Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö tökerönä luurin korvaan lyömistä puhelinmyyjälle?

Vierailija
22.08.2024 |

Mikäli myyjälle ei riitä sana "ei", vaan jatkaa edelleen myyntiä?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan puheen päälle napakasti ei kiitos ja lopetan puhelun.

Vastaan puhelimeen, koska siellä voi olla joku jolla on oikeaa asiaa. En jää kuuntelemaan höpötyksiä

Näin minäkin teen. Kuuntelen välillä näitä muiden selityksiä "olen töissä, en voi puhua". Kuitenkaan ei halua, että soittaa uudelleen, mutta annetaan ymmärtää, että soita vaikka toimistoajan jälkeen. Ihan typerää. 

Joku myi jotain keittiöremppaa jossain vaiheessa ja sieltä soitteli moni eri myyjä lähes peräkkäisinä päivinä eri numeroista. Sanoin sitten sille yhdelle, että olen nyt jo sanonut kaikille teistä, että en osta keittiöremppaa, voitteko lopettaa soittamisen. Tämä nainen sitten sanoi, että poistaa mun numeron listalta. Siihen loppui soitot.

Vierailija
22/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hammasharjoja myyvät botit vain lopetan. Jos taas myyjä on ihminen työssään keskeytän kohteliaasti ja selitän miksi en tilaa häneltä mitään. Kaikki lopettavat kyllä heti. KUkaan ei ole vielä tuputtanut päälle mitään.Luulisin, että niin harva on kohtelias että hämmentyvät jo siitä. Kannattaa kokeilla niiden viisastelujen sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mun juuttui modeen! TAisin vahingossa sanoa ruman sanan niinku se on!

Mulle siis soitti lehtimyyjä. Kerkesin sanoa että nyt on rahat tiukalla!

Tyyppi kilahti ja alkoi kiroilemaan ettei mun raha-asiat hälle kuulu!

Annoin firmaan palautetta, ei ole soiteltu sieltä meille sen jälkeen!

Vierailija
24/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei feissareita ja puhelinmyyntiä vain kielletään? Ihan puhdasta ihmisten häirintää ja olen pistänyt boikottiin kaikki ne puljut, jotka tuollaisia käyttää.

Kuule ne on niitä töitä joihin voi mennä. Persujen erityissuojeluksessa.

Vierailija
25/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan puheen päälle napakasti ei kiitos ja lopetan puhelun.

Vastaan puhelimeen, koska siellä voi olla joku jolla on oikeaa asiaa. En jää kuuntelemaan höpötyksiä

Näin minäkin teen. Kuuntelen välillä näitä muiden selityksiä "olen töissä, en voi puhua". Kuitenkaan ei halua, että soittaa uudelleen, mutta annetaan ymmärtää, että soita vaikka toimistoajan jälkeen. Ihan typerää. 

Joku myi jotain keittiöremppaa jossain vaiheessa ja sieltä soitteli moni eri myyjä lähes peräkkäisinä päivinä eri numeroista. Sanoin sitten sille yhdelle, että olen nyt jo sanonut kaikille teistä, että en osta keittiöremppaa, voitteko lopettaa soittamisen. Tämä nainen sitten sanoi, että poistaa mun numeron listalta. Siihen loppui soitot.

Tuo myyjä teki esimiehen ohjeen vastaisesti. Ei niitä numeroita saa poistaa koneelta, koska firman johto pitää kaikkia potentiaalisina asiakkaina, joiden mieli voi muuttua. Eikä niitä numeroita saa ilmaiseksi, vaan ne pitää ostaa kovaan hintaan operaattoreilta ja tietokalastelufirmoilta.

Vierailija
26/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihan pirruuttani kehuni että kuulostaa hyvältä jne.

Hiukan puhelinmyyjä tuntui nikottelevan, sen verran oli yllättynyt.

Vierailija
27/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ettei laita sitä suoramarkkinointikieltoa (Robinson) puhelimiinne? Ei maksa kuin sen puhelun verran, ja on voimassa 3 vuotta. Toki pitää uusia välilläkin, jos jakaa omaa numeroaan kyselyihin ja kilpailuihin, mutta eipä ole vaikeaa sekään. Pelkkä soitto, automaatti vastaa, ja kun kuulee sen, että on rekisteröity, niin voi sulkea. Itselläni on ollut monen monta vuotta, ja uusin aina tarvittaessa. Ei tarvitse kiukutella pikkuasioista.

Vierailija
28/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille porukalle mikään ei ole liian tökeröä 

Vierailija
29/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ettei laita sitä suoramarkkinointikieltoa (Robinson) puhelimiinne? Ei maksa kuin sen puhelun verran, ja on voimassa 3 vuotta. Toki pitää uusia välilläkin, jos jakaa omaa numeroaan kyselyihin ja kilpailuihin, mutta eipä ole vaikeaa sekään. Pelkkä soitto, automaatti vastaa, ja kun kuulee sen, että on rekisteröity, niin voi sulkea. Itselläni on ollut monen monta vuotta, ja uusin aina tarvittaessa. Ei tarvitse kiukutella pikkuasioista.

