Muutin joitakin kuukausia sitten uuteen kotiin. Nyt öisin kuuluu ääniä, kummitteluako?
Havahduin tässä eräs yö, että kuului kuin asunnossani (tilava yksiö) olisi kävelty ja tiputeltu tasoilta jotain ja sitten taas tömäytetty jotain tasojen päälle. Vähän pelotti ja päätin vain jatkaa nukkumista. Tietenkään ketään ei näkynyt missään.
Minulla on kyllä kissa mutta sekin oli silloin hoidossa.
Viime yönä taas heräsin siihen kun jotain olisi sohvalta tai keittiön tasolta pudotettu. Se kuului toisenkin kerran. Ajattelin, että noniin nyt kissa hereillä ja touhuaa jotain kunnes tajusin, että kissani nukkuu sikeästi kyljessäni. Heräsi sekin mutta kehräsi lähelläni ja halusi vain rapsutuksia.
Taas alkoi vähän pelottamaan. Ei ketään missään. Taas jatkoin unia. Kun aamu tuli ja nousin ylös niin mitään ei ollut lattialla mikä olisi voinut äänet aiheuttaa. Kuulostaa siis ihan siltä, että jotain tömähtää lattialle ja joku puuhailee kämpässäni öisin. Mutta mikä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Luen juuri Yliluonnollinen ilmiö -nimistä kirjaa. Kummasti ne kummitukset sun muut aina loistavat poissaolollaan, kun tieteilijät kalliine tutkimuskalustoineen paikalle ilmaantuvat...
Miksi kuvittelet, että henkimaailman olentoja sitoo tämän fyysisen todellisuuden luonnonlait ja mekaniikka?
Vierailija kirjoitti:
No onko siellä jotain tippunut?
Mulla kokemusta kahdesta kämpästä, missä kuului just keittiöstä ääniä öisin + hana tiputteli öisin toisessa. Vanhassa talossa tuntui yöllä kun joku katsois ja mä vaan tuijotin makkarin oviaukkoa. Leimasin mielikuvituksen piikkiin. Myöhemmin mies sanoi että niin hänellä on oma kummitus siellä, vanhaan rintamamiestaloon oli sodan aikana omistaja kuollut.Mies hirttäytyi myöhemmin itse sinne.
Toinen oli mun entinen yksiö. Siellä telkkari käynnisteli itseään öisin myös. Enpä siitäkään mitään ajatellut. Myöhemmin sain kuulla, että edellinen asukas oli ampunut itsensä just siinä nurkassa mihin olin telkkarin tuupannut.
En tiedä. Toisaalta vaikka oiskin henkiä niin eihän ne mitään pahaa tee, ehkä ne haluaa kertoa jotain?
Mullakin on muuten dvd-soitin mennyt itsekseen päälle ja se todellakin säikäytti! Telkkari myöskin itsekseen ja sammunutkin ilman syytä. On tapahtunut myös lukemattomia muita jänniä asioita henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen juuri Yliluonnollinen ilmiö -nimistä kirjaa. Kummasti ne kummitukset sun muut aina loistavat poissaolollaan, kun tieteilijät kalliine tutkimuskalustoineen paikalle ilmaantuvat...
No eihän ne tyhmiä ole :D
No tämä justiinsa! Onneksi joku tajuaa tämän mielenkiintoisen asian.
Vierailija kirjoitti:
Pistä puhelimesta kamera kuvaamaan videota seuraavalla kerralla, niin loppuu havainnot kuin seinään.
Tai sitten kokee yllätyksen! :D
Jännä kun näitä kummituksia ei ikinä havaitse kukaan sellainen, joka ei valmiiksi jo uskoisi niihin. Luulisi että ihan sattumalta joskus ilmestyisivät tolkun ihmisillekin.
Ota videolle, lataa video vaikka youtubeen tai vastaavaan palveluun ja laita linkki tänne. Jos on jatkuvaa, niin helppo ennakoida ja taltioida.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näitä kummituksia ei ikinä havaitse kukaan sellainen, joka ei valmiiksi jo uskoisi niihin. Luulisi että ihan sattumalta joskus ilmestyisivät tolkun ihmisillekin.
Äläpä höpötä, niin monet kertovat kokemuksista ja usein olen elämässäni salaa ollut hämmentynyt niistä tarinoista. Ei kaikki puhu ääneen ja toisaalta kaikki eivät niin ehdottomasti kiellä vaikka eivät ota kantaa. Ovat ns. vain avoimia elämänkokemuksille ja elämälle muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ota videolle, lataa video vaikka youtubeen tai vastaavaan palveluun ja laita linkki tänne. Jos on jatkuvaa, niin helppo ennakoida ja taltioida.
Sinähän se vitsin murjaisit juuri. Vai ennakoitavissa? Elämäkö? Nyt meni jo humoristiseksi.
Onko asunto vanha vai uudempi? Vanhoihin paikkoihin jää energiaa ja muistijälkiä tapahtumien myötä.
Uskon kyllä henkimaailmaan ja ns. yliluonnolliseen, mutta usein erilaisiin "ilmiöihin" on kuitenkin ihan normaali fyysinen tai psyykkinen selitys.
Esim. unihalvaus, päihteiden käyttö, pitkittynyt ahdistus, stressi, pelko tai väsymys saavat aivot tuottamaan kaikenlaisia kuvitelmia, jotka tuntuvat hyvin todellisilta. Hypnagogisiin ja hypnopompisiin ilmiöihin kuuluu erilaisten äänien kuuleminen unen ja valveen rajamailla, ihan normaalia. Myös kaasuvuodot voivat aiheuttaa harhoja, mutta Suomessa tämä nyt ei yleensä ole ongelma.
Ja ihmisen oma psyyke tai jokin sisäinen energia voi aiheuttaa kummia juttuja, kuten vaikka poltergeist-ilmiöissä, joihin lähes aina liittyy kasvukipuja poteva teini-ikäinen tyttö, jonka aikuistuessa myös poltergeistit loppuvat. Jopa Jung kirjoitti tästä.
Sitten on tietysti sekin mahdollisuus, että asunnossa on henkiolentoja, mutta henkiä on laidasta laitaan eikä pelkästään kummituksia tai "demoneita". Jos sellaisen läsnäolosta ei koidu mitään oikeaa haittaa, niin varmaan kannattaa vain antaa asian olla.
Naapurin äänet kuuluu pahviseinien läpi. Yöllä on niin hiljaista että äänet kuuluvat kovemmin ja luulet niiden tulevan omasta asunnostasi.
Mä huomasin vasta muutaman vuoden asumisen jälkeen kuinka aina välillä kotona tulee sellainen jännä vähän kuin kylmä seinämä vastaan. Siis ihan kuin kävelisi jonkun läpi (tai se joku kävelisi mun läpi) ja oikeastaan aina eri paikassa. Joskus myös huomaan niin sohvalla kuin makkarissakin makoillessani sellaisen vienon, viileähkön ilmavirran paljaalla säärellä / nilkalla ihan kuin joku puhaltaisi siihen. Kerran myös näin sivusilmällä tumman ison hahmon tulevan keittiöstä kun oli olkkarin sohvalla.
Ja minä siis asun yksin eikä ole edes lemmikkejä. En käytä edes päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Se voi joskus olla taajuuspeliä. Joku ihminen nappaa enemmän kuin laitteet. Joskus itse laite voi tavallaan kummitella, koska se tuottaa ääntä tai kuvaa. Ellei laita ne kiinni ja johto pois. Kännykässä on akku koko ajan. Monissa laitteissa näyttö on kuin musta peili. Sähköisyyttä jää silti hieman vaatteisiin, hiuksiin ja muualle - vaikka se olisi minimaalista. Riippuu materiaalistakin. Suihku voi minimoida sähköisyyttä hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vain aivojesi kehittelemä ääni. Minulla oli joskus kausi jolloin heräsin keskellä yötä ovikellon ääneen ja olin vakuuttunut että joku kiusaa minua tahallaan. Joskus heräsin myös äänen kuin joku olisi paiskannut ulko-oven kiinni.
Aivot eivät vain itse kehittele ääniä. Tämän pystyy ymmärtämään jos ymmärtää asiat oikein.
Muistikuvat aktivoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa länsimaisista ihmisistä on niin vahvasti kiinni tässä materiaalisessa todellisuudessa, etteivät he kykene kokemaan mitään yliaistillista. Kykyjä voi kyllä treenata, mutta eipä skeptikoita yleensä kiinnosta, kun eivät muutenkaan usko henkiin tai muuhun sellaiseen. Henget nähdään tai koetaan yleensä "sielun silmin"; fyysiset ilmentymät evokaatiotyyliin ovat harvinaisempia, koska ne vaativat myös hengiltä enemmän.
Naapuri vain tiputtelee esineitä lattialle ja kolistelee. Yön hiljaisuudessa äänet tuntuvat tulevan omasta asunnosta. Tuskin tuo ap:n yksiö on omakotitalo.
Jos kissakin on rauhassa, tuskin mistään yliluonnollisesta on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko rakenteissa jotain lämpölaajenemista. Meillä talo paukkuu ja natisee ihan itsekseen kun ilmanpaine ja lämpötila vaihtelee.
Peltikatto paukkuu kun ilman lämpötila vaihtelee paljon. Metalli nimittäin laajenee kun on lämmin ja kun kylmenee niin se kutistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin vasta muutaman vuoden asumisen jälkeen kuinka aina välillä kotona tulee sellainen jännä vähän kuin kylmä seinämä vastaan. Siis ihan kuin kävelisi jonkun läpi (tai se joku kävelisi mun läpi) ja oikeastaan aina eri paikassa. Joskus myös huomaan niin sohvalla kuin makkarissakin makoillessani sellaisen vienon, viileähkön ilmavirran paljaalla säärellä / nilkalla ihan kuin joku puhaltaisi siihen. Kerran myös näin sivusilmällä tumman ison hahmon tulevan keittiöstä kun oli olkkarin sohvalla.
Se unohtui, että telkkari menee välillä itsekseen yöllä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä puhelimesta kamera kuvaamaan videota seuraavalla kerralla, niin loppuu havainnot kuin seinään.
Tai sitten kokee yllätyksen! :D
Minäkin ajattelin, että ehkä se on aika riskialtista. Jos siellä vaikka näkyykin jotain. Nyt voi pistää vielä mielikuvituksen piikkiin mutta sitten sais paskahalvauksen ja lähtis lentämällä pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvin yleinen merkki henkien läsnäolosta. Okkultistien parissa ihan yleistä tietoa, että lämpötilan yhtäkkinen muuttuminen kertoo hengen/henkien olevan läsnä.
Pitääkö häneltä sitten kysyä mistä on ollut kyse patsaissa. Ja toivottaa hyviä asioita. Joku näkijäkin ehkä näkee mitä siellä voisi olla.