Miten voin vielä olla elossa ja ihan tervekin fyysisesti?
Olen 31 vuotias mies ja olen juonut olutta elämästäni viimeiset 11-12 vuotta lähes jokainen päivä, lisäksi epäterveellisesti syönyt lähinnä makkaroita ja lihapiirakoita. Sitten vielä tupakoinkin. Kaikesta noista huolimatta olen elossa enkä edes missään huonossa kunnossa. Ei ole tarkoitus ylpeillä mutta mikä selittää tämän asian? Geenit?
Kommentit (14)
Ketään ei kiinosta sun juomien.vastaile itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinosta sun juomien.vastaile itsellesi.
No painu sitte muualle homo vinkumasta
Vierailija kirjoitti:
Kyl se enemmin taikka myöhemmin sut ottaa kiinni. Usko pois
kuten jokaisen muunkin
Harva kuolee viinaan vielä kolmekymppisenä, jos saa nukkua sisällä, ei kohtaa väkivaltaa ja syö riittävästi.
Siellä viidenkympin nurkilla alkaa sitten miestä kaatumaan. Eikä ole hääviä elävänäkään, kun puuskututtaa ja munuaiset pikkuhiljaa pettää.
Monelle fyysisesti terveenä säilyvälle alkoholistille tulee alkoholidementia ja joutuu suht nuorena hoivakotiin. Siellä sitten parhaimmillaan usean kymmenen vuotta dementikkona, kun juominen loppuu ja laitoksessa saa säännöllistä ruokaa ym hoitoa, niin fyysinen puoli pelittää pitkään.
Jos tekee kovaa työtä kuten raksatyötä mitä minä olen tehnyt niin ei kaljan juonti haittaa. Itse en juo joka viikko edes mutta olen 49 v ja aika hyvässä kunnossa. Kävin kyllä salillakin pitkään ja pyöräilen aika paljon viikottain. Ei minun ruokavaliokaan mikään hyvä ole. En ole koskaan ollut sairas juurikaan enkä ole tarvinnut lääkäriä.
Nauku olisi sulle ihannevaimo. Voisitte kitata kaljaa yhdessä päivät pitkät ja kääriä sätkiä.
Katellaan sitten 10 vuoden päästä uudelleen mikä kondis. 😅
Niin. Ehkä syömäsi määrä ei ole ihan mahdoton. Aina voi syödä muuta(kin) kuin makkaraa tai lihistä. Tupakan ehtii vielä lopettaa ja muuta tilalle. Oluen voi vähentää, ehkä se liuotti suonia puhtaammaksi, mutta vie tilaa muulta ravinnolta tai saa syömään roskaruokaa. Maksa-arvot voi yksityisellä mittauttaa ja haima.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee kovaa työtä kuten raksatyötä mitä minä olen tehnyt niin ei kaljan juonti haittaa. Itse en juo joka viikko edes mutta olen 49 v ja aika hyvässä kunnossa. Kävin kyllä salillakin pitkään ja pyöräilen aika paljon viikottain. Ei minun ruokavaliokaan mikään hyvä ole. En ole koskaan ollut sairas juurikaan enkä ole tarvinnut lääkäriä.
Heh! Et voi käyttää itseäsi alkoholistiesimerkkinä noin vähäisellä kulutuksella.
Mitä ihmettelemistä tuossa nyt on. Moni joka on kasvanut potulla ja ruskealla kastikkeella eikä harrastanut mitään lapsena on myös edelleen elossa ja osa vieläpä ihan hyvässä kunnossakin 70-80 vuotiaana. Ei ollut mitään erinomaisia turvallisuushärveleitä lapsille, ei edes turvavöitä autoissa. Ei kännyköitä eikä terapiaa kouluissa eikä mitään erityisauttajia eikä erityisdiagnooseja lapsille. Kysy tervaskannoilta millaisia he olivat kolmikymppisenä.
Olet vielä noin nuori. 10 vuoden sisään alkaa terveys reistailemaan.
Krempat tulee jälkijunassa. Seen that been there.
Kyl se enemmin taikka myöhemmin sut ottaa kiinni. Usko pois