Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURITULOISEN YLELLISYYDET ;-)

Vierailija
10.09.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- käydään aina lääkärissä yksityisellä

- käyn kampaajalla 5 viikon välein (110e/kerta) ja kosmetologilla kuukauden välein (100e/kerta)

- ostetaan kaupasta mitä huvittaa, ei katsota hintoja

- matkustellaan ulkomailla monta kertaa vuodessa, ensi talvena ollaan lähdössä sekä joulu- että hiihtolomalla ulkomaille (toinen kaukomatka)

- asutaan yli miljoonan euron talossa

- 2 hienoa autoa

- voi laittaa rahaa hyväntekeväisyyskeräyksiin vähän reilummin

- jos huvittaa lähteä jonnekin matkalle, niin voi vaan lähteä, jos työt/lasten koulut vaan joustaa (eli ei ole rahasta kiinni)

- voi ostaa uusia vaatteita vaikka joka päivä

- voidaan mennä ulos syömään miettimättä että mitä tulee maksamaan

- voi järjestää kivoja lasten synttäreitä kodin ulkopuolella, ei tarvitse itse järjestellä

- voi sisustaa kotia uusiilla jutuilla säännöllisesti

Nuo nyt tuli ekana mieleen.

Vierailija
2/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on se, että käymme kaikki esim yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä kun tarve vaatii,.

Ei meilläkään kukaan koskaan kyä terveyskeskuksessa, kaikki aina yksityisläkärille mennään, kun ajan saa nopeasti ja viimeistään seuraavalle päivälle ja erikoislääkäri vielä.

Aika köyhä sitä nyt saa olla jos ei ole varaa käydä yksityislääkärillä muutamaa kertaa vuodessa a70eur.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olisin suurituloinen, mitä ylellisyyttä saisin mihin nyt ei ole varaa:

- Aina tuoreita kukkia kotona

- Olisin vapaampi hankkimaan sen mitä haluan (en ole mikään shoppailuhirmu, mutta esteetikkona ja laatutietoisena tosi nirso), nyt joudun tyytymään usein kompromisseihin (vaatteet, sisustus, kosmetiikka)

-Matkustelu kerran vuodessa johonkin kaupunkilomalle (nyt käydään vaan kerran vuodessa Tukholmassa)

- Pääsisi yksityiselle lääkäriin jos olisi tarve, nyt ei olisi varaa (ei tosin onneksi tarvettakaan).

Vierailija
4/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanotaan nyt näin että, on ihanaa kun ei tartte hintoja katsella. Ei ruokakaupassa, eikä vaatekaupassa. Asutaan tilavasti ja ajetaan hyvillä autoilla. Matkustellaan jos halutaan, jos pesukone menee rikki mennään samantien ostamaan uusi.

Vierailija
5/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa nyt vähän niitä tulojanne. Onko perintöä tullut tms?

Vierailija
6/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ostaa kalliitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
7/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo joka elää luomusti! Kun meillä tulee tässä pikkuhiljaa tulotaso nousemaan reilusti hyvätuloisen puolelle, niin meidän perheessä ainakin ykkösasia on se että käytetään sitä rahaa nimenomaan siihen, että eletään mahdollisimman luomusti ja panostetaan kotimaiseen tuotantoon, koska silloin ei hinnalla enää ole väliä.

Se on hyvä, etät ihmiset käyttävät paljon palveluja, siinä ei ole mitään pahaa "törsäilyä", mutta kyllä soisi rikkaankin vähän ajattelevan sitä matkailuaan, että miten sen tekee. Että onko kuin heinäsirkka, joka lentelee paikasta toiseen tuhoamaan ja saastuttamaan, vai voisiko sitä matkailla vähän ekologisemmin ja paikallista kansaa ja kulttuuria kunnioittavammin. Itse matkailua en siis kritisoi. Mutta tosiaan jos on varaa, niin voisi vähän kurkistaa sinne kulissien taaksekin, ja ihan oikeasti auttaa niitäkin paikkoja ja paikallisia, jotka sen länsimaisen ihmisen matkailun hinnan oikeasti maksaa.

Voin ostaa kalliitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
8/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kumpaan kategoriaan sitä kuuluu kun edellisten viestejä lukee..

perheen vuositulot n. 120 000k€ ja tässähän tunsi itsensä suorastaan köyhäksi ketjua lukiessa ;)

mun lista on:

- tieto siitä että voi halutessaan ostaa mitä vaan vaatetta/lelua lapselle (vaikkei turhaa ostetakkaan)

- viikonlopun yhdessä olo

- oman uuden puutarhan suunnittelu

- hellittelyhetket ja hassuttelut pojan kanssa

- kirpakka syysilma parvekkeella saunanjälkeen

- mennä aamulla töihin autolla ja säästää 20 min aikaa mennen tullen (meillä on vain 1 auto ja toista ei hankita jos ihan pakko tule, vuoropäivin autoillaan töihin)

- työ jossa viihtyy

Vierailija
9/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kumpaan kategoriaan sitä kuuluu kun edellisten viestejä lukee..

perheen vuositulot n. 120 000k€ ja tässähän tunsi itsensä suorastaan köyhäksi ketjua lukiessa ;)

hups, kuitenkin vain 120k€... muuten sitä todella voisi nimittää perhettään suurituloiseksi.

Vierailija
10/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kanssa mietin, että olemmeko me suuri-vai keskituloisia:

mies tienaa 120 000 eur vuodessa (plus optiot ja bonarit riippuen tilanteesta)

minä 50 000 eur vuodessa.

Mun mielestä me eletään kyllä ihan normaalia elämää. En saa kiksejä mistään hienostelujutuista.

Vierailija
11/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yksityissairaalat ehkä ylellisiä, mutta tietotaito ehkä julkisilla parempine varusteluineen parempi.

Yksityissairaaloissa vaan säästetään ja säästetään, jotta omistajat rikastuisivat. Hoitajat tekevät kohtuuttoman paljon ylitöitä, joista ei saa korvausta, vaan ne hyvitetään vapaapäivinä sitten joskus, kun ei ole hoitajapulaa, eli ei koskaan. Hoitotarvikkeita on vähän ja niitä saa tilata vain sen verran, mitä sillä hetkellä on tarpeen. Tässä nyt pari esimerkkiä.

Yksityissairaalan hoitaja

Vierailija
12/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen vuositulot 200-240 000€ ja lisäksi perintöä ja sijoituksia. Emme ole rikkaita (vielä, perintöä tulossa aika paljon lisää joskus tulevaisuudessa), mutta hyvätuloisia kylläkin.

Vierailija
13/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksityislääkärillä minäkin käyn, silloin harvoin kuin jotain on, vaikka olen keskituloinen kai lähinnä.

Vierailija
14/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh.. onneksi mun ei tarvi sellasia miettiä :)

meidän perheen tulot vuodessa 12 000, jolla elää minä, kaksi lasta ja lemmikit.

Ihan hyvin pärjätään vaikkei mihinkään ylellisyyksiin ole vara.

Vierailija
15/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin nauratti tuo "laadukas kosmetiikka". Mä ostin kallista kosmetiikkaa köyhänä opiskelijana ja olin sitten vaikka syömättä. Nyt kun olisi oikeesti varaa ostella dioreita ei vois vähempää kiinnostaa!

Jos olisin todella hyvätuloinen ja voisin surutta tuhlata, niin hankkisin seuraavat:

- siivooja

- pesonal trainer ja kalliin kuntoklubin jäsenyys sekä lastenhoitaja siksi aikaa että pääsee harrastamaan

- isompi talo (nytkin asumme tosi kivassa talossa ja hyvällä alueella, mutta vähän turhan ahtaasti)

- uusi auto (vain koska entinen on hajoamispisteessä)

- spa-hoidot ja laadukas kosmetiikka

Vierailija
16/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen just sitä mitä itse haluan! En ole sidottu klo 8-16 työhön vieraalla. Itse sovin aikatauluni ja teen töitä just sen verran kuin viitsin ja ehdin :)

Loppuaika menee lasten ja perheen kanssa touhutessa.

Vierailija
17/33 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on se, että käymme kaikki esim yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä kun tarve vaatii, sekä kaikkien haluamat harrastukset, laadukas ja hyvä ruoka hintalappuun katsomatta.

Mitä on nuo kaikkien haluamat harrastukset?

Vierailija
18/33 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käytyä noin 6 kertaa vuodessa

Vierailija
19/33 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää mistään turhamaisesta, kuten rakennekynsistä tms.

Vierailija
20/33 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetelkaapa, mielenkiintoista kuulla, tuon pienituloisten ylellisyydet rinnalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi