Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö kuvia itsestäsi esillä?

Vierailija
23.08.2024 |

Minun sukulaisellani on seinällä ja hyllyssä omia kuvia esillä. Hänessä on narsistisia piirteitä. Liittyyköhän omien kuvien ihailu yleensä siihen vai onko kyseessä esim. voimaantumistarkoitus? Normaalin empaattisella ystävälläni on myös ns. taiteellinen alston omakuva, ja hän on kaukana narsistista, joten voimaantuminen sopii paremmin kuvaan. Ehkä syitä on monia, ja jollekin kyse on vain hienosta kuvasta.

Vai onkohan vika vain minussa etten rakasta itseäni tarpeeksi kun ei kävisi mielessäkään laittaa itsestäni kuvaa seinälle. 

Toivottavasti ette loukkaannu, tämä on ihan kevyttä pohdintaa, joka tuli vain yhtäkkiä mieleen, enkä päivät pääksytystäni asiaa ole miettinyt.

Voisitko pitää kodissasi esillä kuvaa itsestäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M. Aitolehdellä vai oliko se S. Pitkäsellä oli olohuoneen seinällä suurennos omakuvasta. Joku vähäpukeinen tietysti. 

Ton tyylisillä tuntuu aina olevan niitä. 

Vierailija
22/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudompaa on pitää omaa kuvaansa puhelimen taustakuvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monia kuvia itsestäni seinillä. Ne on tehty niin, että katseeni kulkee käytäviltä toisille

Vierailija
24/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jääkaapin ovessa kuva, jonka löysin mummoni jäämistöstä. Kuvassa olen minä  noin 7-vuotiaana, mökillä, keinun nauraen isän korkeaan puuhun laittamassa keinussa. Aurinko paistaa ja huolia ei ole. Minusta tuo on niin ihana kuva että kyllä, on esillä.

Vierailija
25/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oli pitkään esillä sellainen teininä tehty kuvakollaasi jossa oli myös omia kuvia.

Vierailija
26/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omien kuvien seinillä pitäminen tulkitaan siten, että on mukamas narsisti? Itsellä on mustavalkoisia kuvia itsestä lapsena ja tätini kanssa heinäpellolla. Ja äidistäni kuvia myös. Se kuvastaa sitä aikaa heinäpelloilla aikoinaan, ja siinä on monta hyvää lapsuuden muistoa.. Miksi näitä ei saisi katsella ja muistella lainkaan? Se myös kertoo minulle siitä ajasta tuolloin, ja mikään ei palaa enää ennalleen. Onko sitten hyväksyttävämpää ottaa kuvia nykyään itsestään joka kulmasta? Ja laittaa ne nettiin? Onko se joten ei narsismia? 

Vierailija
27/30 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hääkuva olohuoneessa ja makuuhuoneessa joitain reissukuvia seinällä. Mukavia muistoja.

Vessassa on sekä miehen että minun sukupuolielimistä lähikuvat erikseen,  raameissa, oikeina tauluina. Niissä omakätiset  nimikirjoitukset.

Vierailija
28/30 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten omien kuvien seinillä pitäminen tulkitaan siten, että on mukamas narsisti? Itsellä on mustavalkoisia kuvia itsestä lapsena ja tätini kanssa heinäpellolla. Ja äidistäni kuvia myös. Se kuvastaa sitä aikaa heinäpelloilla aikoinaan, ja siinä on monta hyvää lapsuuden muistoa.. Miksi näitä ei saisi katsella ja muistella lainkaan? Se myös kertoo minulle siitä ajasta tuolloin, ja mikään ei palaa enää ennalleen. Onko sitten hyväksyttävämpää ottaa kuvia nykyään itsestään joka kulmasta? Ja laittaa ne nettiin? Onko se joten ei narsismia? 

Laittaisitko esille kuvan jossa poseeraat studiomuotokuvatyyliin tai millainen nyt on profiilikuva vaikka linkkarissa?

Vierailija
29/30 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapetoinut eteisen omilla alastonkuvillani.

Vierailija
30/30 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Em tiedä muista mutta omaan silmääni hääkuvat tai ylipäätään valokuvat hyllyissä tai seinällä ovat vanhanaikaisia. En itse kelpuuta sellaisia kotiini. Joku taidekuva/taulu voisi mennä vaikka siinä esiintyisin itsekin. 

Samaa mieltä!