Ystävä jätti
Hei, ystäväni sai lapsen 3kk sitten, mikä on ihanaa, mutta...
Hän on alkanut välttelemään minua. Väittää että lapsi vie kaiken ajan?! Hänellä on kuitenkin mies joka voi hoitaa lasta. Minusta selitys on aika ontuva.
Esim. viime viikolla hän sanoi että lapsi nukkuu kokoajan.
Luulen että ystävyytemme on tullut tiensä päähän.
Kommentit (31)
Tervetuloa keski-ikään. Tämä on koettu jo omalla kohdalla.
T: M42, lapseton
Tarkoitan siis että jos lapsi nukkuu koko ajan, niin luulisi aikaa liikenevän esim. lounaalle tai kahville tjs. Mies voi hoitaa lapsen sillä välin.
Kyllähän lapsi on jo sen ikäinen että isä pärjää helposti ilman äitiä muutaman tunnin.
En myöskään ymmärrä näitä äitejä jotka käyttävät väsymystä verukkeena sille, ettei tarvitse nähdä ystäviään. Jossain mättää? Jos lapsi varsinkin nukkuu suurimman osan päivästä.
Täällä myös lapseton N38
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä näitä äitejä jotka käyttävät väsymystä verukkeena sille, ettei tarvitse nähdä ystäviään. Jossain mättää? Jos lapsi varsinkin nukkuu suurimman osan päivästä.
Täällä myös lapseton N38
Ja saman kokenut!
Ehkä hän itsekin nukkuu vauvan nukkuessa? Tai pyörittää muutaman koneellisen pyykkiä, kokkaa, siivoaa, silittää tai mitä vaan kotihommaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän itsekin nukkuu vauvan nukkuessa? Tai pyörittää muutaman koneellisen pyykkiä, kokkaa, siivoaa, silittää tai mitä vaan kotihommaa?
Eikai se koko päivää vie?
Mahdoton tietää syytä. Nukkuuko lapsi yöt? Millainen synnytys, onko äiti toipunut? Onko mahdollisesti synnytyksen jälkeistä masennusta? Ensimmäinen lapsi muuttaa elämässä paljon ja vie energiaa oppia tulkitsemaan lapsen tarpeita. Anna ystävällesi aikaa. Todellinen ystävyys kestää erilaisten elämäntilanteiden läpi.
Kyllä kaikki äidin aika menee lapseen koska äidin mies on joku jännämies eikä hoida lasta ollenkaan.
Surullista, mutta totta niin monen ystävän ja ystävyyssuhteen kohdalla. Täytyy myöntää, että olen itsekin syyllistynyt esim uuden suhteen myötä siihen suhteeseen, tai matkustellut jne enkä ole ollut läsnäoleva ystävä.
Voisitko kertoa ystävällesi mitä tunnet?
Voisitko kutsua ystäväsi vaikka hänen kotinsa lähelle kahville, tai tarjoutua hakemaan ja viemään hänet, jotta tapaamisenne ei veisi niin paljon aika?
Ei ehkä halua kutsua jos koti on sekaisin tms.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis että jos lapsi nukkuu koko ajan, niin luulisi aikaa liikenevän esim. lounaalle tai kahville tjs. Mies voi hoitaa lapsen sillä välin.
Tyhmä. Eiköhän mies ole töissä päivät.
Oma esikoiseni oli koliikkilapsi, enkä uskaltanut lähteä hänen kanssaan ensimmäisten kuukausien aikana minnekään. Lisäksi hän pulautteli maitoa yhtenään. Nyt pientä kärsivällisyyttä.
Ap, sinun seurasi ei enää kiinnosta vastikään lapsen saanutta ystävääsi.
Kyllä se sitten vinkuu taas seuraa kun kersa ei äiti vähempää vois kiinnostaa kymmenen vuoden päästä.
Tilanteita on monia.. minullakin ollut vauva jolla oli koliikki ja refluksi, enkä jaksanut mitään muuta kuin yrittää selviytyä ekat 6kk. Lisäksi jos vauva nukkuu koko päivän niin on saattanut olla itkuinen koko yön. Onneksi minulla oli ystäviä jotka ymmärsivät miksi olin ihan zombi enkä jaksanut juurikaan nähdä.
Itse olin vauvavuoden aikana yksinkertaisesti niin lopenuupunut, että ystävyysasioiden hoitamiseen ei ollut voimavaroja. Syynä oli anemia, joka korjattiin rautainfuusiolla vasta kun lapsi oli jo vuoden vanha. Valitettavasti tämän myötä eräs tärkeä ystävyyssuhde katkesi. Älkää hyvät ihmiset laittako parin kuukauden hiljaiselon takia välejä poikki. Ette voi tietää mitä siellä taustalla on.
On itsekästä olettaa että noin pienen, mahdollisesti täysimetyksellä olevan vauvan äiti jaksaa tai haluaa vielä lähteä kahville tai lounaalle tai leffaan tai baariin tai festareille tai tyttöjen reissuun. Fokus on lapsessa, ja jos ystävä ei sitä suostu tajuamaan, ystävyys saa katketakin.
Olet sen verta itseriittoinen ihminen että parempi vaan