Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut puhuu "köyhistä" ja "työttömistä" kuin se olisi jonkun koko ikuinen identiteetti?

Vierailija
24.08.2024 |

Köyhyys ja työttömyys on elämäntilanne, johon monet joutuu eri syistä jossain vaiheessa elämäänsä, ja sieltä päästäkseen tarvitaan yhteisön tukea ja omia ponnistuksia. On tosi hämmentävää, kun jotkut tuntuu ajattelevan, että on olemassa joku yksi yhtenäinen joukko työttömiä ja köyhiä, jotka ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan sellaisia, ja nämä kyseiset höpöttäjät eivät tunnu tajuavan, että tukien tarkoituksena on auttaa ihmisiä nimenomaan pääsemään pois siitä tilanteesta takaisin yhteisön jäseniksi tekemään sitä, mitä pystyvät parhaiten muille tarjoamaan. Tuhoamalla kaikki terveydenhuollosta koulutukseen varmistetaan vain, että ihmiset nimenomaan eivät koskaan pääse siitä tilanteesta pois. Se tosin taitaa olla joidenkin sadistien tavoitekin, ikään kuin pistää ihmiset laatikkoon ja sulkea kansi.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiltun paskaketju taas, ylläpito hoi!

Kaikki noi on totta.

Irtisanotaanko sut hussista etkä voi itse päättää että menet opiskelemaan.

Voi kyynel pikku omassa kuplamaailmassa elävää.

aha.

Vierailija
102/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työssäkäyvät on olleet jossain vaiheessa työttömiä. Sitten menneet töihin.

Minä vaihdoin opiskelusta suoraan työelämään ilman että olisin ollut päivääkään työtön. Enkä ole ollut sen jälkeenkään. Seuraava vaihdos onkin sitten eläkeläiseksi.

M64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uudet työttömät tekevät virheen, että ovat itse aktiivisia. Laittavat hakupaperit kouluun ja ihmettelevät, kun tuli karenssi.

Vierailija
104/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran työtön, aina työtön.

Vierailija
105/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ei halua ihmisten pääsevän köyhyydestä, koska menettäisivät äänestäjänsä.

Vierailija
106/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työssäkäyvät on olleet jossain vaiheessa työttömiä. Sitten menneet töihin.

Minä vaihdoin opiskelusta suoraan työelämään ilman että olisin ollut päivääkään työtön. Enkä ole ollut sen jälkeenkään. Seuraava vaihdos onkin sitten eläkeläiseksi.

M64

Mutta kerrostalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista nyt kun hallitus leikkaa sun naapureilta.

Vierailija
107/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä uudet työttömät tekevät virheen, että ovat itse aktiivisia. Laittavat hakupaperit kouluun ja ihmettelevät, kun tuli karenssi.

Työtön ei saa tehdä myöskään vapaaehtoistöitä.

Vierailija
108/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

Mutta kerrostalossa olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista nyt kun hallitus leikkaa sun naapureilta.

aha.

Vierailija
109/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista iso ylitarjonta.

Kannattaa omistaa omakotitalo niin ei ole vastuuta toisten yhtiölainoista ja vastikkeista. Toi vastuu koskee myös sijoittajia.

Vierailija
110/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista iso ylitarjonta.

Kannattaa omistaa omakotitalo niin ei ole vastuuta toisten yhtiölainoista ja vastikkeista. Toi vastuu koskee myös sijoittajia.

Ei tarvitse myöskään kuunnella, kun naapurin koira haukkuu jne.

Vierailija
111/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät työttömät keiden identiteetti on olla köyhä työtön ilmeisesti kokevat leimaamisen aina kun joku kirjoittaa sanan köyhä työtön. 

Ei sen kummempaa. Muiden ei tarvitse sen kummemmin yleistää tai leimata, jotkut vaan ottavat itseensä sen osumana ja uhriuuvat 

Vierailija
112/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös sijoitusasunnon omistajat on vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista nyt kun hallitus leikkaa ja leikkaa.

Vierailija
113/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuva ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja voi muuttaa pois.

Vierailija
114/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

Luin puoli vuotta vanhaa liito läpyskää vessassa ja huomasin, että sinä olet sanasta sanaan kopioinut kaiken mikä sinne oli viime talvena julistettu "lakon syiksi"

Vierailija
115/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

Luin puoli vuotta vanhaa liito läpyskää vessassa ja huomasin, että sinä olet sanasta sanaan kopioinut kaiken mikä sinne oli viime talvena julistettu "lakon syiksi"

Siis AMMATTILIITON läoyskää 

Vierailija
116/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuva ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja voi muuttaa pois.

aha.

Vierailija
117/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M64

aha.

Vierailija
118/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kouluttautuminen? Työmarkkinat = Avioliittomarkkinat / hölmöläisten touhuksi on mennyt. Kouluttautuminen ei takaa toimeentuloa! 

Jos kuulut johonkin tiettyyn 'porukkaan' niin kukaan ei ota sinua töihin vaikka sinulla olisi parempi koulutus kuin kaikilla muilla. Et pääse siivoojaksi etkä pääse pankinjohtajaksi. Ihan sama! Siinä mielessä ei kannata kouluttautua kun sillä et kuitenkaan saa töitä. Ihan omasta kokemuksesta puhun. 

Työhönottajat tavisten työpaikoilla on sama porukka joka häärää avioliittomarkkinoilla. 

Kaikki on taviksia varten ja he saavat elämän. 

Jos et ole tavis olet kaiken ulkopuolella. 

Jos sinulla on joku 'alaluokkainen' tausta etkä saa töitä niin sinusta tulee työtön syrjäytyjä. 

Jos sinulla on joku tarpeeksi 'yläluokkainen' tausta tähän suomalaiseen yhteiskuntaan etkä saa töitä niin sinusta tulee työtön syrjäytyjä. 

Kyseessä on samat markkinat koska niissä hääräävät samat ihmiset ottajina ja otettavina. 

Asiat ovat paljon monimutkaisempia kuin voisimme kuvitella. SUOMALAINEN YHTEISKUNTA ON AIVAN SEKAISIN. ÄLKÄÄ PERUSTAKO PERHETTÄ 'KENEN  KANSSA TAHANSA'. Vain rakkaus ja että taustat sopii. Ei kannata tehdä yksinäisiä lapsia joista tulee juurettomia ilman sisaruksia, serkkuja ja muuta sukua. Lasten täytyy tietää isovanhempansa ja kaikilla lapsilla täytyy olla oma biologinen äiti ja isä! 

Laittakaa piste tälle ihmissuhde-, juurettomuus-, ja parisuhdesirkukselle ja 'palatkaa järjestykseen' geeniemme ja sukupuidemme suhteen!

Ihmisen toimeentulo ja hyvinvointi on aina perustunut perheyksikköön. Siellä eletään elämä ja sieltä saadaan yhteinen toimeentulo. Pienfirmat, perhefirmat, maatalous, käsityöammatit jne jne... nyt on kaikki hajonnut - on vain suurehkoja tai suuria yrityksiä joissa sitten työhonottajat ja työntekijät. Ennen synnyttiin perheeseen ja sukuun joka tarjosi elämän ja toimeentulon, turvan ja hyvinvoinnin. Perheistä myodostui sitten suurempia yksiköitä kuten kyliä ja toisaalta jokainen perhe kuului ainakin neljään sukuun, heimoon jne. IHAN KAIKKI ON HAJALLA. MEILLÄ EI ENÄÄ OLE MITÄÄN MAAILMAA VAAN OLEMME VALTAMEREEN HEITETTYJÄ MUKAMAS YKSILÖITÄ. MEREN KALAT TULEVAT SYÖMÄÄN MEIDÄT. TÄMÄ KEHITYS EI ENÄÄ TULE PYSÄHTYMÄÄN EIKÄ TILANNE MEILLE PAREMMAKSI VAAN TÄSSÄ PROSESSISSA OLLAAN JA LOPUKSI 'KATOAMME' TÄLTÄ MAAPALLOLTA...

Vierailija
119/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöt tuo mielenrauhaa. Tiedän, etten kaadu missään tilaanteessa. Nyt työttömyydestäni kärsii kaikki muutkin, koska olen laittanut kulutukseni minimiin.

Oikeasti olen hyvä säästämään, koska minulla on kaapit täynnä vaatteita ja kosmetikkaa. Mitään ei tarvitse ostaa. Katson tarjoukset ja säästän.

Sama. Tosin tavaroita saa olla tietyn verran jatkossa ihmisillä, kun tulee uusi paloturvallisuuslaki ja asunnot syynätään.

Taidan satsata puhtauteen eli saippuaa ja suihkussa usein käymistä.

Itse en meinaa enää kierrättää. Jos en saa itse pitää tavaroita niin heitän ne roskikseen.

Muuta omakotitaloon umpiskugeliin, niin kukaan ei estä. Teet kuten tykkäät.

Vierailija
120/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei saa tehdä myöskään vapaaehtoistöitä.

Itseasiassa saa, jos jättää kertomatta. Kyllähän vapaaehtoistyötä tehdään myös palkkaa tienattaessa. Se ei ole este työnteolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi