Muutettiin mökille "väliaikaisesti" ja nyt en haluakaan enää pois. Mies haluaa.
Ajateltiin siis että asutaan mökillä muutama vuosi ja rempataan samalla sitä vähän parempaan kuntoon. Sitten kun mies pätevöityy korkeampaan työtehtävään niin muutetaan työn perässä, minne sitten pitääkin.
Nyt kun ollaan tässä asuttu kolme vuotta niin mies alkaa enemmän ja enemmän puhua kavereille ym, että muutetaan tästä sitten sen mukaan mistä hän paremman paikan saa, kun saa paperit ulos koulusta. Ja mä taas olen alkanut ajatella etten mä täältä enää pois halua 😄
Viihdyn täällä aivan todella hyvin. Mieli lepää näissä maisemissa pikkukylässä. Ainoa plussa muutolle olisi, jos pääsisimme lähemmäs aikuisia lapsia, mutta toisaalta eivät nytkään asu kuin parin tunnin matkan päässä. Olen miehelle muutaman kerran sanonut etten tiedä haluanko täältä enää pois, mutta taitaa ottaa sen enemmänkin vitsinä. Vaikka sanon että hän voisi asua sitten toisella paikkakunnalla ja minä jäädä tänne ja että minusta se on aivan realistinen vaihtoehto. Hänestä ei. Ja ilmeisesti edelleen ajattelee että kyllä mä sitten muutan jos hän saa muualta töitä. Tästä voi tulla isokin ongelma jos hän oikeasti saa töitä jostain kaukaa, mikä on melko todennäköistäkin. Siis vielä kauempana lapsista.
Ei kai koskaan pitäisi tehdä mitään "väliaikaisratkaisuja"? 😄
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että mieli voi muuttua, mutta tuntuu aika epäreilulta, että olet luistamassa yhteisestä sopimuksesta. Oletko varma, että miehesi oli täysin yhtä innostunut jäämään tähän väliaikaratkaisuun kuin sinä? Vai voiko olla, että hän jousti siinä vaiheessa kun päätitte jäädä mökille asumaan? Todella ihmeellinen ajatus mitä tässäkin ketjussa näkee että maalla tai metsän keskellä asumista haluava on automaattisesti enemmän oikeassa. Itse olen kaupunki-ihminen ja ajatus, että joutuisin asumaan mökillä ympärivuotisesti on aivan karsea (miehestäsi varmaankaan ei, kun siellä kerran nytkin asuu).
Toki jos tämä asia on sinulle tärkeä niin hakisin aktiivisesti kompromissia ja loppuviimeksi tietenkin ero on aina ratkaisu. Mielestäni sinä olet kuitenkin nyt tämän sopan keittänyt ja kannustan sen nöyrästi selvittämään.
En minä mitään soppaa ole keitellyt 😄 Kyllä se oli aivan yhteinen päätös, että mökille muutettiin. Tänne tultiin miehen työpaikan takia, itse muutin työttömäksi. Velaton koti miehen työpaikan lähellä, totta vie mies tähän halusi aivan yhtä paljon. Minä sain työpaikan myöhemmin ja viihdyn täällä ja kyllä, ahdistaa ajatus enää muuttaa minnekään, varsinkaan minnekään lähemmäs kaupunkia. Ei sille vaan mitään voi. Omalla hyvällä olollakin pitää joku arvo olla. Ap
Näin se on, maalaiselämän hiljaisuus houkuttaa toisia mutta ei kaikkia.
Me asumme pikkukaupungin laidalla, molemmilla on noin 5km työmatka. Tämä on ihanaa! Ollaan molemmat muutettu aikoinaan Helsingistä, eikä koskaan enää muuteta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on, maalaiselämän hiljaisuus houkuttaa toisia mutta ei kaikkia.
Me asumme pikkukaupungin laidalla, molemmilla on noin 5km työmatka. Tämä on ihanaa! Ollaan molemmat muutettu aikoinaan Helsingistä, eikä koskaan enää muuteta takaisin.
