onko tuo ALV korotus 25,5 prosenttiin väliaikainen?
Kommentit (45)
Nostakoon, minä ostan ruuat vain halvimman ulkomaalaisen brändin tuotteista ja kaiken muun tilaan Temusta. Onnea vain suomalaisille kokkari-yrittäjille, kohta olette kaikki konkassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos talous joskus lähtee nousuun, voidaan varmaan myös alentaa veroja, koska noitahan säädetään aina tarpeen mukaan.
Ikinä ei ole alvit laskeneet noustuaan. Joten ikuinen on. Luulenpa, että vielä nousee tuostakin. Onhan tuossa vielä matkaa 100 prosenttiin...
Vierailija kirjoitti:
Nooo, jos maahan muutto on about ainoa lääke työllisyyden parantamiseen, veikkaan että on pysyvä, tai ainakin pitkäaikainen muutos tämäkin
Vähän ohis , mutta asun Porissa, täällä on ulkomaalaiset opiskelijat lisääntyneet hurjasti , sen näkee katukuvassakin. Heitä oikein haalitaan tänne. Joka on ihan hyvä. Porin asukasmäärä on + merkkinen.pitkälti juuri ulkolaisten opiskelijoiden takia heitä on ammattikorkeakoulussa, yliopistossa jne. Mutta he eivät juurikaan rahaa Poriin jätä.elävät opiskelijabudjetilla. Ja muuttavat todnäk valmistuttuaan heti pois kaupungista tai jopa maasta. Maahan jossa on halvempaa elää , ja maahan jossa ulkomaalaisen työntekijän on helpompi elää... Alvin korotuksella kun ei minkään maan taloutta tulla kasvuun saamaan, suomen alv on jo nyt aivan Euroopan kärkitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Nostakoon, minä ostan ruuat vain halvimman ulkomaalaisen brändin tuotteista ja kaiken muun tilaan Temusta. Onnea vain suomalaisille kokkari-yrittäjille, kohta olette kaikki konkassa.
Lyhyt on elämäsi. Kii an lisäaineet tappaa syöpään ja ulkomaiset ruuat myös. Energia köyhääkin. Täyttä pashaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt on elämäsi. Kii an lisäaineet tappaa syöpään ja ulkomaiset ruuat myös. Energia köyhääkin. Täyttä pashaa.
Olen jo 62v, joten ei minulla enää muutenkaan ole mitään loistavaa tulevaisuutta edessä. Sama se, mihin syöpään tässä kuolee, kun johonkin kuitenkin 🤷
Vierailija kirjoitti:
Nooo, jos maahan muutto on about ainoa lääke työllisyyden parantamiseen, veikkaan että on pysyvä, tai ainakin pitkäaikainen muutos tämäkin
Työllisyyden parantaminen erkoopeen lääkkeillä 40t joka vuosi - kyyyyyllä se kohta alkaa tuo alvi kolmosella
Mitäs luulet? Vielä on pitkä matka edessä Suomen talouden kuntoon saamiseksi.
Ai Suomessako joku vero jäisi väliaikaiseksi? Älä nyt naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se erikoista, miten ainoastaan suomalainen ruoka on maailman kaikista ruuista se ainoa puhdas ja terveellinen. Ihmettelen suuresti, miksi koko maailmaa ei osta ruokiaan Suomesta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet? Vielä on pitkä matka edessä Suomen talouden kuntoon saamiseksi.
Tämän hallituksen takia se matka pitenee joka päivä
Kroatiassa, Ruotsissa ja Tanskassa on korkeimmat tällä hetkellä 25%. Kohta meillä EU:n korkein ALV.
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa, Ruotsissa ja Tanskassa on korkeimmat tällä hetkellä 25%. Kohta meillä EU:n korkein ALV.
Ei sitten pidä ihmetellä, miksi suomalaiset tilaa kohta kaiken ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta -94 - 2010 alv kanta oli 22%. Vuonna 2010 se korotettiin 23% oliko se pysyvä? Oli. 2013 se korotettiin 24% oliko se pysyvä? Oli. Nyt se korotetaan 25.5% onko se pysyvä? No mitäs luulet.
Eihän noista mikään ollut pysyvä. Kaikki nousi. Ei tämäkään ole pysyvä, eiköhän se nosteta sinne 28-30% vuosien saatossa.
onko tuo ALV korotus 25,5 prosenttiin väliaikainen?
Joo on, seuraava ALV tuleekin olemaan 30 prossaa.
Muistan että oli 18% kun lätkäistiin ja sanottiin pienyrittäjille että voitte sen vähentää. Siinä meni kymmeniä tuhansia yrityksiä nuri, kun monet pienyrittäjät tekivät muutakin kun myivät tuotteita. Kaikki pienyrittäminen muuttui hetkessä kannattamattomaksi. Samaa typerää linjaa on sitten jatkettu. Joka nostokierroksella kaatuu lisää yrityksiä ja työpaikat vähenee.
Se on yhtä väliaikainen kuin autovero. Ja aina ALV tä voidaan korottaa lisää, että saadaan hyvätuloisille lisää veroaleja.
terveisin Kokooomus ja PErrsut
Vierailija kirjoitti:
Jos talous joskus lähtee nousuun, voidaan varmaan myös alentaa veroja, koska noitahan säädetään aina tarpeen mukaan.
Koska Suomessa on kevennetty tai poistettu kerran säädetty vero?
säähän olet vielä pimeempi kun ensimmäinen