Ystävä jätti
Hei, ystäväni sai lapsen 3kk sitten, mikä on ihanaa, mutta...
Hän on alkanut välttelemään minua. Väittää että lapsi vie kaiken ajan?! Hänellä on kuitenkin mies joka voi hoitaa lasta. Minusta selitys on aika ontuva.
Esim. viime viikolla hän sanoi että lapsi nukkuu kokoajan.
Luulen että ystävyytemme on tullut tiensä päähän.
Kommentit (31)
Eroaako lapsi aikuisten oikeasti vaikka esimerkiksi lemmikeistä kovinkaan paljoa? Minulla on kaksi koiraa ja silti voin elää melko vapaasti elämääni. Toki ymmärrän että lasta pitää syöttää useammin päivässä mutta kyllä sitä piti myös tehdä koiran pentuaikanakin? Minulla ei siis ole lapsia itsellä joten kertokaa toki oma mielipide joilla on. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Eroaako lapsi aikuisten oikeasti vaikka esimerkiksi lemmikeistä kovinkaan paljoa? Minulla on kaksi koiraa ja silti voin elää melko vapaasti elämääni. Toki ymmärrän että lasta pitää syöttää useammin päivässä mutta kyllä sitä piti myös tehdä koiran pentuaikanakin? Minulla ei siis ole lapsia itsellä joten kertokaa toki oma mielipide joilla on. Tsemppiä ap!
Itseasiassa juuri samaa miettinyt! Piti kysyä samaa mutta kerkesit ennen minua hahaa
Vierailija kirjoitti:
Lapselle pitää huolehtia vesikippoon raikasta vettä, kun jätät sen työpäivän tai harrastustoiminnan ajaksi yksin kotiin. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle pitää huolehtia vesikippoon raikasta vettä, kun jätät sen työpäivän tai harrastustoiminnan ajaksi yksin kotiin. Jne.
Ei pentua voinut jättää yksin kotiin ekaan 3 viikkoon. Minä en ainakaan jättänyt. Tietenkään lasta ei voi jättää vuosiin yksin kotiin mutta onhan se mies siellä kotona! Edelleen, korjatkaa toki jos olen väärässä, eroaako lemmikki lapsesta kovinkaan paljoa.
Eroaa, ja se pitäisi älytä kyselemättäkin.. Lemmikillä 3 kk koliikki? Nälkä tunnin välein/vatsa kipeänä - myös öisin, kuumekouristus jos flunssainen, maidon lypsäminen jos äitiä uhkaa rintatulehdus, pulauttelu koko ajan = on vaihdettava omat ja vauvan vaatteet ja pestävä ne... koiran voi potkasta lauteiden alle mutta vauvaa ei.
Lemmikkejä ei voi verrata mitenkään lapsiin. Meillä on kaksi koulu-ikäistä poikaa ja koiran hankimme viime vuonna. Pentuaika koiran kanssa oli lastenleikkiä. Usko minua.
Ei hän ole sinun ystävä. Hän ottaa sinuun yhteyttä kuitenkin, kun lapsella on syntymäpäiviä ja haluaa lahjoja. Myös kun eroaa ja kaipaa ilmaista terapiaa.
kaverihaku.com siellä se apu sulle on.
Ystäväni sai lapsen puoli vuotta sitten. Meillä on varmaan ystävyys päättymässä tämän takia. Olemme tavanneet kerran. Itselläni on myös lapsia, joten pidän vauvaa vain tekosyynä sille, ettei ehdi/jaksa/aio nähdä minua tai edes vastata puheluihin tai usein viesteihinkään. Ei tällaista ole ollut muiden lasten saaneiden ystävien kanssa.
Suoraan sanottuna v*tuttaa, että odotin ystävyytemme jatkuvan - olisi pitänyt ymmärtää, että olin hänelle joku paremman puutteessa ennen lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis että jos lapsi nukkuu koko ajan, niin luulisi aikaa liikenevän esim. lounaalle tai kahville tjs. Mies voi hoitaa lapsen sillä välin.
Sinun pitää mennä kaverisi kotiin tai voi kaverisi lähteä kahville/lounaalle vauvan kanssa, jos jaksaa. Vauvan äidillä voi olla vaikeuksia saada syötyä tai käytyä suihkussa.
ap vaikuttaa ihmiseltä, joka ei oikeasti ole ystävä, esittää vaan ja hylkää toiset kun ei saa tarpeeksi huomiota. Tosi ystävyys jatkuu vaikkei vuosiin nähtäis.