Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten opetella englantia parhaiten aikuisena. Oon toki käynyt yliopiston. Mutta pahoja aukkoja on, mm. aakkoset ja perusjuttuja.

Vierailija
22.08.2024 |

😳

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oot opiskellut englantia yliopistossa pääaineena, etkä osaa aakkosia? Okei. Missä näin surkea taso?

Ei vaan oon käynyt ne yliopiston pakolliset kurssit englannista. En pääaineena.

Mutta oletettavasti olet myös ylioppilas, kun kerran olet yliopistoon päässyt. Mikä sinulla oli peruskoulussa A-kielenä, jos et osaa edes englannin aakkosia? Nehän opeteltiin tyyliin jo kolmannella luokalla (nykyään varmaan ykkösellä).

Vierailija
22/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös muutin vuodeksi oppimaan kielen. Oppiminen on yllättävän helppoa, kun on pakko. Tosin vuosien saatossa on ruostunut merkittävästi, kun ei ole paljoa tarvinnut enää käyttää. Kotimaassakin tämä onnistuu ottamalla kursseja (iltalukio, avoin yliopisto, kansalaisopisto ja lukuisat yksityiset palveluntarjoajat) ja sitten vain telkkarista tekstitykset pois ja paljon englanninkielistä lukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin koulussa hyvä matemaattisissa aineissa, mutta sysipaska vieraissa kielissä. Korjasin asian 30:nä ottamalla vuorotteluvapaata ja muuttamalla Lontooseen. Menin puoleksi vuodeksi kielikouluun. Aamupäivällä tein läksyt ja luin paljon lehtiä. Iltapäivällä oli tunnit ja niiden jäkeen menin pubiin seurustelemaan kavereideni tai ventovieraiden kanssa.

Kielitaito parani aivan mielettömästi. Eikä päässyt ihan heti unohtumaankaan, kun nain opiskelukaverini, joten kotonakin piti puhua englantia pari vuotta. Elämäni paras päätös!

Kuulostaa hyvälle. Harmi vaan kun itsellä, työ, lapset ja puoliso täällä

Kuukauden kesälomallakin ehtii kohottaa kielitaitoaan melkoisesti, kunhan valitsee koulun, jossa ei ole muita suomalaisia. Siitä on sitten hyvä jatkaa kansanopistossa.

Vierailija
24/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas näitä helvetin turhia höpöhöpöjuttuja. Että ei osaa aakkosia :D :D 

En osaa. Pomo kerran halusi, että taivaan englanniksi. En tavannut. 😳

Näytin paperilla.

Ap

No, kannattaisiko sitten palauttaa mieleen?! Miten voi olla noin saamaton? Kolmen sekunnin googlaus ja löydät youtube-videoita satoja, joissa opetetaan miten ne lausutaan! Saa suorittaa!

Vierailija
25/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taas näitä helvetin turhia höpöhöpöjuttuja. Että ei osaa aakkosia :D :D 

En osaa. Pomo kerran halusi, että taivaan englanniksi. En tavannut. 😳

Näytin paperilla.

Ap

No, kannattaisiko sitten palauttaa mieleen?! Miten voi olla noin saamaton? Kolmen sekunnin googlaus ja löydät youtube-videoita satoja, joissa opetetaan miten ne lausutaan! Saa suorittaa!

On jotenkin lamautunut tästä. Totta puhuen olen aina inhonnut kieliä. Täytyy yrittää psyykata itseä, että ne on upeita.

Ap

Vierailija
27/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oot opiskellut englantia yliopistossa pääaineena, etkä osaa aakkosia? Okei. Missä näin surkea taso?

Mutta oletettavasti olet myös ylioppilas, kun kerran olet yliopistoon päässyt. Mikä sinulla oli peruskoulussa A-kielenä, jos et osaa edes englannin aakkosia? Nehän opeteltiin tyyliin jo kolmannella luokalla (nykyään varmaan ykkösellä).

Mulla taisi olla peruskoulussa englanti 5 tai 6

Ap

Vierailija
28/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ulkomaalaisia ystäviä, vaikka netistä jos ei livenä uskalla. Pakko käyttää englantia yhteisenä kielenä.

Vierailija
29/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta "englanti nettikurssi", saat useitakin vaihtoehtoja mistä valita

Vierailija
30/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tälläisiä samanlaisia palstoja englanniksi, mihin ei tarvii rekisterötyä?

Ap

Vierailija
31/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlauluja kuuntelemaan englanniksi. Kyllä se siitä lähtee 

Kiitos

Vierailija
33/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Muistatteko oikeasti kaiken mitä peruskoulussa opetettiin teille? Minä en ainakaan.

Vierailija
34/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka ihan lasten kirjoista ja katso telkkarista ohjelmaa ilman tekstejä. Tai sitten ihan työväenopistossa on englannin alkeitakin tarjolla....Parhaiten oppii kun sitä kuulee kokoajan, siksi suositteken esim katsomaan vaikka Emmerdalea ilman tekstejä...

Vierailija
35/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kirjoittaa töissä englantia

Ap

Pystytkö käyttämään oikolukuohjelmaa apuna? Ehkä sen avulla huomaisit myös, että mitkä virheet toistuvat, niin tietäisit minkä opetteluun kannattaisi keskittyä.

Vierailija
36/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä vinkkejä. ChatGpt kirjoittamiseen loistava.

Vierailija
37/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Muistatteko oikeasti kaiken mitä peruskoulussa opetettiin teille? Minä en ainakaan.

Englannin aakkoset ovat niin peruskauraa, että se on vähän sama kuin ettei osaisi pluslaskua 1-numeroisilla luvuilla.

Vierailija
38/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopistossa ole pakollista englantia. En ole itse käynyt englantia kurssiakaan. Jos pääset avoimen yliopiston englannin perusopintoihin, niin tasosi lienee ihan ok. Sinne vain rohkeasti.

Ai, kyllä mulla oli pakollinen suullinen ja kirjallinen englanti. Kaksi kurssia.

Ehkä jossakin on saanut suorittaa pakollisen vieraan kielen kurssit jollakin muulla kielellä kuin englanniksi.

Aloittajalle ehdotan kansalais- tai työväenopiston kursseja, koska siellä on todella paljon valinnanvaraa, alkeista keskusteluun natiivin kanssa.

Vierailija
39/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot käyny yliopiston, mutta et tiedä, miten opiskella? Miten opiskelit lukiossa, yo:ssa? Mutta joo, esim. YouTube on olemassa.

Vierailija
40/63 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aakkosten ääntämyksen pystyy opettelemaan myös google kääntäjän avulla. Kirjoittaa kirjaimen ja painaa mikrofoni-kuvaketta, jolloin kuulet, miten aakkonen äännetään.

Aakkosia on englannin kielessä alle 30 kpl. Ei ole ylivoimaista. Mutta vaatii toistoja.

Itselleni on vaikeat muistaa: G ja J (lisäksi H)