Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ysiluokan luokkakokouksessa ja vielä entisestäänkin kirkastui miten arvokasta on terveys!

Vierailija
24.08.2024 |

Terveys on ihmisen tärkein perusasia, se tuli taas kerran selväksi tänään ysiluokan luokkakokouksessa. Paikallaolijat 55-57-vuotiaita, olen peruskouluni käynyt aikana kun oppilaita vielä sai jättää luokalle - siitä ikähaarukka.

Tulin siellä hirveän surulliseksi. Niin moni jo tässä iässä kroonisesti sairas ja pois työelämästä, jopa rollaattoria joutuvat käyttämään. Ja niin moni myös jo kuollut erilaisiin sairauksiin.

Olen tuhannesti kiitollinen siitä että olen itse saanut elää terveenä ja olen vielä täysillä työelämässä. Toki mikä vaan vamma tai tauti voi iskeä milloin vain, mutta ei se estä kiitollisuutta. Kun terveys menee pysyvästi, menee myös paljon muuta sekä itseltä että läheisiltä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, noin vanhoina ihmiset nyt yleensä sairastaa ja jotkut kuoleekin. Se on luonnonlaki. 

Mikä kommentti tuo oli? Meidän presidentti puolisoineen on tuon ikäinen. Muitakin jäätävän kovakuntoisia (ja myös terveitä) tuon ikäisiä tiedän.

Vierailija
22/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alle kuusikymppiset normaalisti vielä erityisesti sairasta mitään. Eläkeiiässä ne ongelmat yleensä vasta alkavat nykyään.

Ei muuten pidä paikkaansa.

Melkein kuusikymppisten (55-59v) ikäluokista on kuollut jo 12-14% 

Eli tilastollisesti ottaen 30 oppilaan luokasta on kuollut juurikin 3-4.

Jos tuollainen osuus on jo kuollut niin kyllä vähintään kaksinkertaine määrä on heikossa hapessa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009810197.html

Olet kuin Alexander Stubb joka heittelee prosenttilukuja päästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin Alexander Stubb joka heittelee prosenttilukuja päästään.

Linkin avaaminen ei selvästi sopinut agendaasi yhtään sen enempää kuin faktat joita et voi kiistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan