Lapsi 12v ostaa liikaa herkkuja, pankkikortti pois?
Sokerin määrä on liian suuri, ei pysy järkevissä määrissä. Huoneesta löytyy tyhjiä karkkipusseja ja suklaalevyn papereita. Aiheutanko jonkun syömistrauman jos otan kortin pois koska ostaminen ei pysy kohtuudessa ja ei itse kykene valitsemaan terveellisempiä välipaloja esim harrastuksiin.
Niim, ja kotona kyllä liikutaan, syödään terveellisesti ja säännöllisesti.
Kommentit (65)
kirjoitti:
Vierailia kirjoitti:
Mutta miettikää nyt kaikki sitä, miten paljon pahaa ruokaa olette pakotettuna joutuneet kotona ja koulussa syömään ilman valtaa saada päättää itse syömistään. Tämä on omalla kohdallani vaikuttanut yhtenä syynä siihen, miksi syön nykyään tasan sitä mitä haluan ja ruokavalioni on ihan pielessä täynnä epäterveellistä ruokaa ja herkkuja joka päivä. Tänään olen tähän mennessä syönyt kreikkalaisen mansikkajogurtin ja kuningatarrahkan ja juonut paljon vettä nälkään. Olen myös surkea kokki, enkä jaksa laittaa ruokaa.
Jep jep. Muiden syytä. Jep-
Pankkikortti pois samoin kuin viikkoraha jos maksetaan käteisellä. Kotona olevat herkut lukkojen taakse ja kotiarestia. Tarvittaessa yhteys ravitsemusterapeuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Pankkikortti pois samoin kuin viikkoraha jos maksetaan käteisellä. Kotona olevat herkut lukkojen taakse ja kotiarestia. Tarvittaessa yhteys ravitsemusterapeuttiin.
Ja tästä seurauksena aikuinen, joka ei pysty kontrolloimaan syömistään. Kuri on ihan hyvä olla, mutta ihan kaikessa se ehdoton kieltäminen ja rankaisu ei vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä seurauksena aikuinen, joka ei pysty kontrolloimaan syömistään. Kuri on ihan hyvä olla, mutta ihan kaikessa se ehdoton kieltäminen ja rankaisu ei vaan toimi.
Rankaisu on todennetusti toimivin keino lasten kasvatuksessa. Kieltoja pitää elämässä olla pienestä asti, muutoin lapsesta kasvaa hulttio joka ei aikuisena osaa käyttäytyä ja sortuu työttömyyteen ja huumeiden käyttöön.
Jos kortilla ostetaan herkkuja, niin peliaika lähtee pois. Yleensä tehoaa.
Ajokortti, aseet ja kortongit myös pois 12-vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
No vähän huonosti muotoilin alkutekstin, ei siis syydetä rahaa tilille ja sitten ihmetellään miksi kaikki menee herkkuihin. Mutta menee koulusta suoraan usein harrastuksiin ja käy kaupasta ostamassa eväitä. Ja silloin mukaan tarttuu myös herkkujakin
Vanhemmat on nykyään kädettömiä. Lapsi ottaa tuossa tapauksessa kotoa eväät mukaan. Jos ei ole jääkaappia, huoneenlämmössä koulupäivän ajan säilyy esimerkiksi paistopisteen riisipiirakat tms, pähkinät, hedelmät, tietyt proteiinijuomat, Juustoportilla sokerittomia ja maieutusaineettomia, osa valmissmoothieista jne.
No ehkä ennen syntymää, mutta en sitä laskisi.