Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän sana

Vierailija
23.08.2024 |

Kun ihmiset näkivät tämän, he sanoivat paheksuen: Syntisen miehen talon hän otti majapaikakseen. Mutta Sakkeus sanoi Herralle kaikkien kuullen: Herra, näin minä teen: puolet omaisuudestani annan köyhille, ja keneltä olen liikaa kiskonut, sille maksan nelinkertaisesti takaisin. Luuk. 19:78

Jeesus löytää tiensä syntisten ihmisten majoihin ja sydämiin. Pyhillä on siinä tosin kestämistä, kun kaikkein Pyhin astuu syntisten keskelle eikä suostu heitä tuomitsemaan. Tie Sakkeuksen sydämeen avautui Jeesuksen ehdottomasta rakkaudesta. Suostuessaan kumartumaan syntisen ja tuomitun miehen kotiin Jeesus osoitti evankeliumin kuuluvan jokaiselle ihmiselle, aivan erityisesti juuri syntisille. Jeesuksen rakkaus oli aseistariisuvaa. Sen koskettamana Sakkeus kutsui Jeesusta Herraksi, tunnusti pahat tekonsa ja tahtoi korvata enemmän kuin kohtuullisesti vääryydellä toisilta ottamansa. Sakkeuksen elämä sai kokonaan uuden suunnan. Ehdoton rakkaus oli astunut Sakkeuksen kotiin ja sydämeen. Se oli kirjaimellisesti kävellyt sisälle.

Teksti on Juha Vähäsarjan kirjasta. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu aloituksesta, lukekaa tarkasti:

Mutta Sakkeus sanoi Herralle kaikkien kuullen: Herra, näin minä teen: puolet omaisuudestani annan köyhille, ja keneltä olen liikaa kiskonut, sille maksan nelinkertaisesti takaisin. Luuk. 19:78

Vierailija
2/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on tulossa ehkä hyvin pian?

"Jeesus löytää tiensä syntisten ihmisten majoihin ja sydämiin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta Sakkeukselle! <3

Vierailija
4/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus saapui paikalle ja huomasi puussa istuvan Sakkeuksen. Jeesus kertoi hänelle haluavansa tulla vierailulle Sakkeuksen kotiin[2]. Sakkeus ihmetteli tätä, mutta tuli kuitenkin puusta alas. Muut ihmettelivät, miksi Vapahtaja halusi tulla juuri syntisen Sakkeuksen kotiin vierailulle. Sakkeus sanoi kuitenkin kaikkien kuullen näin: "Annan puolet omaisuudestani köyhille, ja keneltä olen liikaa kiskonut, sille maksan nelinkertaisesti takaisin. Enää en huiputa enkä varasta."[2] Sakkeus sai näin syntinsä anteeksi.

Vierailija
5/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän sana on hyvä ajatus.

Vierailija
6/6 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ulos. Kaunis syysilma. Unohtakaa mielikuvitusolennot. Poimikaa marjoja vanhuksille. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi