Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö kuvia itsestäsi esillä?

Vierailija
23.08.2024 |

Minun sukulaisellani on seinällä ja hyllyssä omia kuvia esillä. Hänessä on narsistisia piirteitä. Liittyyköhän omien kuvien ihailu yleensä siihen vai onko kyseessä esim. voimaantumistarkoitus? Normaalin empaattisella ystävälläni on myös ns. taiteellinen alston omakuva, ja hän on kaukana narsistista, joten voimaantuminen sopii paremmin kuvaan. Ehkä syitä on monia, ja jollekin kyse on vain hienosta kuvasta.

Vai onkohan vika vain minussa etten rakasta itseäni tarpeeksi kun ei kävisi mielessäkään laittaa itsestäni kuvaa seinälle. 

Toivottavasti ette loukkaannu, tämä on ihan kevyttä pohdintaa, joka tuli vain yhtäkkiä mieleen, enkä päivät pääksytystäni asiaa ole miettinyt.

Voisitko pitää kodissasi esillä kuvaa itsestäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani ja sukulaisillani on kuviani esillä. Minulla ei ole.

Vierailija
2/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkuva on, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauniita nuoruuskuvia, mutta en laita esille kun pidetään narsistina. No jaa, yksi lapsuuskuva on jäänyt. Lapsistani on myös lapsuuskuvia esillä, samoin perhekuva meistä. Näkee miten lapsilla on samoja piirteitä kuin minulla lapsena. 

Vierailija
4/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan. Miksi haluaisin katsella omaa kuvaani? Yksi kuva miehen kanssa on, mutta sekin tuntuu vähän nololta.

Vierailija
5/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hääkuva olohuoneessa ja makuuhuoneessa joitain reissukuvia seinällä. Mukavia muistoja.

Vierailija
6/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääkuva on, ei muuta.

Meillä on myös hääkuva sekä 10v hääpäiväkuva. Kohta tulee 25. hääpäivä ja varmasti sekin kuva laitetaan joukon jatkoksi makuuhuoneeseen.

Vierailija
7/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, alastonkuvia suurennoksina. Vieraat ovat aina niistä kiinnostuneita. 

Vierailija
8/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kotona. Minulla ei ole instagramia, joten laitan Polaroidkuviani rappukäytävän ilmoitustaululle ja lähikaupan taululle.

Vierailija
9/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa, että tarkoitin kuvia joissa vain itse yksin poseeraat kameralle, eikä pointtina ole esim. maisema tai yhteiskuva.

Muistin vastauksista, että minullakin on hyllyssä kuva itsestäni nuorena vanhan sukulaiseni kanssa, ja siinä on pointti että olen sukulaisen kanssa reissussa. Tämä ei ole ollenkaan kiusallista, eikä minua häiritse että olen siinä itsekin. 

Vierailija
10/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi kuva esillä. Kuva mun aikuisesta lapsesta.

Vierailija
11/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M. Aitolehdellä vai oliko se S. Pitkäsellä oli olohuoneen seinällä suurennos omakuvasta. Joku vähäpukeinen tietysti. 

Vierailija
12/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em tiedä muista mutta omaan silmääni hääkuvat tai ylipäätään valokuvat hyllyissä tai seinällä ovat vanhanaikaisia. En itse kelpuuta sellaisia kotiini. Joku taidekuva/taulu voisi mennä vaikka siinä esiintyisin itsekin. 

Vierailija
13/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esillä kuusi valokuvaa. Neljässä on edesmenneitä minulle erittäin läheisiä ihmisiä, yksi on vanhempieni hääkuva ja yksi 2-vuotispäivänäni valokuvaamossa otettu kuva joka palautui minulle yhden em. edesmenneen jäämistöstä kun taloaan tyhjennettiin myyntiä varten.

Vierailija
14/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kuva esillä, olen siinä 3v.

Vierailija
15/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Hääkuvienkin esillä pitäminen on naurettavaa.

Vierailija
16/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla pati lapsuuskuvaa raamitettu, en muita laittais esille. Äiti teetti ja raamitti mulle ison kuvan jossa oon parikymppinen, en kehtaa sitä seinään laittaa, tuntuis jotenkin hölmöltä. Ihan kuin ihailisin miten olen nuorena ollut normipainoinen ja nätti, vaikka nyt oon lihava viiskymppinen. 😂 

Vierailija
17/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuva itsestä kun olin 4v. Oon siinä osallistumismitalia esittelemässä. Pitkä tarina, mutta se muistuttaa mua siitä että vaikka tulisi viimeisenä maaliin, voi silti olla voittaja :)

Vierailija
18/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi taidekuvaa, jotka olen saanut lahjaksi ja joissa olen itse ihan vain pelkästään. Minusta ovat kauniita, vähän erilaisia kuvia niin siksi ovat esillä. En ole ikinä ajatellut, että en voisi niitä pitää esillä koska olen niissä itse. Minua on myös useamman kerran pyydetty nuorempana malliksi ja en ole halunnut mennä, koska en halua olla mitenkään esillä. Nuo kuvat eivät silti haittaa, tekeekö se nyt minusta sitten narsistin. 

Vierailija
19/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, tosin niissä kuvissa on myös muutakin. Yhdessä on jo edesmennyt kissani sylissäni, toisessa istun koirani kanssa metsässä, kolmannessa kuvassa grillaan makkaraa ja koira katselee vieressä.

Vierailija
20/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääkuva on, ei muuta.

Meillä on myös hääkuva sekä 10v hääpäiväkuva. Kohta tulee 25. hääpäivä ja varmasti sekin kuva laitetaan joukon jatkoksi makuuhuoneeseen.

Noloa. 

Minulla oli kerran nuorempana yhden yön juttu miehen kanssa, jonka sängyn viereisellä seinällä oli iso hääkuva. Oli siinä sitten kiva piehtaroida kun se muija tuijotti kermakakkuhameessa tämän äijän käsipuolessa seinältä. Olivat KUULEMMA jo eronneet, ei hajuakaan olivatko.