Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina ei jaksanut edes puhelimen soimista. Joutui heräämään liian aikaisin kun Matin työpuhelin soi. Suuttui Taina siitäkin Matille, kun Matti puhelun jälkeen kysyi haluaako Taina vielä nukkua.
Taina tuntui suuttuvan ja loukkaantuvan vähän liian herkästi.
Jos olisin aamu-uninen niin kyllähän se ketuttaisi, jos toisen työpuhelin herättelis aamuisin, varsinkin, jos et sitten enää pystyisi nukkumaan. Harva ilahtuu, jos joutuu heräämään kesken unien ihan turhan takia.
Sille, joka väittää että Taina on punkannut siskonsa luona. Ollut yhden viikonlopun siellä, muun ajan Matin luona.
Mistä sen tietää?
Jakso 11, Matti juttelee kaverinsa kanssa, alkaen noin 20min kohdalta.
Siis aluksi se kalju opettaja ja blondi nainen näytti siltä, että sopii yhteen mut ei kyllä enää.
Mitä erilaisemmat vuorokausirytmit, sitä onnellisempi pariskunta. Me mieheni kanssa elämme kahta erilaista rytmiä. Mies menee nukkumaan kello kaksi yöllä ja on siten aamu-uninen. Minä menen nukkumaan kymmeneltä ja olen siten aamuvirkku. Minä saan omaa aikaa aamulla, ukko illalla. Kaikki voittaa. Ei tarvitse vinkua, että oispa omaa aikaa.
Ainoa ongelma on ruokailu viikonloppuisin. Mulla on lounasnälkä jo kello 12, mies on juuri syönyt aamupalan. Illallisella sama juttu, mä söisin aikaisin, ukko myöhään.
Meille tämä silti sopii.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä, että miksi Jyrki ei ravintolassa ollessa pyytänyt tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut, siis että kumpikin maksaa vain omat safkansa? Tai kun hän varmaan tiesi, että Jenni arvostaisi häntä jos hän tarjoaisi, niin jos loppulasku olisi ollut vaikka 110€, niin hän olisi voinut sanoa, että hän maksaa siitä 80€ ja kysyä, että maksaisiko Jenni loput. Tai yksi kompromissi olisi voinut olla se, että Jyrki olisi ehdottanut ihan vaan sushibuffaan menoa ja maksaa molemmat.
Mietipä keskenäsi sitä, ketään ei kiinnosta jankata tuota samaa juttua enää
LULU on teorioiden keksijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tälläi sivusta.. Vaikka Jennyn ja Jyrkin suhde olis lähtenyt toimii. He päättävät muuttaa yhteen, isompi asunto lasta varten.
Pankkitätille aikaa ja keskustelemaan.
Paljonkos Jenni laitat oma rahoitusta. Jenni 25000€.. Hmm sehän on ihan hyvä. mites Jyrki sinä? No mulla on 8€ riittääkö se?
En ymmärrä mikseivät naiset voisi nyt ottaa suuremman vastuun perheen taloudesta vuorostaan? Ovat kuitenkin paremmin koulutettuja ja hyvissä töissä, kun taas esimerkiksi perinteisesti miesvaltaisia työpaikkoja katoaa liukuhihnalla.
Ainoat vastaukset mitkä olen toistaiseksi kuullut ovat: "haluan tuntea itseni naiseksi" tai "en halua tuntea itseäni mieheksi" ja myös "haluan mieheni hemmottelevan itseäni".
Ai niin että ensin nainen kär
''Ai niin että ensin nainen kärsii raskauden, synnytyksen ja vauva-ajan imetyksineen ja yöheräilyineen ja perheen taloudestakin pitäisi vielä ottaa päävastuu? En ihmettele ettei perheenperustaminen enää kiinnosta naisia.''
Kyllä, ja samalla mies vetää lonkkaa sohvalla, pyytää vaimoltaan kaljarahaa ja tiputtelee likaisia kalsareitaan lattialle.
Tämä on menny tylsäksi kun Jyrkin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ei juurikaan enää setvitä.
LouLou kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä, että miksi Jyrki ei ravintolassa ollessa pyytänyt tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut, siis että kumpikin maksaa vain omat safkansa? Tai kun hän varmaan tiesi, että Jenni arvostaisi häntä jos hän tarjoaisi, niin jos loppulasku olisi ollut vaikka 110€, niin hän olisi voinut sanoa, että hän maksaa siitä 80€ ja kysyä, että maksaisiko Jenni loput. Tai yksi kompromissi olisi voinut olla se, että Jyrki olisi ehdottanut ihan vaan sushibuffaan menoa ja maksaa molemmat.
