Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette asuneet/asutte ulkomailla. Oletteko heti uskaltaneet juoda vieraan maan kraanavettä ja ostaneet alkuun vesipulloja?

Vierailija
23.08.2024 |

Miten on?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut heti, kun kerran ohje oli että vesi on juomakelpoista. En minä mitään syytä nähnyt sitä epäillä. 

Vierailija
2/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa olen juonut melkein aina heti hanavettä niin asuessa kuin lomallakin. Jos siis paikallisetkin käyttävät hanavettä juomiseen. (Kaikkialla Euroopassa ei ole kunnollinen hanavesi).

Aasiassa/Afrikassa en juo hanavettä koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta.asuin Irlannissa enkä mitään pullovesiä juonut

Vierailija
4/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa join heti kraanavettä, Meksikossa asuessa ostin juomaveden pullotettuna.

Vierailija
5/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ollaan muuttamassa vuodeksi Usaan pienten lasten kanssa ja mietin, että vettä siellä juodaan,niin täytyy antaa lapsille sitten kraanavettä. Tulisi aika kalliiksi ostaa isoja vesisatseja.t.ap

Vierailija
6/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijohtoveden juomakelpoisuus ja laatu on hyvin maa ja paikkakuntakohtaista. Sveitsissä join kyllä alusta asti hanavettä, joka on kaikin puolin erinomaista.

Vierailija
7/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda ensin pieniä määriä, jos siis vesijohtovesi on kyseisessä paikassa juomakelpoista. Kaikkialla ei ole. Euroopassa on myös melko yleistä, että paikalliset juo pullovettä, vaikka vesijohtovettä ei suoraan olisi kielletty juomasta. Olen tämmöisissäkin paikoissa joskus juonut hanavettä eikä ole oireita tullut.

Vierailija
8/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan täällä Suomessaki lähdevettä, se vaan maistuu paremmalle ku hanavesi

Vierailija
9/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ollaan muuttamassa vuodeksi Usaan pienten lasten kanssa ja mietin, että vettä siellä juodaan,niin täytyy antaa lapsille sitten kraanavettä. Tulisi aika kalliiksi ostaa isoja vesisatseja.t.ap

Jos se on ihan juomakelpoista niin antaa mennä vaan. Voihan niitä jotain veden suodatus/puhdistus juttuja alkuun ainakin kokeilla

Vierailija
10/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa en kaikkialla joisi hanavettä. Kannattaa katsoa mikä on kyseisen alueen tilanne. Monet yhdysvaltalaiset ymmärtääkseni ostavat jotain lisäsuodattimia tms. hanaan.

Vierailija
11/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta ja kaupungista. Kannattaa tarkistaa tilanne ennen kuin matkustaa.

Vierailija
12/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa en kaikkialla joisi hanavettä. Kannattaa katsoa mikä on kyseisen alueen tilanne. Monet yhdysvaltalaiset ymmärtääkseni ostavat jotain lisäsuodattimia tms. hanaan.

Kiitos vinkistä! t.ap

Vierailija
13/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA: saa on ihan paikasta kiinni voiko vesijohtovettä juoda. Jopa kaupungeilla ja kaupungiosilla on eroa. Esim. Portlandissa O:R. talon yläkerrassa keittiössä tuli juomakelpoista vettä. Alakerrassa oli putkisto josta tuli vain pyykinpesuun ja esim. siivoukseen sopivaa vettä. 

Länsi-Afrikassa hotellien vettä periaatteessa voi juoda, mutta parempi on keittää se, koska kloorin määrä on tympeää.

Vierailija
14/29 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon hanavettä, tosin meillä Italiassa vedessä on paljon kalkkia mikä ei ole mukavaa (no ientulehdusta ei ole:))

Vierailija
15/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Euroopassa useimmissa maissa täysin juomakelpoista eikä oo ittelle tullu ongelmia. Oon juonu monta kertaa hanavettä Espanjassa, lisäks Virossa, Latviassa, Ruotsissa, Saksassa, Unkarissa, Tanskassa, Tsekissä, Kreikassa, Bulgariassa. Oikeestaan vain Marokossa ja Kanariansaarilla suosiolla pullovettä. Kanarialla hanavesi on merivedestä tehty ja prosessissa on käytetty runsaasti kemikaaleja niin parempi ku ei sitä juo. 

Vierailija
16/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä ei missään nimessä kannata juoda hanavettä. Ei kannata edes baarissa ottaa juomiin jäitä. Ne tehdään useimmiten hanaveteen, joten mahatauti on taattu. Hampaiden pesussa jos vettä tarvitset, käytä pullovettä.

Vierailija
17/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla 15 vuotta eikä tulisi pieneen mieleenkään juoda paikallista kraanavettä. Edes täällä koko ikänsä asuneet eivät sitä juo. 

Vierailija
18/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jonkin aikaa etelä-amerikassa eikä siellä ollut kunnolla edes pullovettä. Ei asuttu missään kunnon kaupungissa edes vaan ns periferiassa. Juotiin rommia ja colaa yhdessä ja erikseen. 

Vierailija
19/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa join pullovettä, kun siellä maistuiuniin klooriselle vesi.

Vierailija
20/29 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Itävallassa join hanavettä. 

En juonut hanavettä: kanaria, Mallorca, Riihimäki, Ateena, Rodos, Kreeta, Hurghada, Barbados.