Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut puhuu "köyhistä" ja "työttömistä" kuin se olisi jonkun koko ikuinen identiteetti?

Vierailija
24.08.2024 |

Köyhyys ja työttömyys on elämäntilanne, johon monet joutuu eri syistä jossain vaiheessa elämäänsä, ja sieltä päästäkseen tarvitaan yhteisön tukea ja omia ponnistuksia. On tosi hämmentävää, kun jotkut tuntuu ajattelevan, että on olemassa joku yksi yhtenäinen joukko työttömiä ja köyhiä, jotka ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan sellaisia, ja nämä kyseiset höpöttäjät eivät tunnu tajuavan, että tukien tarkoituksena on auttaa ihmisiä nimenomaan pääsemään pois siitä tilanteesta takaisin yhteisön jäseniksi tekemään sitä, mitä pystyvät parhaiten muille tarjoamaan. Tuhoamalla kaikki terveydenhuollosta koulutukseen varmistetaan vain, että ihmiset nimenomaan eivät koskaan pääse siitä tilanteesta pois. Se tosin taitaa olla joidenkin sadistien tavoitekin, ikään kuin pistää ihmiset laatikkoon ja sulkea kansi.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeen tulee varallisuusraja tammikuussa eli yksin asuvalla saa olla säästössä 10000 ja pariskunnalla 20000.

Eli jos sut irtisanotaan niin sun pitää myydä asunto ja käyttää rahat ennenkuin saat vuokra-asuntoon asumistukea.

Vierailija
82/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono tilanne jos ei saa töitä nykyisillä meriiteillä, muttei ole myöskään varaa opiskella mitään millä sitten saisi töitä. Siihenhän se menee, tai monella on jo se tilanne kun jo valmiiksi pieniä tukia on leikattu. Auttamishaluttomuudella sitä juuri sinetöitään sen ihmisen kohtalo köyhäksi ja työttömäksi vaikka auttamalla ihmistä vaihe olisi voinut jäädä lyhyeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 eli siinä maksimi on 260 ja sitä ei saa kesäkuukausina. Opintotuki on 300.

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin koko opintolaina on nostettu eli 30 000 -40000.

Vierailija
84/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuva saa edelleen tukia niinkuin ennenkin.

Hallituksen leikkaukset koskevat vain omistusasunnossa asuvia ja puolison kanssa asuvia.

aha.

Vierailija
85/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 eli siinä maksimi on 260 ja sitä ei saa kesäkuukausina. Opintotuki on 300.

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin koko opintolaina on nostettu eli 30 000 -40000.

Ei saa enää asumistukea isin omistamaan asuntoon.

Voi kyynel 😂.

Vierailija
86/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja sitten vielä puhutaan jotenkin alentuvasti työttömälle, "et ymmärrä että me työssäkäyvät sitä ja tätä..." vaikka ihan näitä työssäkäyviä suurin osa työttömistäkin on ollut. 

Ehkä se on joku alkeellinen coping-mekanismi. He eivät kestä ajatusta siitä, että itsekin voivat joutua työttömäksi. Siksi huutavat joka suuntaan hädissään, että työttömät on ikuisia luusereita, mutta ME työssäkäyvät sentään maksetaan veroja.

Ehkä se on myös jotain oman olemassaolon oikeuttamista. "Siis mulla on niinkui oikeus olla olemassa kun mää maksan veroja."

Vierailija
87/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt tuo mielenrauhaa. Tiedän, etten kaadu missään tilaanteessa. Nyt työttömyydestäni kärsii kaikki muutkin, koska olen laittanut kulutukseni minimiin.

Oikeasti olen hyvä säästämään, koska minulla on kaapit täynnä vaatteita ja kosmetikkaa. Mitään ei tarvitse ostaa. Katson tarjoukset ja säästän.

Vierailija
88/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt tuo mielenrauhaa. Tiedän, etten kaadu missään tilaanteessa. Nyt työttömyydestäni kärsii kaikki muutkin, koska olen laittanut kulutukseni minimiin.

