Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaunisteletko yleensä lääkärin vastaanotolla haastattelussa liikunnan määrääsi isommaksi ja alkoholin käyttöä pienemmäksi?

Vierailija
23.08.2024 |

Miehillä ainakin todellinen alkoholin käyttö on suunnilleen *2 ja liikunnan määrä /2.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta jos lääkäri kyselee asiaan kuulumattomia asioita lähtee matkaan kirjallinen muistutus. Veetuilua ei lääkärit minun kanssa tee.

Vierailija
2/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tarvetta. En ole himoliikkuja, mutta en myöskään juoppo.

Vierailija
4/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min tätä minun tuntemattoman tietoa tarvitset .  Kerro niin vastaan sitten.

Vierailija
5/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia

Vierailija
6/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni oli työterveyslääkäri joskus tokaissut, että laita siihen lomakkeeseen nyt edes kolmasosa siitä alkoholimäärästä mitä oikeasti menee. :D

Vierailija
7/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
8/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerron jopa rehellisesti kuinka paljon poltan tupakkaa. Mitä sitä kaunistelemaan alkaisi, itselleen siinä vain harmia tekee, jos johtaa lääkäriä harhaan.

Vierailija
9/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja todella harvoin näitä minulta kysytäänkään. 

Vierailija
10/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sanon rehellisesti mikä on tilanne. Kaikki näkyy kuitenkin painosta, veriarvoista, sykkeestä ja verenpaineesta.

Vierailija
11/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on typerä oletus että kaikki juovat vähintään 3 kertaa enemmän kuin sanovat juovansa. Onhan niitä paljon jotka kaunistelevat juomistaan ja muitakin tapojaan. Minä en ole kaunistellut. Joskus meni alkoholia joka viikonloppu. Nyt on mennyt 2-3 kertaa vuodessa. 

M

Vierailija
12/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on typerä oletus että kaikki juovat vähintään 3 kertaa enemmän kuin sanovat juovansa. Onhan niitä paljon jotka kaunistelevat juomistaan ja muitakin tapojaan. Minä en ole kaunistellut. Joskus meni alkoholia joka viikonloppu. Nyt on mennyt 2-3 kertaa vuodessa. 

M

No, sanotaan nyt näin että palomiesten kohdalla on syytä olettaa että lomakkeeseen laitetaan se kolmasosa.

Vierailija
13/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tarvetta. En kyllä muista moisia asioita koskaan kyselleen.

Työterveydessä noita kysellään, mutta niitä lappuja on hoitsujen kanssa täytelty.

Alkoholinkäytöstä saa melkein automaattisesti "kohonneet riskit", jos juo milloinkaan humalahakuisesti.

Minä juon ehkä 2 krt vuodessa kännit ja muuten en edes tissuttele. Kohonneet riskit.

Vierailija
14/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ole kukaan koskaan muisia kysynyt. Jos kysyisi, sanoisin että en ole puhumassa täällä elämäntavoistani, vaan tästä oireesta jonka takia tänne olen tullutkin. 

Vierailija
15/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tarvis.

Sinänsä surullista jos niin moni tuntee tarvetta tehdä noin, että ammattilaisilla on valmiiksi oletus virheellisistä vastauksista.

Vierailija
16/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole koskaan kysynyt minulta tuollaisia.

Vierailija
17/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä valehtelua kaunisteluksikin kutsua. Mutta en kaunistele, miten kummassa lääkäri minua osaisi hoitaa, jos ei tiedä edes lähtötietoja. 

Vierailija
18/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Onhan se, mutta tämä on taas näitä miehet sitä ja miehet tätä ketjuja. Palstamammat kylä tietää paremmin kuin kukaan muu. 

Vierailija
19/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liikun paljon enkä käytä alkoholia, joten ei olisi mitään syytäkään. Lääkäri luultavasti näkee muutenkin ulkoisesta olemuksesta, jos valehtelee. 

Vierailija
20/52 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tarvetta. En kyllä muista moisia asioita koskaan kyselleen.

Työterveydessä noita kysellään, mutta niitä lappuja on hoitsujen kanssa täytelty.

Alkoholinkäytöstä saa melkein automaattisesti "kohonneet riskit", jos juo milloinkaan humalahakuisesti.

Minä juon ehkä 2 krt vuodessa kännit ja muuten en edes tissuttele. Kohonneet riskit.

Jos juo harvoinkaan humalan niin se on paha. Jos käytät koskaan jotain muuta kuin alkoholia niin on parempi kun et sano siitä lääkärille. Sehän on heti huumeongelma jos olet jouluna ja juhannuksena polttanut kannabista. Sehän on saakeli toistuvaa käyttöä kun ainakin kahdesti vuodessa. Kaunistelit kuitenkin ja käytit 6 kertaa vuodessa. Diaknoosi koukussa huumeisiin. Onhan se kannabis niinku kaikki huumeet kun terveystarkastuksessa kysytään.