin sanonut, vaan "Haluatko sanoa jotain, vai kohotetaanko malja?"
Ajattelematonta joka tapauksessa. On varmaan tottunut viemään ja siksi jännityksissä ja vahingossa unohti, et nyt siinä on toinenkin, jota tämä asia nimeltä avioliitto koskee.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alko etomaan kun Jyrki pakkopussaili niitä lapsia.
Mä ajattelin just samaa. Olikohan ne sisarusten lapsia?
Wau, ihan tosissaanne syytätte nyt lapsiinsekaantujaksi?
Ei ketään ole syytetty eikä edes vakavasti epäilty, mutta yhden tommosen pakkopussaajan olen tuntenut ja voin sanoa että lapsen asemassa se ei ollut kivaa ja hänellä oli tosiaan myöhemmin 16-vuotias tyttöystävä (ainakin viettivät öitä yhdessä) eli saahan se miettimään oliko pussailulla jokin seksuaalinen motiivi, vaikkei tehnytkään minulle tai tiettävästi muille lapsille mitään suoran seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisena et tietenkään huomaa, miten paljon asioita jätetään miehen harteille ilman että niiden tarvitsee olla mitään muskelimieshommia. Miehen kuuluu järjestää naiselle (ja mahd. perheelle) kiinnostavaa toimintaa ja elämyksiä. Mies suunnittelee lomareissut, varaa hotellit, ajaa ja ratkoo ongelmatilanteet kun jokin mättää kohteessa. Miestä huudetaan apuun kun naapurin lapset aiheuttavat häiriötä tai naapuri kolaa lumet meidän parkkiruutuun. Mies osallistuu yhtiökokoukseen ja laskee miten lainoista selvitään. Mies kantaa naisen sukulaistenkin arkut ja järjestää tavaroiden siirrot. Mies selvittää millaiset uudet laitteet kotiin kannattaa ostaa ja miten niitä käytetään. Kuskaa lapset harratuksiin ja opettaa fillarin huollot ja kalan perkuut jne jne."
Sii miltä vuosisadalta tämä kirjoittaja on? Tuon perusteella vaimon täytyy olla täysi deb
No jep. Meillä noista kolahtaa arkun kannot ja vempeleiden osto. Jälkimmäinen eniten ihan vaan siksi, että itse rakastaa niitä vempeleitä, ja haluaa itse valita kodin viihde- ym.laitteet. Sopii minulle :)
Nään itteeni tossa Annassa. Voisin noin itselleni epänormaalissa tilanteessa kuin häät tuntemattoman kanssa, yrittää keventää tunnelmaa heittämällä vähän läppää, että tässähän on homma ihan hallussa ja puhe pidetty, että ei kai miehen tarvi siihen mitään lisätä, että ruvetaan juomaan. Tiedän kyllä että tämä ei ole kaikista vakavista etiketti-ihmisistä ollenkaan hauskaa, mutten aina muista sitä vasta kun siinä vaiheessa kun minulle näytetään nyrpeää naamaa.
Varmaan vihkipaikalle astellessaan moni on kokenut ja nähnyt ihmisten katseet. Ja joistakin katseista on ehkä lukenut tyytyväisyyttä ja toisista pettymystä. Silti siinä on seistävä omana itsenään, ja katsottava mihin asti se riittää. Itselle tuo ainakin tuo olisi liian pelottava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin ja Jyrkin kohtaamisessa oli läheisyyttä ja lämpöä. Molemmat sanoivat hyviä asioita toisistaan. Molemmat olivat rentoja ottaen huomioon miten jännittävä tilanne oli. Heillä on yhteinen sävel arvojen suhteen ja se yhdistää heitä yhä enemmän. Ihan sydämen sulattaa tämä kaunis/komea pari. Heille kaikkea hyvää elämään.
Anna sanoo kaiken suoraan heti. Mutta mun mielestä ei ole viisasta päästää suusta mitä vain. Suuteleminen ei ole pelkkää tekniikkaa, siihen tarvitaan myös tunnetta. Ja tunnetta A &H parilla ei taida olla ja ne loputkin toiveet rakkauden syttymisesta lopahtaa, kun toinen möläyttelee julkisesti mitä vain. Tarvitsee tehdä paljon töitä jos tuo pari vielä jatkaa yhdessä. Toivon, että olen väärässä.
Matti ja Taina...jostain syystä en usko heidänkään jatkoon yhdessä. Toivon että olen vääräss
Hienoa onkin, että rakastua voi ihmiseen, jota kaikki eivät ihaile ulkonäön perusteella <3 Se on lopulta pintaa vain, sisin ratkaisee. Jokainen on omalla tavallaan kaunis, rakkauden silmillä kun katsoo se kauneus ja komeus vasta tuleekin esiin.
Jyrki ei ole mikään miesmalli, mutta ei rumakaan, vaan tavikseksi sanoisin. Niinkuin suurin osa meistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nään itteeni tossa Annassa. Voisin noin itselleni epänormaalissa tilanteessa kuin häät tuntemattoman kanssa, yrittää keventää tunnelmaa heittämällä vähän läppää, että tässähän on homma ihan hallussa ja puhe pidetty, että ei kai miehen tarvi siihen mitään lisätä, että ruvetaan juomaan. Tiedän kyllä että tämä ei ole kaikista vakavista etiketti-ihmisistä ollenkaan hauskaa, mutten aina muista sitä vasta kun siinä vaiheessa kun minulle näytetään nyrpeää naamaa.
Minäkin olen sitä mieltä, et jännityksen piikkiin menee moni moka. Eli annetaan armoa, ja jäädään seuraamaan, muuttuuko tilanne arkisemmissa tilanteissa. Toivottavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Taina...jostain syystä en usko heidänkään jatkoon yhdessä. Toivon että olen vääräss
Huomasin saman. Ilmeet jotka olivat pettyneet.
Hyvä pointti. Naisilla todella on erilaisia käsityksiä miehen miehekkyydestä. Esim. exäni oli mallitasoinen kaunotar ja hänellä oli maaseudulta peräisin oleva käsitys siitä mikä miehessä viehättää. Näki sen vain positiivisena asiana jos mies oli sotkuinen, viinaanmenevä, mahakas ja täysin välinpitämätön sisätiloissa tehtäviä kotitöitä kohtaan.