On Robinson. Ja puhelin soi. Ts. melko lailla hyödytön. 

Vierailija
30/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin puhelinmyyjä, en pitänyt törkeänä luurin lyömistä korvaan. Sen sijaan törkeänä pidin kaikenlaista puhelinmyynnistä mäkättämistä ja valittamista. Enemmän minua soittajana v*tutti työni kun "asiakasta joka vain joutui vastaamaan puhelimeen ja olisi selvinnyt puhelusta kun olisi osannut sanoa "ei kiitos "

Vierailija
31/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon ei koskaan kannata vastata. Jos jostain syystä erehtyy vastaamaan ja paljastuu, että soittelija on puhelinmyyjä, niin aivan hyvin voi pistää vain luurin kiinni. Ei kannata alkaa tuhlaamaan aikaa ja energiaa kaunopuheisuuteen.  

Vierailija
32/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikea ratkaisu molempien kannalta. Myyjä aloittaa 2 minuutin sarjatulipuheen ja papattaa ilman, että saat suunvuoroa. Paras katkaista heti.

Vierailija
33/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin puhelinmyyjä, en pitänyt törkeänä luurin lyömistä korvaan. Sen sijaan törkeänä pidin kaikenlaista puhelinmyynnistä mäkättämistä ja valittamista. Enemmän minua soittajana v*tutti työni kun "asiakasta joka vain joutui vastaamaan puhelimeen ja olisi selvinnyt puhelusta kun olisi osannut sanoa "ei kiitos "

Valitus seis. Liittyessäsi puhelinterroristien palkkalistoille tiesit, että joudut kuulemaan joidenkin ihmisten epämiellyttäviä kommentteja, Muista kuitenkin, että sinun puhelinterrorisi on heistä aivan yhtä epämiellyttävää. He eivät ole pyytäneet sinua soittamaan, eivätkä halua sinun soittelevan. 

Vierailija
34/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs läksit? Sait mitä ansaitsit.

Vierailija
35/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimessa joku smart-toiminto päällä ja se skippaa automaattisesti kaikenlaiset puhelinmyyjät. Puhelut ei edes tule läpi mitenkään, vaan näkyy puhelulistassa estettynä. Jotain dataa se varmaan seuraa, kun niissä on maininta "ilmoitettu puhelinmyyjäksi", "mahdollinen petos" jne. En ole huomannut, että jotain mukamas tärkeä olisi mennyt vahongossa puhelimen hylkäämäksi. 

Vierailija
36/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paljon tökerömpää on se, että puhelinmyyjät häiritsevät vieraita ihmisiä soittelemalla heille. En vastaa ja jos vahingossa vastaan, laitan luurin kiinni koska en ole pyytänyt häntä soittamaan minulle.

Vierailija
37/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon ei koskaan kannata vastata. Jos jostain syystä erehtyy vastaamaan ja paljastuu, että soittelija on puhelinmyyjä, niin aivan hyvin voi pistää vain luurin kiinni. Ei kannata alkaa tuhlaamaan aikaa ja energiaa kaunopuheisuuteen.  

Minulle kävi erään kerran, kun piti soittaa häkeen ja sieltä lähetettiin tilanteeseen ambulanssi. Jonkin ajan päästä puhelin soi ja oli "Tuntematon numero". Ensin ajattelin, että en vastaa, mutta onneksi vastasin, kun lanssista soitettiin ja pyydettiin tarkempia ajo-ohjeita ja laittamaan 112-sovelluksen paikannus päälle, että löytävät perille nopeammin. Meni sitten muutama päivä ja taas tuli soitto tuntemattomasta numerosta. Se oli soitto sairaalasta lääkäriltä. Eli ei ne kaikki tuntemattomat numerot ole mitään huijausyrityksiä

Vierailija
38/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet estänyt yhden alanumeron niin näiden pitäisi tajuta että EI KIINNOSTA, mutta alkavat sitten pommittamaan muista alanumeroista. Se täyttää häirinnän ja kiusaamisen merkit.

Vierailija
39/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäkohteliasta, mutta en vain jaksa kuunnella näiden höpinöitä. Ärsyttää kun soittelevat päivälläkin kun olen töissä. Heti jos kuulen että on myyjä, sanon että en osta mitään kiitos. Jos sitten vielä jatkaa jaaritusta niin sanon puheen päälle kovalla äänellä että hyvää päivänjatkoa ja heihei. Sitten vaan luuri korvaan.

Vierailija
40/120 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei valikoi asiakkaita. Ei ole hänen syynsä, että rekisterissä on tietty numero. Ystävällinen kannattaa aina olla.