Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

luokkakaveri hävitti tokaluokkalaisen pipon, soittaisitko tämän äidille ja vaatisit korvausta?

Vierailija
08.02.2007 |

kyseessä erikoisempi n. 20e arvoinen pojalle tosi tärkeä pipo.

kaveri(?) oli välitunnilla ottanut pipon poikani päästä ja heitellyt sitä niin että se oli loppujen lopuksi kadonnut, etsitty on löytötavaroista opettajan ja siivoojan kanssa.

muissa asioissa juttelin pojan opettajan kanssa ja hän kehotti soittamaan tämän toisen pojan äidille ja pyytämään korvausta... mä vaan oon tosi huono tälläsissä jutuissa enkä millään kehtais soittaa :(

ihan samanlaista pipoakaan ei välttämättä mistään saa enää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samalla tapakasvatusta tälle riiviölle!

Vierailija
2/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se pipo nyt olis jo menetetty niin jos se oli lapselle tärkeä, niin parasta mitä itse keksisin olisi että sopisi tän pojan äidin kanssa treffit koulun pihalle ja lasten kanssa etsitte yhdessä pipoa, niin että poikien välejäkään toi ei jäisi haittaamaan.

Jos opettaja on kehottanut niin mulle tulee mieleen että onko hänellä itsellä ongelmia kyseisen pojan kanssa ja toivoo että toisen vanhemman puuttuminen asiaan olisi avuksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koittaisin selittää lapselle, että välillä elämässä tulee tilanteita joissa kokee vääryyttä ja tulee mielipahaa. Ja menisimme yhdessä ostamaan uuden pipon kadonneen tilalle. En ihan hirveästi kannata sitä, että vanhemmat puuttuvat lasten välienselvittelyihin (ja usein tyylillä ' ei meidän Matti mutta kun se teidän Arttu' ). Kysyitkö muuten pojaltasi, mitä hän itse teki ja miksi tilanne meni sellaiseksi, että hänen piponsa varastettiin?

Jos on kysymys oikeasti vakavasta ja toistuvasta koulukiusauksesta, niin siihen tietenkin täytyy aikuisten puuttua. Kirjoituksestasi tosin en saanut kuvaa, että tällaisesta olisi kysymys.

Vierailija
4/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4

Vierailija
5/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä ainakin haluaisin tietää, jos oma poikani olis tehny jotain tollasta. Ei kai niitä lapsia voi mitenkään ojentaakaan, jollei tiedä asioista!

Vierailija
6/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä olo on aikuisuutta, jolloin pitää tehdä myös itselle epämieluisia asioita.

Minä soittaisin ja vaatisin korvausta.

Vierailija
8/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia pitää selvittää, 20e pipo ei ole mikään arvoton esine. Toinen juttu on se, että noilla pakkasilla ei pitäisi leikkiä (?) leikkejä, joissa toiselta viedään pipo päästä!!! Jos olisin sen piponviejän äiti, haluaisi ehdottomasti tietää jos lapseni tekee tuollaista. Ei lapsen käytöstä voi oikaista, jos se vaan painetaan villaisella...

Vierailija
9/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverit vie pipotkin päästä ja äiti vaan nyssyttää. Arvosta lastasi ja osoita että noin ei häntä kohdella.

Vierailija
10/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos ovat fiksuja, niin korvaavat ilman vaatimuksia!

Vierailija
11/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eräänlaista pahoinpitelyä, jos pakkasilla pöllitään toiselta pipo, takki jne. Lapset usein " leikkii" näitä vaatekappaleiden viemisiä toisilta ja erityisesti talviaikaan se pitää ehdottomasti kieltää!

Vierailija
12/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdotomasti vaatisin korvausta 20 euroa on paljon.

Vierailija
13/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikinä nähnyt tän toisen lapsen äitiä... ei ole ollut ainakaan samoissa vanhempainilloissa kuin minä ja todistuksenkin poika haki yksikseen. jos olisi joku tutumpi niin tietty soittaisinkin.

ap (huono äiti)

Vierailija
14/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran olet tuota mieltä, mikset sanonut sitä selvästi opettajalle!

Vierailija
15/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita opelle ja pyydä sitä selvittän asia. jos se kieltäytyy soita reksille. terveisin yksi ope!

Vierailija
16/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silloin välitkin voivat olla huonot. Joskus voi olla hyvä ja vanhempia herättävä juttu, että joku muukin soittaa kuin sse sama opettaja aina.

Vierailija
17/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiselta äidiltä, joka semmoisen perheen kanssa pärjäisi.

Vierailija
18/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän kuka on kenenkin lapsi. Ja tyttöjen äitien puhelinnumerot mulla on kaikkien (itsellä siis kaksi tyttöä).

Vierailija
19/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse pelätä kasvojen menettämistä vanhempien edessä, koska tehtäväni on muutenkin puuttua oppilaiden välienselvittelyihin koulussa.

Olen myös äiti, ja haluaisin vastaavassa tapauksessa, että asia selvitetään. Oli lapseni sitten uhri tai (pahemmassa tapauksessa) se kiusaaja.

Vierailija
20/32 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa, että olet yrittänyt soittaa, mutta et saa kiinni vanhempia ja pyydät opettajaa hoitamaan. Niin kuin täälläkin huomaa, sähköposti on helpompi keino monelle kuin soittaa:)