Pidätkö tökerönä luurin korvaan lyömistä puhelinmyyjälle?
Mikäli myyjälle ei riitä sana "ei", vaan jatkaa edelleen myyntiä?
Kommentit (120)
Myyjä pääsee liian helpolla noin. Minä teen tilauksen ja pakitan sitten kuluttajasuojalain nojalla. Näin myyjä ehtii vähän aikaa mehustella provikallaan. Se vasta syö puhelinmyyjää, kun nuolaisee ennen kuin tipahtaa.
Pidän puhelinmyyntiä tökerönä toimintana. Juuri pari päivää sitten soitettiin samasta numerosta (jonka tunnistan liittyvän puhelinmyyntiin) minulle 4 kertaa saman päivän aikana. Viimeiseen puheluun vastasin ja siellähän oli joku Janne myymässä jotain... no vedin luurin korvaan. Loppui sitten soitotkin, koska näinhän se on, että soittavat vaikka vuoden, jos et vastaa ja sitten kun kerran vastaat, niin numero poistuu ringistä pyörimästä ainakin vähäksi aikaa.
Sanon suoraan puheen päälle napakasti ei kiitos ja lopetan puhelun.
Vastaan puhelimeen, koska siellä voi olla joku jolla on oikeaa asiaa. En jää kuuntelemaan höpötyksiä
Asiallinen keskustelu noiden kanssa on täysin turhaa. Jouduin työttömäksi ja yhdelle lehtimyyjälle sanoin, että tilanteeni on todella kurja, johon totesi vaan, että ikävää, mutta kun mä teen nyt sulle tällaisen erikoistarjouksen...jne jne...ja sitä suitsutusta rupesi tulemaan. Luuli kai, että olen juoppo, syrjäytynyt ja täydellinen idiootti, kun oikein innostui. Juu, on typerää kertoa kellekään asioistaan mitään, mutta ajattelin, että pääsen helposti eroon.
No, luurihan se sitten oli pakko pamauttaa korvaan, vaikka useamman kerran ilmoitin, etten ole kiinnostunut.
Sen jälkeen kun kolmas tai neljäs eri puhelinmyyjä soittaa ihan saman operaattorin tai lehden "tämmöisellä kivalla asialla" on aivan hyväksyttävää sulkea puhelu.
Koska "EI"-vastauksen jälkeen se kolmas ja neljäs puhelu kuitenkin tulee, en näe mitään syytä odottaa niin pitkään että rupean lyömään luuria korvaan.
Tuntuu kurjalta, mutta kai sitä täytyy alkaa tekemään.
Sanon ei kiitos ja suljen puhelun odottelematta vastaväitteitä.
Se on kovaa työtä. Muistan, kun 6 tuntia päivässä soittelin. Aluksi meni muutamaksi päiväksi ääni, kun ei ollut tottunut jatkuvasti puhumaan. Pomo oli aina vieressä kuuntelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kovaa työtä. Muistan, kun 6 tuntia päivässä soittelin. Aluksi meni muutamaksi päiväksi ääni, kun ei ollut tottunut jatkuvasti puhumaan. Pomo oli aina vieressä kuuntelemassa.
Varmasti on kurjaa. Kuitenkin jos yksityinen ihminen alkaisi pommittaa samalla tavalla kuin puhelinmyyntifirmat eikä uskoisi EI:tä, niin kyseessä olisi rikos.
Kumma että tuollainen vainoaminen ja häirintä on sallittua firmoille.
Robinson-rekisterin suoramarkkinointikielto maksaa jonkun 50 snt per kolme vuotta. Ei tarvitse noita kuunnella.
Työnumeroon välillä harvoin soittavat, mutta aina ovat luovuttaneet, kun kerron, että kyseessä on työnumero. Töissä en tietenkään voi lyödä kenellekään luuria korvaan.
Minulla on ollut puhelinmyyntikielto varmaan 15 - 20 vuotta. Ei ole tarvinnut tällaisia miettiä.
En lyö koskaan luuria korvaan. Aina se on puhelinmyyjä joka lopettaa puhelun kohteliaasti. En vaan juttele siitä asiasta miksi soittaa, vaan käännän jutut ihan eriasioihin. Nyt olisi taas hyviä juttuja kalareissuista ym kesän tapahtumista.
Mä olen viimeisen kahden viikon aikana 7 kertaa kieltäytynyt Hesarin lastenuutisten tilauksesta. Kuudennella kerralla laittoivat kuulemma jonkin eston, kun sanin että nyt riittää, mutta ei tainnut tehota.
Ja kun puhelimeen on pakko vastata, vaikka soittaja olisi tuntematon. Mitä jos lapsi on pulassa, kotiin onkin yllättäen tulossa korjaaja tai vaikka joku soittaisi mahdollisesta työhaastattelusta?
Olen ollut puhelinmyyjä 10v sitten, silloin soitettiin puhelinluettelosta järjestyksessä numeroita läpi. Ei paljon markkinointikiellot vaikuta.
Onhan se tökeröä lyödä luuri korvaan langan toisessa päässä on myös ajatteleva ihminen.
Mutta kyllä se puhelinmyyjäkin voi sapettaa.
Pitäisi, mikäli vastaa puheluun vastata vaan kohteliaasti
kiitos, mutta en tilaa tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tökeröä lyödä luuri korvaan langan toisessa päässä on myös ajatteleva ihminen.
Mutta kyllä se puhelinmyyjäkin voi sapettaa.
Pitäisi, mikäli vastaa puheluun vastata vaan kohteliaasti
kiitos, mutta en tilaa tällä kertaa.
Osalle se riittää ja osa papattaa vain menemään sitä juttuaan, vaikka kuinka sanot ettet nyt ehdi etkä aio tilata. Silloin luuri korvaan on ainoa oikea ratkaisu.
Miksei feissareita ja puhelinmyyntiä vain kielletään? Ihan puhdasta ihmisten häirintää ja olen pistänyt boikottiin kaikki ne puljut, jotka tuollaisia käyttää.
On ihan asiallista, on tottunut asiaan ja mitäs soittelee?