Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet juuri eroamassa miehestä ja huomaat olevasi raskaana

Vierailija
24.08.2024 |

Minulla taisi käydä nyt näin. Testiä en ole henkisesti pystynyt tekemään, mutta ehkäisyä ei ole ollut ja menkat ovat myöhästä, palelee, itken, ilmaa kertyy ja rinnat ovat kipeät. Oksentanutkin olen muutamaan otteeseen. 

Haluan kuolla. Ei mulla ole mitään mahdollisuutta parantua masennus- ja ahdistusoireistani tämän miehen kanssa. Olemme naimisissa, mutta hän ei rakasta mua sellaisena kuin olen. Hän painaa mua alas ja jos kerron tunteistani, hän suuttuu ja sanoo erittäin julmia ja loukkaavia asioita. Esimerkiksi eilen kun riitelemme, hän sanoi, että koulukiusaaminen oli mun omaa syytä, koska olen niin itsekäs, ettei kukaan halua olla mun kanssa. Taustaksi voin kertoa sen verran, että minua on kiusattu koko ala- ja yläkoulu, kärjistyen syömishäiriöön ja kolmen vuoden terapiasuhteeseen. Uskon, että kukaan kiusaamista kokematon ei voi ymmärtää, että miten pilaa elämän. Jättää tunteen, että olen huono. Olen henkisesti raunioina edelleen, kävelen ja itken öisin ahdistustani. Mies ei välitä. Hän ei koskaan pyydä anteeksi. Inhoan itseäni syvästi ja en tiedä voiko minusta tulla edes hyvää äitiä tällaisena. Olen toivonut lasta kuitenkin pitkään ja työstän ajatuksia psykoterapiassa. Minulla on muitakin traumoja ja itsetuhoisia ajatuksia nykyään enemmän.

Kiitos, jos jaksoit lukea

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna itse en pitäisi lasta tuossa tilanteessa, tai vaihtoehtoisesti jos lapsi on aidosti toivottu ja koet että pystyt yksin huolehtimaan niin sitten lähtisin pois suhteesta ja keskittyisin lapseen. Se on varmaa että huono suhde + lapsi ajaa sinut vielä huonompaan jamaan.

Vierailija
22/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille huomioistanne

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua on jo oksettanut, sulla alkaa olla kiire, jos et tiedä pidätkö lapsen. Pahoinvointi ei ala ennen rv 5.

Vierailija
24/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sen sijaan että "työstää ajatuksia psykoterapiassa" kannattanut ennemmin pitää huolta ehkäisystä? Varsinkin jos avioliitto on tuossa jamassa? 

Kuinka hyödyllinen arvelet kommettisi olevan tässä vaiheessa? Aivan.

Vierailija
25/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pelottava tilanne :( on varmasti kamala käydä läpi tuota tilannetta. Olisko sulla ketään, jonka voisit kutsua siksi ajaksi, kun teet raskaustestin? Se olis ensisijaisen tärkeää. Jos ei, tee se vaikka päivää ennen terapiakäyntiä, niin pääset purkamaan asian tuoreeltaan. Itselläni vaikean paikan edessä teen juuri noin, että ennen terapiapäivää jotta pääsee purkamaan, jos kaikki ei mene suunnitellusti.

Hyvä, että huomasit ettei mies sulle ole se oikea, niin uskon varmasti, että raskasta luopua hänestä. Mutta kun pääset tuon yli, niin toivottavasti elämäkin alkaa hieman hymyillä.

Pidä itsestäsi huolta! Älä unohda asioita, mistä pidät! Mitä juuri haluaisit tai tarvitsisit, että jaksat eteenpäin? Joskus uiminen ja lämmin sauna, puhtaat lakanat, hyvä ruoka... pieniä asioista, joita ei saa vähätellä voi auttaa kestämään nykyistä myrskyä. Terapiassa sulla on onneksi paikka purkaa tunteita. Muista, että olet ollut vahva, kun olet selvinnyt jo tähän asti. Kehosi kaipaa huolenpitoa:) Pienin askelin. 

Vierailija
26/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lisäänny.

Vierailija
27/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin se testi. Et välttämättä edes ole raskaana. 

Vierailija
28/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lisäänny.

Ei kukaan tässä maailmassa täydellinen ole ja vaikka olisikin, eivät he välttämättä täydellisiä lapsia saisi 

Vierailija
29/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tulet pärjäämään mitä tahansa tapahtuisikin. Älä tee aborttia ainakaan. Abortti on murha, ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä.

Kaikkea hyvää Sinulle, rukoilen puolestasi!

Vierailija
30/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoko olla mielessä ero, kun vitussas oli miehen muna?

Vierailija
31/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytä raskaus. Säästytte molemmat paljolta. On ihan hirveää sitten kun mielenterveys ei kestä esim. Kun vauva valvottaa ja se kasautuu. Nimim. Kokemusta on. 8 vuotta jo tätä uupumusta ja ahdistusta. Jos lapsen isä ei hoitaisi häntä ja suureksi osaksi kotia, olisi lapsi jo huostassa. 

Sun mies kuulostaa narsistilta ja lapsen kasvatus tuollaisen ihmisen kanssa on ihan mahdotonta kun se on vaikeaa jo muutenkin. 

Et pääse tuosta ikinä eroon jos saat hänen lapsensa. 

Vierailija
32/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ehkäisyä ei ollut?

Vierailija
33/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan nyt hyvä hetki ottaa ero ja muuttaa ulkomaille? Ihan vaikka Ruotsiin. Eikä miehelle tarvitse kertoa raskaudesta.

Vierailija
34/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin. Palasimme miehen kanssa yhteen. Ei siitä suhteesta kuitenkaan enää mitään tullut, ja erosimme pian lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
35/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mietitään keskeytänkö vai pidänkö lapsen, ihmettelen. Jos vaihtoehto on lapsen PITÄMINEN, lapsi on jo olemassa. Kohdussa siis on lapsi.

Vierailija
36/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla tilanteessasi tekisin abortin. Olet henkisesti huonossa voinnissa tällä hetkellä, ero varmasti vaikuttaa moneen asiaan voinnillisesti myös. Jäisit tilanteessa yksin isojen asioiden äärelle. Raskaus, synnytys ja vauva-aika kuluvat isoissa hormonimuutoksissa, vauva-ja pikkulapsiaika haastavat enemmän tai vähemmän meistä jokaista.

Lapsen kannalta ajateltuna vanhemman tulisi olla mahdollisimman hyvässä voinnissa ja tasapainossa, jotta hän saa elämäänsä mahdollisimman turvallisen ja tasapainoisen pohjan ja jotta lapsi välttyy ylisukupolvisilta siirtymiltä, joita traumat ja muut vanhemman elämän haasteet voivat aiheuttaa.

Hae itsellesi mahdollisimman pian apua, keskity itsesi hoivaamiseen ja voinnin kohentamiseen sekä elämän tasapainoon saamiseen. Jaksamista vaikeisiin aikoihin. <3

Vierailija
37/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies. Jos tunnet jo rakkautta syntymätöntä lasta kohtaan, pidä hänet, mutta ota vastaan kaikki mahdollinen apu. Rakkaus on maailman suurin voima ja hyvin eheyttävää. Tsemppiä <3

Vierailija
38/38 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun paneskelee paskojen jännämiesten kanssa. Siinäpä sitten kasvatat lasta yksin 18 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi