Olenko jotenkin outo kun näin 30vuotiaana lumipesen mattoja ym? Tuntuu,ettei tätä enää edes vanhukset :D
Kommentit (16)
Hyvä ja toimiva tapa. Mummini teki saman myös seinäröijyille.
Onhan se joidenkin yksinkertaisten mielestä äärimmäisen outo näky, mutta mitä siitä välität?
En nyt sanoisi tapaa oudoksi mutta hieman turhaksi nykypääivänä.
Tuo toimii vaan villalla. Nykyään harvemmin on mitään täysvillaisia kodintekstiileitä vaan ne on jotain sekoitelankoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Paras tapa esimerkiksi juuri seinäryijylle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi turha?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se joidenkin yksinkertaisten mielestä äärimmäisen outo näky, mutta mitä siitä välität?
Aivan oikein, juuri noin.
Nuorilla ihmisillä usein on kaikenlaisia käsityksiä että se, tämä, tai tuo on jotenkin erikoista ja jos teet jotain sellaista "kaikki muut ajattelee että olen outo" ja tällainen ohjaa näiden ihmisten toimintaa.
Mutta elämänkokemuksen, ja henkisen kasvamisen myötä, kun ihmiselle kertyy "mojoa" tai ns. kasvaa m unat niin, sitä oppii olemaan p/\skat välittämättä mitä jotkut muut ajattelevat, ja tekee sellaisia asioita mitä itse näkee parhaaksi.
kiitos muuten ap:lle vinkistä, nyt kun on lunta minä aion tehdä matoille lumetuksen.
Omalla pihalla on hyvä vähän lumessa niitä tuulettaa suursiivousta tehdessä. Lopuksi vielä nostaa mattotelineelle ja siitä välieteiseen, ettei suotta tuo kylmää sisälle.
Ihmeen raikas tuoksu.
Mulla on ainoastaan matto eteisessä. En ymmärrä suomalaisten rakkautta mattoihin.
Vanhuksena mattojen kantaminen ja käsittely on liian raskasta.
En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta ja olen ylo 40-vuotias! Pitäisi saada olohuoneen iso matto puhtaaksi, nakkaanko sen siis vaan tonne pihalle hankeen? Täytyykin googlettaa maton lumipesu, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta ja olen ylo 40-vuotias! Pitäisi saada olohuoneen iso matto puhtaaksi, nakkaanko sen siis vaan tonne pihalle hankeen? Täytyykin googlettaa maton lumipesu, kiitos.
Juu nakkaa ensin se päälypuoli maata vasten ja samalla sitä voi kouluttaa vähäsen mattopiiskallakin. Sitten toinen puoli. Yllättävästi sitä hiekkaa ja murua silti näkyy lumella.
Kertovat, että siinä ne kuolee ne mahdolliset mikroskooppiset 'hitiötkin' kylmässä.
Ennen imuria tuota lumipesua harrastettiin, mutta eikö tuossa se ohuin pöly tartu mattoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu nakkaa ensin se päälypuoli maata vasten ja samalla sitä voi kouluttaa vähäsen mattopiiskallakin. Sitten toinen puoli. Yllättävästi sitä hiekkaa ja murua silti näkyy lumella.
Kertovat, että siinä ne kuolee ne mahdolliset mikroskooppiset 'hitiötkin' kylmässä.
Lapset rakastaa tätä kotityötä... kengät pois ja matolle kierimään ja pomppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Paras tapa esimerkiksi juuri seinäryijylle.
Meillä ei seinäryjyjä ole pölyä keräämässä.
Teen samoin. Mummot ei jaksa kantaa painavia mattoja.