Oliko tämä nyt sellainen hellekesä kun keväällä peloteltiin?
Minusta aivan kerta kaikkiaan tavallista kesäsäätä. Melko aurinkoista ja loppukesäkin jopa kolea.
Europassa 3 suurta urheilutapahtumaa ja aivan tavallista säätä sielläkin.
Kommentit (28)
Kamala kesä :( Kylmä, kolea ja sateinen. Muutama kiva aurinkoinen päivä oli, mutta se siitä.
Ensin oli loputtomalta tuntuva talvi ja siihen päälle lyhyt kolea ja sateinen kesä niin ompa kivaa :(
Ei, muutama lämmin päivä oli joskus alkukesästä
Ei mikään erityinen. Heinäkuu oli todella sateinen kohtuullisesta lämmöstä huolimatta aina koulujen alkuun saakka!
Toukokuussa omalla kylällä pks 10, kesäkuussa 9, heinäkuussa 10 (osin sateista) ja elokuussa tähän mennessä vain 3 hellepäivää. Korkein lämpö 30 astetta yhtenä päivänä koko vuonna!
Toisaalta yöt on olleet viileät paria 18 asteista yötä lukuunottamatta koko kesän. Ei todellakaan ole ollut kuuma!
Aloitus on ilmastouskonnon rienausta 🤣🤣🥰🥰🥰🥰🤣🤣🤣🤣
Kuka vielä jaksaa ottaa tosissaan jotain säähän liittyviä klikkiotsikoita. Ainahan niiden kukaan tulossa on jotain ihan hirveää, hyytävääuultahuippupakkastasuperhellettä.
Yksi lämpimimpiä kesiä kuitenkin mittaushistoriassa. Hellepäiviä oli lähes ennätyksellinen määrä ja voi vieläkin tulla uusi ennätys. Kesähän ei ole vielä ohi.
Siinä kävi niin että ilmasto muuttui kevään ennusteen jälkeen. Liikaa sähköautoja.
Tuuletin on pöhissyt lähes tauotta toukokuusta asti ja sähkälasku melkein kolminkertaistunut talvikuukausiin verrattuna. Aina kun olen käynyt ulkona lähikauppaa kauempana, on vaatteet pitänyt ensin kuivattaa hiestä ja heittää sitten pyykkikoriin.
Ei oo ollut liian lämmintä, ei. Viime kesänä oli hikoilulle sentään hyvä syy, olin töissä, tosin hyvin ilmastoidussa toimistossa.
Ja uutisotsikot huutavat "Pekka Pouta yllättyi"
Vierailija kirjoitti:
Yksi lämpimimpiä kesiä kuitenkin mittaushistoriassa. Hellepäiviä oli lähes ennätyksellinen määrä ja voi vieläkin tulla uusi ennätys. Kesähän ei ole vielä ohi.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mä en nää mmitään muutosta siihen kun mä olin lapsi (20 vuotta sitten) ja mä kirjaimellisesti asuin rannalle helteessä kesät
Nyt on kesän 61. hellepäivä, joten laske siitä.
Viime vuonna oli sinilevää niin paljon, että syynä oli ilmastonmuutos. Tänä kesänä ei ole, joten?
No ei Suomessa. Ollaan pyöritty vain siellä 20-27 c:n tienoilla. Muualla kyllä ollut kovinkin lämmintä.
Onhan se ollut suhteellisen lämmin kesä, sen verran harvoin tarvinnut kesällä laittaa lämmitystä päälle ilmalämpöpumpusta. Muutaman kerran vain.
Niitä voi toki harmittaa, jotka keväällä osti avoauton näiden hellelupausten perusteella.
Mikähän nykyään on helleraja? Varmaan 18 astetta näiden kommenttien perusteella joiden mukaan on ollut paljon hellepäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on pöhissyt lähes tauotta toukokuusta asti ja sähkälasku melkein kolminkertaistunut talvikuukausiin verrattuna. Aina kun olen käynyt ulkona lähikauppaa kauempana, on vaatteet pitänyt ensin kuivattaa hiestä ja heittää sitten pyykkikoriin.
Ei oo ollut liian lämmintä, ei. Viime kesänä oli hikoilulle sentään hyvä syy, olin töissä, tosin hyvin ilmastoidussa toimistossa.
Meillä ei ole vielä kertaakaan tarvittu jäähdytystä sisällä. 25 astetta sisällä on ihan ok, kuitenkin vain pari kk vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesän 61. hellepäivä, joten laske siitä.
Missä maassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään erityinen. Heinäkuu oli todella sateinen kohtuullisesta lämmöstä huolimatta aina koulujen alkuun saakka!
Toukokuussa omalla kylällä pks 10, kesäkuussa 9, heinäkuussa 10 (osin sateista) ja elokuussa tähän mennessä vain 3 hellepäivää. Korkein lämpö 30 astetta yhtenä päivänä koko vuonna!
Toisaalta yöt on olleet viileät paria 18 asteista yötä lukuunottamatta koko kesän. Ei todellakaan ole ollut kuuma!
Itse tykkään elokuun lopun pimeistä ja lämpimistä illoista mutta melko kylmiä ovat tänä vuonna olleet. Mennyt vähän pilalle se elämys tänä vuonna.
Hellepäiviä oli juu, mutta ei sellaista 30 asteen räkitystä viikkotolkulla kuten kesällä 2010.