110 e?? LOLOLOL..
Höh, tämähän on itsestään selvää että Tainaa ei kiinnostanut Matti, eikä Tainalla mitään sen kummempia mörköjä ollut. Minusta maailman ärsyttävintä jos mies haastaa koko ajan, eikä kuuntele. Olisin kypsynyt Mattiin myös. Ja sama homma Jyrkin kanssa. Hermostuisin jos pitäisi maksaa toisen kuluja tuossa suhteen vaiheessa. Itsestään selvää. Ja Jenni, jos olen kipeä eikä mies voi avoimesti kysyä miten voit, niin totta kai ärsyttää. Ehkä Hai on oppivainen? En tiedä, mutta ymmärrän Jenniä myös. Kuka näitä miehiä opettaisi?
Miksi te Matin hiuksia haukutte. Onhan Halla-Ahollakin ohentunut edestä ja ylhäältä. Silti ei ajele kaljuksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä erilaisemmat vuorokausirytmit, sitä onnellisempi pariskunta. Me mieheni kanssa elämme kahta erilaista rytmiä. Mies menee nukkumaan kello kaksi yöllä ja on siten aamu-uninen. Minä menen nukkumaan kymmeneltä ja olen siten aamuvirkku. Minä saan omaa aikaa aamulla, ukko illalla. Kaikki voittaa. Ei tarvitse vinkua, että oispa omaa aikaa.
Ainoa ongelma on ruokailu viikonloppuisin. Mulla on lounasnälkä jo kello 12, mies on juuri syönyt aamupalan. Illallisella sama juttu, mä söisin aikaisin, ukko myöhään.
Meille tämä silti sopii.
Ja sitten vielä ne lasten omat aikataulut tuohon mukaan. Poika haluaa syödä klo 11 ja tytär klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Joku halusi tietää, miksi Matti ei olisi normimies.
No pitäähän miehessä olla sen verran massaa, ettei sitä tuuli keikuttele .Matti kun on tuollainen kuiva kääkkä, niin.
Normimies se on siinä mielessä, että moni mies hoivaa huolella niitä muutamia hiustupsuja päälaellaan, tosin ihan normimies vetää kaljuksi tuossa vaiheessa.
Naama on kuten joku täällä totesikin, eli kaljuuntuva nenäapina. Tuollaisia näkee kyllä.
Varmasti näet itse peilistä joka päivä kun noin hyvin tiedät
Vierailija kirjoitti:
Joku halusi tietää, miksi Matti ei olisi normimies.
No pitäähän miehessä olla sen verran massaa, ettei sitä tuuli keikuttele .Matti kun on tuollainen kuiva kääkkä, niin.
Normimies se on siinä mielessä, että moni mies hoivaa huolella niitä muutamia hiustupsuja päälaellaan, tosin ihan normimies vetää kaljuksi tuossa vaiheessa.
Naama on kuten joku täällä totesikin, eli kaljuuntuva nenäapina. Tuollaisia näkee kyllä.
Tuliko hyvä mieli? Pikku reppana, onko noin paha olo itsellä?
LouLou kirjoitti:
Ei persaukiset tarjoile satasen aterioita.
Vierailija kirjoitti:
En ole Tainan kaveri ja aion jatkaa J&J:stä. Jos Jyrki ei ole manipuloiva valehtelija, niin keskustelemalla Jenni voisi selvittää rahakysymystä. Jotta Jyrkillä ei menisi heti luukut kiinni, niin Jennin pitäisi jättää omat toiveet taka-alalle ja lähestyä kysymystä neutraalisti. Taustalla on varmaankin vaikeuksia, mutta millaisia, sitä emme tiedä eikä välttämättä Jennikään. Työttömyys ei ehkä ole isoin ongelma - ja toisaalta voi olla, että taustalla ei olekaan peliaddiktiota, ulosottoa tms. perhe-elämää vakavasti horjuttavan vaikeutta.
Hanna totesi, että asia vaatisi pikaista ratkaisua. Hannalla ei sellaista kuitenkaan ollut ja Jyrki jäi yksin ratkomaan ongelmia. Minusta Jenni voisi suhtautua rakentavasti ja sitten rauhassa arvioida, onko Jyrkissä potentiaalia puolisoksi. Yhdessä voi pohtia, vaikka ero tulisikin. Voisi olla vierellä ja puhua kunnioittavasti kameralle. Ymmärrän, että Jenni panikoi, koska hänellä ei ole samanlais
Mun mielestä Hannan olisi melkein pitänyt ohjata Jyrkille jotain ammattiapua, josta saisi neuvoa talous- ja ura-asioissa, kun asiantuntijat ovat kerta valinneet Jyrkin telkkariin pällisteltäväksi ja ihmeteltäväksi. Kyllä ohjelmaan osallistuessaan pitäisi luottaa siihen, että kumppaniksi valitaan henkilö, joka on omavarainen ja jolla on perus elämänhallinta kunnossa, kyllä asiantuntijoidenkin pitäisi ottaa vähän vastuuta, kun eivät selkeästi olleet hakuprosessissa tilanteen tasalla. Jos Jyrki ei ole saanut itse otettua otettua niskasta kiinni tuohon ikään mennessä, niin ei se välttämättä onnistu enää omin avuin tai Jennin kannustamana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia, että kuuden aikaan heräillään jos töissä on oltava kasilta. Aamutoimet, matkat, mahdolliset lasten viemiset. Taina suhtautui tähänkin lapsellisesti. Pitää olla ja elää yksin jos ei sopeudu arkeen toisen kanssa
Just joo. 1) kaikki eivät aloita työpäivää klo 8. Itse asiassa toimistotyössä liukumat mahdollistaa aamun aloittamisen ysin maissa, joissakin töissä jopa puoli 10, jolloin iltavirkku voi säätää oman työskentelyaikansa hyvinkin myöhäiseen. Raksa-alalla tunnetusti näitä klo 7 alkavia aamuja, mutta lähes millään muulla alalla ei enää nykyään. 2) Jos aamutoimet vaatii 2 h, herää kysymys mitä ihmettä siinä aamussa tarvii oikein tehdä. Kolmen lapsen perheessämme aamutoimet tehty aina alle 45 minuutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt naurettavaa kuvitella, että mennään välittömästi panemaan muutama tunti sitten tapaamaansa ihmistä.
Kuitenkin useampikin hyvin harvoista vuosia yhdessä olleista eta-pareista on kertonut harrastaneensa seksiä hääyönä. Omallakin kohdallani olisi ihan itsestään selvää, että se jää murrettaisiin heti alkuunsa.
Voit uskoa, että edustat vähemmistöä tässä suhteessa. Olisit siin ollut valmis sänkyy ihan kenen miehen kanssa vaan, kuka sinulle olisi valittu. Nytkin olisit ollut valmis makaamaan Jyrkin; Hain tai Matin kanssa parin tunnin tuntemisen jälkeen. Mielenkiintoista.
Vai oletko mies?
Kyllä. Olen nainen. Minulle se on sen verran iso ja merkityksellinen asia, etten jäisi odottelemaan mitään "oikeaa hetkeä, kun tietäisin varmasti olev
Samaa mieltä. Ja itse nainen myös. Ei se nyt niin vakavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Hain ja Annan pitäisi vetää yhdessä lärvit. Sytyttää kynttilät, laittaa kaihoisaa musiikkia ja siemailla viiniä. Siemailla niin paljon, että estot katoaa. Ja katsoa johtaako se johonkin. Niillä on molemmilla nyt niin muurit ylhäällä ja estot päällä, että eihän tuosta voi tulla mitään ellei rentoudu. Ei ehkä silti tule, mutta ainakin olisi kokeiltu!
Lärvien vetämisessä olisi vaan riskinä, että Annalle ja Haille voisi tulla vielä riitaa, jos keskustelu menisi liian rennoksi. Hai voisi vahingossa päästää pikkusammakon ja Anna voisi taas ajautua huomaamattaan analysoimaan tai muistelemaan vanhoja konflikteja. Ja tiedä millainen draama kehkeytyisi, jos Hai rohkenisi viinipöhnässä koskettamaan luvatta Annan olkapäätä. Kummallakin olisi varmaan aamulla samanlainen morkkis mutta vaan eri muistikuvat edellisestä illasta, siinä sitten olisikin setvimistä ja epämääräistä kuka tekikään tai sanoikaan mitä spekulointia.
Ei tule ratkaisujaksoa vielä huomenna.
Katso jakso 11 alkaen 20min kohdalta Matti puhuu siinä kaverinsa kanssa.