Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opetella englantia parhaiten aikuisena. Oon toki käynyt yliopiston. Mutta pahoja aukkoja on, mm. aakkoset ja perusjuttuja.

Vierailija
22.08.2024 |

😳

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kirjoittaa töissä englantia

Ap

Vierailija
2/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalaisopiston kurssit

Duolingo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa mennä mihinkään avoimeen yliopistoon. Taso liian korkea, vaikka peruskurssit oonkin läpäissyt.

Toisaalta ihan alkeet taas liian helppoja.

Ap

Vierailija
4/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oot opiskellut englantia yliopistossa pääaineena, etkä osaa aakkosia? Okei. Missä näin surkea taso?

Vierailija
5/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube täynnä opettajia ja ihan ilmaiseksi. Kirjoitat vain hakukenttään aiheen / kieliopin ja tadaa, saat satoja opetusvideoita aiheesta.

Ja pätee muihinkin kieliin, ei vain englantiin. Parasta on se, ettei maksa mitään ja materiaalia on joka lähtöön ja voit katsoa ne uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
6/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistojen kurssit on juuri julkaistu. Etsi sieltä sopiva, on myös etäkursseja. Jos ei tunnu tarpeeksi tehokkaalta, voit pyytää yksityisopetusta nimenomaan kirjoittamiseen, n. 35€/tunti.

Vierailija
7/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oot opiskellut englantia yliopistossa pääaineena, etkä osaa aakkosia? Okei. Missä näin surkea taso?

Ei vaan oon käynyt ne yliopiston pakolliset kurssit englannista. En pääaineena.

Vierailija
8/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlauluja kuuntelemaan englanniksi. Kyllä se siitä lähtee 

Vierailija
9/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin koulussa hyvä matemaattisissa aineissa, mutta sysipaska vieraissa kielissä. Korjasin asian 30:nä ottamalla vuorotteluvapaata ja muuttamalla Lontooseen. Menin puoleksi vuodeksi kielikouluun. Aamupäivällä tein läksyt ja luin paljon lehtiä. Iltapäivällä oli tunnit ja niiden jäkeen menin pubiin seurustelemaan kavereideni tai ventovieraiden kanssa.

Kielitaito parani aivan mielettömästi. Eikä päässyt ihan heti unohtumaankaan, kun nain opiskelukaverini, joten kotonakin piti puhua englantia pari vuotta. Elämäni paras päätös!

Vierailija
10/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä helvetin turhia höpöhöpöjuttuja. Että ei osaa aakkosia :D :D 

Vierailija
11/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittaja noin kirjoittanut. Ei ole hääveissä kantimissa sinunkaan suomen osaamisesi.

Vierailija
12/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin koulussa hyvä matemaattisissa aineissa, mutta sysipaska vieraissa kielissä. Korjasin asian 30:nä ottamalla vuorotteluvapaata ja muuttamalla Lontooseen. Menin puoleksi vuodeksi kielikouluun. Aamupäivällä tein läksyt ja luin paljon lehtiä. Iltapäivällä oli tunnit ja niiden jäkeen menin pubiin seurustelemaan kavereideni tai ventovieraiden kanssa.

Kielitaito parani aivan mielettömästi. Eikä päässyt ihan heti unohtumaankaan, kun nain opiskelukaverini, joten kotonakin piti puhua englantia pari vuotta. Elämäni paras päätös!

Kuulostaa hyvälle. Harmi vaan kun itsellä, työ, lapset ja puoliso täällä

Vierailija
13/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä mihinkään avoimeen yliopistoon. Taso liian korkea, vaikka peruskurssit oonkin läpäissyt.

Ap

Mitä kehtaamista siinä on! Otat työväenopiston verkkokursseja tai avoimen yliopiston kursseja. Ne "tulee" kotiin vaikka yöllä, eikäö ole kovin kallista.

SItte yks hyvä, juutuubiin musiikkia "With subtitles" ja laulat siinä mukana!

Vierailija
14/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot hyviä sarjoja ja laitat tekstityksen pois päältä. Itse tykkään tehdä aina näin 

Vierailija
15/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopistossa ole pakollista englantia. En ole itse käynyt englantia kurssiakaan. Jos pääset avoimen yliopiston englannin perusopintoihin, niin tasosi lienee ihan ok. Sinne vain rohkeasti.

Vierailija
16/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas näitä helvetin turhia höpöhöpöjuttuja. Että ei osaa aakkosia :D :D 

En osaa. Pomo kerran halusi, että taivaan englanniksi. En tavannut. 😳

Näytin paperilla.

Ap

Vierailija
17/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingo on kevyt ja helppo jota voi tehdä päivittäin missä vain, joten se on iso etu. Sitten suosittelen ihan lukemaan englanniksi. Onko se sitten kirjoja, joko fiktiota tai alasi kirjallisuutta tai netissä.

Itse kirjoittamiseen suosittelen esim. ChatGPT:tä. Eli kirjoita englanniksi se mitä sinun pitäisi kirjoittaa ja sitten pyydät korjauksia ja parannuksia. Tai kirjoitat suomeksi ja pyydä kääntämään. Kannattaa käydä tekstistä enemmänkin dialogia gpt:n kanssa. Se auttaa paljon.

Vierailija
18/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene kansanopiston kurssille. Siellä on sekä peruskursseja kaikentasoisille, että pelkkiä puheryhmiä. Minä kävin sellaisessa edistyneiden ryhmässä, jossa oli paljon mm. valtion virkamiehiä parantamassa puhekieltään. Eikä maksa paljoa.

Vierailija
19/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas näitä helvetin turhia höpöhöpöjuttuja. Että ei osaa aakkosia :D :D JOS olet alakoulussa oppinut aakkoset englanniksi huonona...Ei niitä enää yliopistossa tahkota, se on suoraan asiaan!

Vierailija
20/63 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopistossa ole pakollista englantia. En ole itse käynyt englantia kurssiakaan. Jos pääset avoimen yliopiston englannin perusopintoihin, niin tasosi lienee ihan ok. Sinne vain rohkeasti.

Ai, kyllä mulla oli pakollinen suullinen ja kirjallinen englanti. Kaksi kurssia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan