Pidätkö tökerönä luurin korvaan lyömistä puhelinmyyjälle?
Mikäli myyjälle ei riitä sana "ei", vaan jatkaa edelleen myyntiä?
Kommentit (120)
Se ei auta mitään, että käskette myyjää poistamaan tietonne asiakasrekisteristä. Firmoilla ei ole mitään rekistereitä. Ne ostavat muutaman kuukauden välein yhteystiedot toiselta firmalta ja saavat täten tietonne sitten uudelleen.
Olisiko teistä parempi, että Suomen kaikki puhelinmyyjät olisivat sitten työttömiä. Tulisi paljon työttömiä lisää. Se, että he kaikki "menisivät oikeisiin töihin" ei tule tapahtumaan koska töitä ei riitä.
Olen tilanteessa jossa voin onneksi jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin. Näistä näyttää kaiken lisäksi yhä useampi olevan ulkomaisesta suunnasta ja niihin nyt ei todellakaan kenenkään pidä mennä vastaamaan.
Mikähän siinä sitten on niin kamalaa sanoa ei kiitos, näkemiin ja sulkea puhelu. Joillekin tämä näyttää olevan maailman pahin ongelma
Itse olin joskus pienen hetken puhelinmyyjänä, kun ajattelin että sillä voisi tienata edes hiukan palkkaa, no palkkaa tuli tuntien istumisesta pari kymppiä ja kuitenkin sain roppakaupalla erilaisia päivän paras myyjä palkintoja, jotain pyyhkeitä ja muuta pikku tavaraa.
Useimmin ihmiset keksivät ihan ihme selityksiä, miksi eivät just nyt pysty tilaamaan lehteä kuten, valtio leikkasi eläkkeen, käyn kirjastossa, en asu tässä osoitteessa? mummo kuoli just äsken, haista paska ja niin edelleen. Kauhea vaiva keksiä ihmeellisiä selityksiä, kun paljon nopeammin olisi selvinnyt sillä, että sanoo ei kiitos näkemiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon ei koskaan kannata vastata. Jos jostain syystä erehtyy vastaamaan ja paljastuu, että soittelija on puhelinmyyjä, niin aivan hyvin voi pistää vain luurin kiinni. Ei kannata alkaa tuhlaamaan aikaa ja energiaa kaunopuheisuuteen.
Mulle soitti täysin vieras nainen että lapsi on eksynyt ja kertoi missä lapsi on. Oli siis mennyt väärään bussiin ja päätynyt itselleen ihan vieraalle alueelle. Samoin kerran soitti kaupungin liikennelaitos että bussi on ajanut meidän auton kylkeen ja sopi miten homma hoidetaan. Samoin harvemmin mulla on hakemieni työpaikkojen numeroita puhelimessa.
Kyllä niihin tuntemattomiinkin puheluihin kannattaa vastata.
En nyt ihan ymmärrä et mistä ihmeestä joku täysin tuntematon osaisi soittaa juuri tiettyyn numeroon hädässä ollessaan. Oletko kirjoittanut puhelin numerosi bussin seinään, jotta hädän alaiset voivat soittaa sinulle, vai mistä ko tuntematon hädän alainen nainen osasi soittaa juuri sinulle?
Tökerö ei ja luuri korvaan on ihan kohtuullista, koska kohteliaisuudella näistä ei pääse eroon.
Sama juttu feissareiden kanssa. Jos olet ystävällinen, he käyvät armotta kimppuun kaikkine tarjouksineen. Siksi heillekin on parempi sanoa vain napakasti "en osta mitään" ja jatkaa matkaa vastaamatta vaikka yrittäisivät huudella perään.
Nuorena olin aina kohtelias käytöstapojen takia, mutta kolmekymppisenä tajusin että kohteliaisuudellakin on paikkansa ja aina ei tarvitse olla kohtelias.
Just näille selittelijöille se myyjä alkaa tarinoimaan sitä myyntilitaniaa, koska niin kauan kun se asiakas ei selkeästi sano ei on se potentiaalinen asiakas. Usein selittelijän mieli muuttuu, kun vähän aikaa häntä jututtaa.
Joten jos ette oikeasti halua mitään, niin opetelkaa sanomaan se EI ja lopettakaa se puhelu. Varsinkin vanhemmalle väelle tämä ein sanominen tuntuu olevan iso ongelma
Puhelinmyyjät ja feissarit ovat terroristeja. Sen mukaiset rangaistukset heille pitäisi olla. Ehdottomia ja pitkiä vankeustuomioita.
Vierailija kirjoitti:
Tökerö ei ja luuri korvaan on ihan kohtuullista, koska kohteliaisuudella näistä ei pääse eroon.
Sama juttu feissareiden kanssa. Jos olet ystävällinen, he käyvät armotta kimppuun kaikkine tarjouksineen. Siksi heillekin on parempi sanoa vain napakasti "en osta mitään" ja jatkaa matkaa vastaamatta vaikka yrittäisivät huudella perään.
Nuorena olin aina kohtelias käytöstapojen takia, mutta kolmekymppisenä tajusin että kohteliaisuudellakin on paikkansa ja aina ei tarvitse olla kohtelias.
Itse olen opetellut noiden myyntistandien kohdalla katsomaan joko tiukasti eteenpäin tai sitten käännän jopa pääni toiseen suuntaan. Jos katsot vahingossa sitä myyjää päinkään, niin se saa väärän signaalin kiinnostuksesta sen yleensä puhelinliittymiä tai aamulehteä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät ja feissarit ovat terroristeja. Sen mukaiset rangaistukset heille pitäisi olla. Ehdottomia ja pitkiä vankeustuomioita.
Miksi? Siksikö koska arastelet itse sanoa ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi puhelun lopettaa kohteliaasti ja jämäkästi sanomalla vaikka "Kiitos en osta puhelimessa koskaan mitään. Mukavaa työpäivää, hei hei!" Ja puhelin nätisti kiinni.
Liikaa selittelyä
Kohteliasta! Vain kymmenen sanaa.
En pidä tökerönä. Uskoisivat mitä sanotaan. Oma vika
Onneksi puhelimissa on nykyään häiriösoiton esto. Ei tarvitse itse tehdä mitään. Puhelulistassa vaan lukee, että epäiltiin häiriösoittajaksi ja puhelu estettiin välittömästi.
Olin lapsen kanssa sairaalassa jonottamassa lääkärille pääsyä, kun puhelinmyyjä soitti. Vastasin ystävällisesti, että nyt on huono paikka enkä ole juuri nyt tilaamassa mitää lehteä. Hän sitten vaan jatkoi, että voit kai edes kuunnellä tarjouksen, vastasin edelleen, että nyt on huono paikka. Pakkomyynti jatkui, joten oli pakko lyödä luuri korvaan.
Kyllä myyjänkin pitäisi osata ymmärtää, jos ystävällisesti vastataan, että ei ole sopiva hetki.
En koe, että on minun pitäisi hänelle selittää, että olen sairaalassa tai missä sitten kulloinkin olenkin.
Puhelinmyyjien kanssa ei pitkälle päästä koska ovat: KIELITAIDOTTOMIA
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsen kanssa sairaalassa jonottamassa lääkärille pääsyä, kun puhelinmyyjä soitti. Vastasin ystävällisesti, että nyt on huono paikka enkä ole juuri nyt tilaamassa mitää lehteä. Hän sitten vaan jatkoi, että voit kai edes kuunnellä tarjouksen, vastasin edelleen, että nyt on huono paikka. Pakkomyynti jatkui, joten oli pakko lyödä luuri korvaan.
Kyllä myyjänkin pitäisi osata ymmärtää, jos ystävällisesti vastataan, että ei ole sopiva hetki.
En koe, että on minun pitäisi hänelle selittää, että olen sairaalassa tai missä sitten kulloinkin olenkin.
Koska et sanonut selkeästi ei, etkä katkaissut puhelua
Niiden ohjeistus on, että selittelijälle kaupataan niin kauan kun linja vaan on auki. Ei ole siis heidän henkilökohtainen päätöksensä
En tiedä kuvittelenko, mutta jos ihminen käyttäytyy kohteliaasti niin ajatellaan, että tuolle voi vielä kaupata kun ei se tohdi sanoa suoraan ei. Nuorena kärsin tästä. Vieläkin muistan kun joku liittymäkauppias korotetulla äänellä kailotti että eikö halvempi liittymä kelpaa. Myynntityyppi on usein myös aika kiero. Oven taakse pompsahti vaan joku turvapuljun äijä kysyen, että mihis ajankohtaan sovitaan neuvottelu näistä kodin valvontalaitteista. Ei ymmärtänyt millään ei kiitosta ja huuteli vielä perään, että ei hän myy mitään. Juu eipä.
Minä lyön aina luurin korvaan. En ole luvannut häiritä.
En pidä tökerönä. Onneksi eivät soittele minulle.