Oikeasti olen hyvä säästämään, koska minulla on kaapit täynnä vaatteita ja kosmetikkaa. Mitään ei tarvitse ostaa. Katson tarjoukset ja säästän.

Sama. Tosin tavaroita saa olla tietyn verran jatkossa ihmisillä, kun tulee uusi paloturvallisuuslaki ja asunnot syynätään.

Taidan satsata puhtauteen eli saippuaa ja suihkussa usein käymistä.

Vierailija
89/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästäminen on elämän tarkoitus.tunnen monta ketkä on säästäny koko elämän ja sit lähteny henki kaikkine rahoineen.paljonkohan isäni sai rahaa mukaa ku kuolema tuli? 

en tiedä mut mä maksoin niillä lainan pois ja ostin auton ja matkustelen lomilla.

Vierailija
90/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa enää asumistukea isin omistamaan asuntoon.

Voi kyynel 😂.

aha.

Vierailija
91/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin tavaroita saa olla tietyn verran jatkossa ihmisillä, kun tulee uusi paloturvallisuuslaki ja asunnot syynätään.

Itse en meinaa enää kierrättää. Jos en saa itse pitää tavaroita niin heitän ne roskikseen.

Vierailija
92/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en meinaa enää kierrättää. Jos en saa itse pitää tavaroita niin heitän ne roskikseen.

Kela pakottaa pieniin asuntoihin ja palolaitos tarkistaa joka vuosi tavaroiden määrän eli jos shoppailee vaatteita joka kuukausi niin heitän niitä myös roskikseen joka kuukausi.

Vierailija
93/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan opintolaina lasketaan tuloksi riippumatta siitä onko sitä nostettu vai ei.

Koko opintolainaa ei myöskään lasketa yhden kuukauden tuloksi, vaan yhden kuukauden tuloksi lasketaan yhden kuukauden osuus siitä lainasta.

Vierailija
94/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan opintolaina lasketaan tuloksi riippumatta siitä onko sitä nostettu vai ei.

Koko opintolainaa ei myöskään lasketa yhden kuukauden tuloksi, vaan yhden kuukauden tuloksi lasketaan yhden kuukauden osuus siitä lainasta.

Mutta et saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.

Vierailija
95/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on osalle identiteetti, joka siirretään lapsillekin. Että ei voi opiskella tai mitään, kun tuet menee.

Vierailija
96/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kierrätä enää, kun tulee uusi paloturvallisuuslaki vaan heitän sitten surutta tavarat roskikseen, jos palolaitos määrää.

Määräaikaisissa töissä ei voida edellyttää mitään tiettyjä vaatteita töissä varsinkaan nyt kun ansiosidonnaiset leikataan eli vakuutusyhtiön toimistoon kulunut huppari päälle.

Vierailija
97/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on osalle identiteetti, joka siirretään lapsillekin. Että ei voi opiskella tai mitään, kun tuet menee.

Suomessa on 8000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työtöntä.

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja pitää olla kirjattuna työllistymissuunnitelmassa. Eli sun pitää sanoa virkailijalle, että haluat opiskella, sen jälkeen työkkärissä työryhmä pitää kokouksen ja pohtii antaako sulle luvan opiskeluun.

Jos saat luvan niin maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työmarkkinatorilla oleviin koulutuksiin.

Vierailija
98/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltun paskaketju taas, ylläpito hoi!

Vierailija
99/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai ei kela ole ottanu mitään yhteyttä kun asun 200 neliöisessä omakotitalossa.nyt grillaamaan grillikatokseen kun olen herännyt jo kuudelta.

Vierailija
100/127 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiltun paskaketju taas, ylläpito hoi!

Kaikki noi on totta.

Irtisanotaanko sut hussista etkä voi itse päättää että menet opiskelemaan.

Voi kyynel pikku omassa kuplamaailmassa elävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi