Kauhuelokuvasuosituksia - psykologisia/paranormaaleita
Ei moottorisahakauhua.
Laittakaa parhaat vinkit jakoon, paljon on jo nähty, mutta täytyy olla vielä jotain helmiä piilossa.
Kommentit (118)
In The Mouth Of Madness.
Necromantik 1 ja 2.
The Beyond.
The Society.
Oikeastaan tuo raina on lähes dokumentti :D
Katsoin leffan Mother! enkä ole eläissäni ollut niin puistattavan ahdistunut elokuvan takia. En ihan perinteisenä kauhuna pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Suljettu saari
Yksi parhaista. Enemmän psykologinen jännäri kuin kauhu. Mutta kaikille, jotka eivät vielä ole nähneet, niin tämä kannattaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso tuskin on nähnyt vanhoja kauhuleffoja mitä on ollut 70 ja 80 luvuilla tai jopa 50 luvulla.
Tuohon aikaan kauhuleffat ei pelottanu kun tehosteet niin huonoja.
Vierailija kirjoitti:
When Evil Lurk (Argentiina) oli viihdyttävä. The Platform (Espanja) on hyvin tiivistunnelmainen, joskin ajoittain htodella epälooginen. Suosittelen muutenkin kääntämään katseen Argentiinasta ja Espanjasta tuleviin kauhuelokuviin.
T: toinen kauhuharrastaja.
Totta, espanjalaiset kauhut on usein juonellisesti loppuun asti mietittyjä.
Dont Listen oli yksi mieleen jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Prince of Darkness (Pimeyden Valtias).
Carpenterin taattua.
Tämä on ok-raina.
Lucio Fulzin leffat. Ne on vähän hassuja mutta niissä silmämuna saa aina osumaa.
Suosittelen myös youtubesta finntop5. Jännittävää ja mielenkiintoista contenttia, vaikkapa leffojen välissä.
Session 8 (vai oliko se 9...), David Caruso kuitenkin pääosassa.
X, Pearl ja Maxxine oli ihan katottava sarja.. Ei noi tosin mitää pelottavia ole, mutta niissä oli oma vibansa.
Wicker Man, alkuperäinen Robin Hardyn ohjaus vuodelta 1973. Ei verta, ei splatteria, mutta pohjattoman lohduton ja ahdistava. Loppukohtaus hitsautuu mieleen. On pysynyt siellä vuodesta 1986.
Nicole Kidmanin The Others.
Roman Polanskin Yhdeksäs portti. Depp vetää kovan roolin ja Emmanuelle Seigner näyttää todellisen minänsä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin leffan Mother! enkä ole eläissäni ollut niin puistattavan ahdistunut elokuvan takia. En ihan perinteisenä kauhuna pitäisi.
Mä oon puhunut tuosta elokuvasta niin paljon tällä pastalla. Ihan sen takia, kun se on yksi harvoja elokuvia mitkä ovat menneet ihon alle. Hitsi miten se hajoittaa mielen!
When evil lurks tulee mun katseluun viikonloppuna. Mä lainaan sen kirjastosta.
When Evil Lurk (Argentiina) oli viihdyttävä. The Platform (Espanja) on hyvin tiivistunnelmainen, joskin ajoittain htodella epälooginen. Suosittelen muutenkin kääntämään katseen Argentiinasta ja Espanjasta tuleviin kauhuelokuviin.
T: toinen kauhuharrastaja.