Kauhuelokuvasuosituksia - psykologisia/paranormaaleita
Ei moottorisahakauhua.
Laittakaa parhaat vinkit jakoon, paljon on jo nähty, mutta täytyy olla vielä jotain helmiä piilossa.
Kommentit (118)
Entity vuodelta 1982. Deliver us from Evil v. 2014.
Dark water (2002)
Tästä on tehty amerikkalainen versio myös.
Huviretki hirttopaikalle. Aika tunnettu, joten olet ehkä nähnyt sen, mutta kyllä se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Uudehko Smile (ainakin Netflixissä) oli mun mielestä hyvä.
Se elokuva kannattaa myös ajatella syvemmin, sen oikeaa tarkoitusta, se ei ole sitä miltä se näyttää.
Se elokuva symbolisoi traumoja ja siitä aiheutuvaa ahdistusta, mikä lopulta syö ihmisen elävältä.
Mun mielestä se oli kans hyvä, mä katson aina nää piilomerkitykset kaikesta :D
Mä odotan sitä kakkosta, se tulee kai kohta myös.
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se elokuva kannattaa myös ajatella syvemmin, sen oikeaa tarkoitusta, se ei ole sitä miltä se näyttää.
Se elokuva symbolisoi traumoja ja siitä aiheutuvaa ahdistusta, mikä lopulta syö ihmisen elävältä.
Mun mielestä se oli kans hyvä, mä katson aina nää piilomerkitykset kaikesta :D
Mä odotan sitä kakkosta, se tulee kai kohta myös.
<3
Mielenkiintoinen näkökulma, täytynee katsoa tuokin uudemman kerran.
Ekalla kerralla koin, että sekin loppui vähän seinään. Alku oli todella lupaava, ja aineksia olisi ollut hyvään kauhuun.
En tiedä minkälaista kauhua nämä ovat, mutta itse aion katsoa tänä syksynä
Fragile - Pahuuden ovi
Kuoleman kerros
Sleeptight
Olen nähnyt monia tämän genren filmejä, mutta enää en ole niin innolla katsonut kaikkea. Viimeisin kuitenkin mikä teki jostain syystä syvän onnellisen vaikutuksen (käsittämätöntä mutta ei kuitenkaan, koska elokuvassa on syvällisempi merkitystaso) niin se oli Netflixin yksi kauhuleffa, yritän miettiä nimeä. Suosittelin elokuva yhdelle ystävälle, jolla myös filosofinen tms luonne, mutta häneen ei tehnyt samaa vaikutusta. Joten... Voi olla miten vaan. Kuten fraasissa sanotaan: jokaisen kokemus on subjektiivista.
The Others
Babadook
Iho jossa elän
Rosemaryn.painajainen Roman Polanskin mestariteos
Kato sellainen kuin "30 päivää kaamosta", aliarvostettu vampyyri pätkä. Eng: 30 days of night
Alkuperäinen Hellraiser, Martyrs, ehen evil lurks.
In dreams (1999)
Bad dreams (1988)