Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahmimishäiriöni on aivan kamala. Syön aina helvetin paljon. Nytkin teen iltapalaa ja hetken kuvittelin, että riittävästi. Saako jostain apua

Vierailija
22.08.2024 |

Oikeasti en tiedä saanko apua aidosti jostain eikä mitään lässyttämistä. 

Tulin töistä ja teen "iltapalaa" siis oikeastaan syön nyt päivän toisen lämpimän aterian. 

Kuusi perunaa, HK:n sininen puolikas lenkki ja 6 palaa lämpimiä voileipiä, missä kinkkua ja juustoa.

Jos makeaa tekee mieli niin on vielä voisilmäpullaa ja suklaapatukka. 

Ihan järkyttävää. Eilen söin ihan helvetisti kun oli vapaapäivä, en edes kehtaa kertoa mitä kaikkea ja kuinka paljon.

Tämän laukaisi taas eräs juttu. Sitten on niitä viikkoja kun syön todella tietoisesti, tiukasti ja terveellisesti. 

Mutta ei tämä oikeasti muutu. Ei mitkään keinot että syö säännöllisesti jne. Tämä on täysin psyykkistä ja esim kun olen nyt ollut itsetuhoisten ajatuksien keskellä niin nyt olen ahminut taas koska se tuottaa minulla aivan valtavasti mielihyvää, etenkin nimenomaan ahmiminen. 

Tämä on oikeasti surullista ja kamalaa. Ei mitenkään hauskaa ja helppoa kontrolloida. Tämä on aivan vi###n paskaa. 

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada psyk. puolelle joku hoitokontakti. Vaikeaa nykymaailmassa mutta syömishäiriöstä voi oikeasti parantua.

Vierailija
2/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen siltä ajalta kun olin buliminen ja syöminen oli ihan pakonomaista. Nolotti käydä kaupassa ostamassa ruokaa. 

Nykyään on jotain mielialalääkkeitä joista voi olla apua myös ahmimisen hoitoon, olisiko mahdollista harkita jotain tällaista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydellisesti kärsinyt tästä jo valtavasti. Ajattelin jo tänään että lopetan ikuisuus laihduttamisen ja luovutan kokonaan. Alan vetelemään huolella joka päivä ja toivon saavani pian sairauskohtauksen sitten. Alan olemaan epätoivoinen tämän kanssa.

Tämä alkoi jo lapsena koska tuputettiin ruokaa siihen kun vanhemmat dokasivat. Lihoin jo 6-vuotiaana. Aikuisiällä paino on ollu normaalia ja ylipainoa. Enimmäkseen ylipainoin, lihon aina takaisin. Ap

Vierailija
4/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydellisesti kärsinyt tästä jo valtavasti. Ajattelin jo tänään että lopetan ikuisuus laihduttamisen ja luovutan kokonaan. Alan vetelemään huolella joka päivä ja toivon saavani pian sairauskohtauksen sitten. Alan olemaan epätoivoinen tämän kanssa.

Tämä alkoi jo lapsena koska tuputettiin ruokaa siihen kun vanhemmat dokasivat. Lihoin jo 6-vuotiaana. Aikuisiällä paino on ollu normaalia ja ylipainoa. Enimmäkseen ylipainoin, lihon aina takaisin. Ap

Ihan ensimmäiseksi yrittäisin saada lääkäriaikaa, niin voi siellä sitten kartoittaa mitä kaikkea apua tarvitset. Tsemppiä sulle! :(

Vierailija
5/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla autto seronil. Ja pyydä nimenomaan se ei mikään muu, fluoksetiini.

En uskonut että auttas.

Se oli kun joku ihme.

No, tiedät itsekin että tuntuu että mikään ei auta

Vierailija
6/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut keskusteluapua tunteiden käsittelyyn? Siitä voisi lähteä liikkeelle.

Vierailija
7/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikuisesti kiitollinen, että aikanaan sain lääkkeen ja jutteluapua tuohon. Olinko mä jo 27 ja siinä vaiheessa yli puolet elämästä syömishäiriökierteessä.

Eniten varmaan oli siitä lääkkeestä apua. Oli ihmeellistä kun sitä syömistä ei ajatellut enää koko ajan, aikaa vapautui muuhunkin elämään ja hukattu aika surettaa. Olin ja olen edelleen normaalipainoinen, mutta olin itsekin epätoivoinen sen kanssa ja päätin että en enää loppuelämää sille anna hakematta apua. Bulimia ei ole palannut vaikka lääkkeet on lopetettu.

Aika helpostihan ne nykyään tyrkkää vaan sen mielialalääkereseptin kouraan mutta varmaan kannattais sieltä psyk polin kautta lähteä liikkeelle.

Mulla siis aiemmin seronil ja nykyään voxra, jotka enemmänkin hillitsee ruokahalua. 

Kyllä sä toivut vielä.

Vierailija
8/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syömishäiriö, ahmiminen, loppui kun rupesin juomaan alkoholia. Olen laihtunut yli 20 kiloa. Epäterveellistä kyllä, mutta ei tee ruokaa mieli, melkein pitää pakottaa itsensä syömään jotain joka päivä. 

Vierailija
9/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, toimivatko lihavuuslääkkeet syömishäiriöksi luokiteltavaan ahmimishäiriöön, jollainen sinulla vaikuttaisi kuvauksesi perusteella olevan, mutta voisit ehkä ottaa asian puheeksi lääkärin kanssa. Minulla ei ole varsinaisia ahmimiskohtauksia, mutta syön herkästi aivan liian suuria annoksia ruokaa, ja minun on vaikea vastustaa mielitekoja. Suositusten mukaisia annoskokoja syödessäni kärsin jatkuvasta nälästä, ja kaikki yritykseni laihduttaa ovat kariutuneet, kun en jaksa taistella näläntunnetta vastaan, varsinkaan silloin, jos elämässä on muita huolia. 

Sain muutama kuukausi sitten lihavuuslääkkeen, ja olen huomannut sen toimivan hyvin nälän ja kylläisyyden tunteen hallinnassa. Se, että ei mieti koko ajan ruokaa ja että normaalikokoisen ruoka-annoksen jälkeen on kylläinen olo, on minulle uusi kokemus. Ehkä lääke voisi hillitä myös ahmimistarvetta. 

Vierailija
10/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeet mikroannostelemaan itsellesi amfetamiinia tai adhd lääkkeitä. Ei tule nälkä ikinä. Älä kuitenkaan narkahda pahasti, muista nukkua.

Vierailija
11/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaushan tuo on

Vierailija
12/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan on sen raja-kynnyksen ali, että nälkäisenä ja väsyneenä jaksaa seurata painoa

Siitä on kyse 👍

Itselle läpimurto

Juu toki laihat ei tarvii sovellusta

Mutta jos olet lihava tai jos on BMi 35 kuten mulla oli niin

Tarviit tuon sovelluksen

https://mobile.fatsec ret.fi/

Liikuntaa ei tarvii ollenkaan

Se ei juurikaan suhteessa kasvata kalorikulutusta

Naisen tulee syödä alle 2000 kcal päivässä

Ja miehen 2400 kcal

Oot sekaisin. Lopeta kun toinen tarvitsee apua ihan aikuisten oikeesti.

Vierailija
13/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, toimivatko lihavuuslääkkeet syömishäiriöksi luokiteltavaan ahmimishäiriöön, jollainen sinulla vaikuttaisi kuvauksesi perusteella olevan, mutta voisit ehkä ottaa asian puheeksi lääkärin kanssa. Minulla ei ole varsinaisia ahmimiskohtauksia, mutta syön herkästi aivan liian suuria annoksia ruokaa, ja minun on vaikea vastustaa mielitekoja. Suositusten mukaisia annoskokoja syödessäni kärsin jatkuvasta nälästä, ja kaikki yritykseni laihduttaa ovat kariutuneet, kun en jaksa taistella näläntunnetta vastaan, varsinkaan silloin, jos elämässä on muita huolia. 

Sain muutama kuukausi sitten lihavuuslääkkeen, ja olen huomannut sen toimivan hyvin nälän ja kylläisyyden tunteen hallinnassa. Se, että ei mieti koko ajan ruokaa ja että normaalikokoisen ruoka-annoksen jälkeen on kylläinen olo, on minulle uusi kokemus. Ehkä lääke voisi hillitä myös ahmimistarvetta. 

No, yksityiseltä lääkäriltä voi saada resepti laihdutus lääkkeeseen

Sokeuttaa!

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010549751.html

Suosituilla laihdutuslääkkeillä mahdollinen yhteys harvinaiseen näkösairauteen

Heinäkuun alussa julkaistu tutkimus toteaa mahdollisen yhteyden kahden laihdutuslääkkeen ja sokeutta aiheuttavan näkösairauden välillä.

Muutenkaan ei kannata syödä lääkkeitä, mitä ei tarvitse

Mieluummin fat Sec ret

Vierailija
14/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupeet mikroannostelemaan itsellesi amfetamiinia tai adhd lääkkeitä. Ei tule nälkä ikinä. Älä kuitenkaan narkahda pahasti, muista nukkua.

Niitä laillisiakin lääkkeitä saa.

Vierailija
15/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan on sen raja-kynnyksen ali, että nälkäisenä ja väsyneenä jaksaa seurata painoa

Siitä on kyse 👍

Itselle läpimurto

Juu toki laihat ei tarvii sovellusta

Mutta jos olet lihava tai jos on BMi 35 kuten mulla oli niin

Tarviit tuon sovelluksen

https://mobile.fatsec ret.fi/

Liikuntaa ei tarvii ollenkaan

Se ei juurikaan suhteessa kasvata kalorikulutusta

Naisen tulee syödä alle 2000 kcal päivässä

Ja miehen 2400 kcal

Oot sekaisin. Lopeta kun toinen tarvitsee apua ihan aikuisten oikeesti.

Niin itse laihduin sillä 30 kg

Vierailija
16/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten itse laihduin pysyvästi? Aloita pienin askelin. Itselläni ohjeena on ollut ettei laihtuminen saa tuntua pahalta vaan mukavalta eli pieniä muutoksia ja askelia johon itseästi totutat. Tapojenmuutos on oikeasti vaikeaa varsinkin jos elämässä on jo tarpeeksi tekemistä ja muistettavaa, siksi hitaasti on varmin tapa. Suunnittele itsellesi sopiva nopeus laihduttaa ja kuuntele itseäsi! EI turhaa kidutusta. Mittaat kalorit helposti Fat Sec ret äpillä!

Se toimii mulla!

Vierailija
17/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut duloksetiini. Masennus, hermokipu, ahdistus, pakko-oireita.... Lääke on auttanut nyt hyvin ja ruokahalu vähentynyt huomattavasti. Muut masennuslääkkeet aiheuttivat ennemminkin ruokahalun lisääntymistä.  Bulimikko historia, traumatausta ja ahmin onneksi vähemmän kuin ennen.   Nyt söin pitkästä aikaa herkkuleipääni ja paketti jäi kesken, kun tunsin itseni normaalilla tavalla kylläiseksi! Ihme! Lääke on tuonut myös paremman unirytmin. Ota yhteyttä omaan terveyskeskukseen ja pyydä apua. Kerro rehellisesti missä jamassa olet. 

Vierailija
18/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisepa tosiaan tuosta seronilista.

Syömishäiriö on aina oire jostain, mikä vialla muuten?

Vierailija
19/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei varaan ajan työterveyteen ja pyydän seronilia. Lisäksi olen masentunut ja sitä näemmä siihenkin määrätään. Olisin todella kiitollinen jos yksi lääke voisi oikeasti auttaa todella tähän. Tämä ei vain voi jatkua enää. Valtavan häpeällistä ja vaikea asia minulle. Ap

Vierailija
20/96 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noi kaikki ruuat ilmestyy teidän jääkaappeihin?  Meillä jääkaapissa on aina liian vähän ruokaa ja sellaista mitä ei edes tee mieli syödä... noh joku senkin on sinne ostanut ja kantanut. Varmaan ajatellut että nää on terveellisiä tai jotain.