luokkakaveri hävitti tokaluokkalaisen pipon, soittaisitko tämän äidille ja vaatisit korvausta?
kyseessä erikoisempi n. 20e arvoinen pojalle tosi tärkeä pipo.
kaveri(?) oli välitunnilla ottanut pipon poikani päästä ja heitellyt sitä niin että se oli loppujen lopuksi kadonnut, etsitty on löytötavaroista opettajan ja siivoojan kanssa.
muissa asioissa juttelin pojan opettajan kanssa ja hän kehotti soittamaan tämän toisen pojan äidille ja pyytämään korvausta... mä vaan oon tosi huono tälläsissä jutuissa enkä millään kehtais soittaa :(
ihan samanlaista pipoakaan ei välttämättä mistään saa enää.
Kommentit (32)
Meidän koulussa nimenomaan rohkaistaan siihen, että vanhemmat tuntevat toisensa. Ja paljon on myös koulun ja kodin yhteistyötä. Eihän siihen omaan yhteydenpitoon esim. tappelun yhteydessä ole edes mitään tarvetta, jos koulu toimii niin kuin pitää!
32
Jos omani olisi hävittänyt jonkun pipon, sais sen itse korvatakin, vaikka sitten viikkorahoistaan.
Mä soitin lapseni luokkakaverin vanhemmille, koska poika oli kampannut mun lapsen nurin ja housut meni polvesta rikki. Ei ollut kuin parinkympin housut, ja ensin ajattelinkin että annan asian olla. Mutta tulin toisiin aatoksiin ja soitin. Ei mikään kiva homma, mutta mun mielestä jos jotain rikkoo tai hävittää niin sen joutuu korvaamaan.
Pyydä opea vielä soittamaan vanhemmille. JUTTU ON TAPAHTUNUT KOULUAIKANA KOULUN ALUEELLA!!!!!!!!
meni ehkä liian pitkälle... Lapset ovat kuitenkin lapsia, he leikkivät ja telmivät, ja toisinaan voi vaatteitakin hajota.
HUOM; jos kyse koulukiusaamisesta tmv. niin silloin eri asia, mutta yleensä pikkupojat painivat ymv. keskenään, ihan LEIKKIMIELELLÄ, jossa EI ole tarkoitus vahingoittaa toista, vaan hymyssä suin kisaillaan. Jos housut hajoavat siinä melskeessä, enpä pyytäisi korvaamaan...
Eri asia toki on, jos tahallaan ja tarkoituksen mukaisesti toista kiusataan, rikkomalla/varastamalla tämän tavaroita, siinä vaatisin ehdottomasti korvauksen!!!
AP:n ehdottomasti kannattaa soittaa piposta, ja suoraan sanottuna, jos on ollu hienompi/erikoisempi pipo, niin tämä poika on voinut vaikka varastaa sen itselleen...!:(
Koulun ja opettajan tehtävä on selvittää perusteellisesti kiusaamisasiat, mutta mitään korvauksia koulu ei ala vanhempien puolesta sopimaan. Mikäli vanhempi haluaa korvauksen hävitetystä tavarasta se tulee vaatia lapsen vanhemmalta suoraan. Se ei missään nimessä ole opettajan tehtävä!!!
Eräs opettaja
kun äiti on niin VÄTYS, ettei kehtaa puolustaa lastaan
Mikä ihmen varpunen olet?
Oikeasti, ap, annat pojallesi nyt sellaisen esimerkin, että on ihan okei kiusata häntä ja kävellä hänen ylitseen.
Itse soittaisin kiusaajan vanhemmille, ja kertoisin mitä tapahtui. Kysyisin heiltä, minkälaisen ratkaisun he keksisivät asian selvittämiseksi. Ystävällisesti, ei huutaen.
Älä viitsi olla tuollainen kynnysmatto.
Jos ois kyse ollutkin leikistä mihin molemmat osallistuu niin silloin olisin ymmärtänyt. Mutta jos toinen kampittaa toisen ihan ilman syytä tosta vaan, niin se on kiusantekoa. Tämä sattui välitunnilla ja valvojakin näki koko episodin.
Mulle sanottiin että koulu ei korvaa rikkoutuneita vaatteita, vanhemmilta pitää pyytää korvauksen jos haluaa.
T: 36
Soita ny ees niille vanhemmille...mitä pelkäät ? Sanot että vaivaa poikasi puolesta -niinkuin varmaan vaivaa.
Jos ne alkaa narisemaan sanot rauhallisesti että mitä itte tekisitte jos olisitte minun asemassa ? Kyllä varmasti kyselisivät pipon ja korvauksen perään!
t: nimim: " Koskaan ei ole liian myöhäistä lopettaa Nyhverövanhempana olo tässä Kovassa maailmassa "
kiusaajan ja muidenkin haluja viskellä ja piilotella kamoja...EI SAA PAINAA TÄTÄ JUTTUA NYT VILLAISELLA AP !
Sua jää iäksi harmittamaan tää juttu ja nariset myöhemmin että ois sittenkin... juu ja minkä mallin annat tosiaan lapsellesi, ihan ystävällisessä mielessä sanon!
Tsemppistä
t. 44
hoiti asian ja saimme sitten korvauksen.. Eihän sinulla ole todisteita, että nimenomainen poika hukkasi pipon.. Koulusta pystyvät vaikuttamaan asiaan ja saapa poikakin opikseen, ettei niin tehdä..