Meillä mieskin kyllä tykkää tässä asua. Mutta haluaa myös ylentyä, ja jos se ei lähiseudulla onnistu, niin pitää selvänä että on muutettava. Ap
Ei etäsuhde ole paha. Siitä vaan. Molemmat toteuttaa mitä tahtoo.
En muuttaisi asuntolainalla mihinkään tuolla ikää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa olla tulossa sama ongelma. Meillä on aivan ihana, kaikin mukavuuksin varustettu mökki Turun saaristossa. Ostettiin se vähän sillä ajatuksella, että voitaisiin Helsingin asunnosta varmaan luopua hiljalleen, kun molemmat tekee täysin etätyötäkin. Harmi vaan, että mies ei kestä talvia siellä saaressa, ja nyt kesälläkin on alkanut tulla enemmän ja enemmän halua nähdä Helsingissä olevia kavereita, käydä terasseilla, minigolfata - yleensä siis kaupunkielämää. Mies on 57 ja minä 50, eli mitään nuoria biletysikäisiä ei olla.
Itse en haluaisi ikinä enää kaupunkiin, enkä varsinkaan Helsinkiin jota inhosin kaikki ne 8 vuotta jotka työn takia siellä jouduin asumaan. Miehelle Helsinki on rakas synnyinkaupunki, ja hän tuntuu olevan liian levoton luonne asumaan hiljaisemmassa paikassa jossa ei ole kauheasti menemistä ja tekemistä. Hänelle mökki on kiva, jos siellä ollaan muutama viikko heinäkuussa, ja viikonloppuja muuten l
Nämä on hankalia juttuja. Itsellekin kaupunki ja siihen liittyvä sosiaalinen elämä on niin tärkeitä, että todennäköisesti suhde ajautuisi eroon jos toinen haluaisi asua jatkuvasti mökillä/maalla eikä mitään kompromissia löytyisi. En itsekään haluaisi etäsuhdetta, yhteinen arki on juuri se juttu miksi haluan parisuhteessa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa olla tulossa sama ongelma. Meillä on aivan ihana, kaikin mukavuuksin varustettu mökki Turun saaristossa. Ostettiin se vähän sillä ajatuksella, että voitaisiin Helsingin asunnosta varmaan luopua hiljalleen, kun molemmat tekee täysin etätyötäkin. Harmi vaan, että mies ei kestä talvia siellä saaressa, ja nyt kesälläkin on alkanut tulla enemmän ja enemmän halua nähdä Helsingissä olevia kavereita, käydä terasseilla, minigolfata - yleensä siis kaupunkielämää. Mies on 57 ja minä 50, eli mitään nuoria biletysikäisiä ei olla.
Itse en haluaisi ikinä enää kaupunkiin, enkä varsinkaan Helsinkiin jota inhosin kaikki ne 8 vuotta jotka työn takia siellä jouduin asumaan. Miehelle Helsinki on rakas synnyinkaupunki, ja hän tuntuu olevan liian levoton luonne asumaan hiljaisemmassa paikassa jossa ei ole kauheasti menemistä ja tekemistä. Hänelle mökki on kiva, jos siellä ollaan mu
Nämä on hankalia juttuja. Itsellekin kaupunki ja siihen liittyvä sosiaalinen elämä on niin tärkeitä, että todennäköisesti suhde ajautuisi eroon jos toinen haluaisi asua jatkuvasti mökillä/maalla eikä mitään kompromissia löytyisi. En itsekään haluaisi etäsuhdetta, yhteinen arki on juuri se juttu miksi haluan parisuhteessa olla.
Mikä sinulle sitten olisi sopiva kompromissi?
Pystyisitkö ap jatkamaan nykyisessä työssäsi jos muutatte muualle?
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta huomasin kysymyksen. En pystyisi. Meillä lisääntyy toimistopäivät, eli en voi asua vieläkin kauempana. Samanlaista työtä tuskin muualta saisin, eli pitäisi sitten etsiä muuta työtä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta huomasin kysymyksen. En pystyisi. Meillä lisääntyy toimistopäivät, eli en voi asua vieläkin kauempana. Samanlaista työtä tuskin muualta saisin, eli pitäisi sitten etsiä muuta työtä. Ap
Lisäsyy olla muuttamatta.
Johan nakki napsahti, että asutaan pätkä siellä
missä saa mökkeillä. Toisilla toimintasäde pidempi
kuin mökkimatka toisilla oman kotipesän tarve kasvaa
ikääntyessä, ehkäpä jo monet muutot iloisesti takana.
Keskitie ja uusi upea kolmas ikäkausi, keski-ikä kalenterissa
sekä haluja molemmilla vanheta kimpassa.
Kahden kodin mallia en ole ajatellut,
on kuulemma aina tarvittavat kamat väärässä osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Johan nakki napsahti, että asutaan pätkä siellä
missä saa mökkeillä. Toisilla toimintasäde pidempi
kuin mökkimatka toisilla oman kotipesän tarve kasvaa
ikääntyessä, ehkäpä jo monet muutot iloisesti takana.
Keskitie ja uusi upea kolmas ikäkausi, keski-ikä kalenterissa
sekä haluja molemmilla vanheta kimpassa.
Kahden kodin mallia en ole ajatellut,
on kuulemma aina tarvittavat kamat väärässä osoitteessa.
Häh?
Sen minkä talossa voittaa sen
pihassa, maisemassa häviää,
näin usein asutustihentymissä näyttää käyvän.
Iki-ihanat muuttopussukkani kantaisin
mukanani seuraavaan paikkaan.
Opinnot tähtää tulevaisuuteen,
koulun jälkeisiin päiviin, näin ajatus kulkee
opintojen alussa.
Asustellaan siellä
missä miehelle edustuksellisesti huokeinta.
Vähän konstikkaasti mutta aika hauskasti
asumiskuvioita puitu ijät ajat.
Kuka siellä, mitä siellä ajatellaan näin herää kysymys,
kun puntarissa pakettiratkaisut minä ja mökki,
minä ja minun määräyksestä myös puolisolle mökki.
Ei kultainen häkki ole kiva kotipaikka.
Vastarannan kiiski löytyy aina.
Olla kuin pöllö, viisas, mutta pöllön katse metsään.
Junailee, kaavailee, kyllä elo lutviutuu. Pullonkauloja joka elossa.
Jollei mies saa mimmiänsä mukaan uusiin kuvioihinsa,
niin olipa pikku harmi, muttei kannata surkutella, kun asia oli kerrottu,
Ostakaa uusi mökki sieltä, minne mies menee töihin. Kumpikin tekee näin kompromissin. Totut varmasti, kun kuitenkin saat luontoa ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa uusi mökki sieltä, minne mies menee töihin. Kumpikin tekee näin kompromissin. Totut varmasti, kun kuitenkin saat luontoa ympärille.
Ei tule tapahtumaan. Tällä mökillä olen käynyt vauvasta saakka, ei ole vaihdettavissa. Tämä on ja pysyy. Ap
No eipä tuossa montaa mahdollisuutta ole. Hyvähän tuo on miettiä ennen kuin mies niitä töitä hakee.
Jos rahaa on niin jäät mökille, mies hommaa itselleen kaupunkiasunnon kakkoskodiksi. Niin että voi tulla ainakin viikonlopuiksi sun luo mökille. Ja sä voit käydä välillä kaupungissa tuulettumassa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuossa montaa mahdollisuutta ole. Hyvähän tuo on miettiä ennen kuin mies niitä töitä hakee.
Jos rahaa on niin jäät mökille, mies hommaa itselleen kaupunkiasunnon kakkoskodiksi. Niin että voi tulla ainakin viikonlopuiksi sun luo mökille. Ja sä voit käydä välillä kaupungissa tuulettumassa.
Minulle kaupungissa käyminen on todella kaukana tuulettumisesta 😂 Se on karseaa pakkopullaa, jota ei onneksi usein tarvitse tehdä. Ap
Selkeä ratkaisu. Aloittaja pysyy kotona ja työssään. Mies menkööt uuteen kotiin ja työhön.
Juuri näin. Yksinkertainen asuminen tuntuu tosi hyvältä ja asuntolainan ottaminen on jo ajatuksena ihan kauhea. Minulle, mies kyllä on miettinyt millaisen asunnon sitten ostaisimme, mutta eihh. Ap