Voitteko kertoa minulle, suomalaiset maanmieheni, mikä tämä Väinämöinen on, josta kuulen jatkuvasti?
Kommentit (26)
Hahmo, josta Elias Lönnroth teki maailmankuulun. Nyttemmin joutunut woke-ristituleen, koska vasta hiljattain oivallettiin asian todellinen laita: Kyseessä on kulttuurinen omiminen. Paha paha.
Ainakaan sellaisia rohtimisia vaatteita ei saa käyttää, eikä kannelta soittaa, muut kuin juuriltaan aidot karjalaiset. Sama juttu kuin siinä neljäntuulenlakkihommassa. Eli vähemmistöjen raakalaismaisesta riistosta puhutaan.
Kalevalainen kansanperinne kertoo että pohjoisessa asuu kauhea kotka, joku mies höyläs siskoaan, vakaa vanha Väinämöinen houkutteli tyttöjä harrastamaan nelipolvista trokeeta ja pitää takoa jonkun markkinarakoa.
Oon vaan kuullut, faktoja en tunne.
Hohhoiaa, Väinämöinen on/oli ballistinen ohjus, käytännössä V-2 edelleen kehitelmä. Kantoraketti vanhentunutta tekniikkaa, kantomatka tainnut yltää 1000km kauemmas. Se "unohdettiin jo 1990-l aikana, mutta se ydinaseohjelma joka liittyi Väinämöiseen niin se on vielä hys-hys huhujen asteella.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoiaa, Väinämöinen on/oli ballistinen ohjus, käytännössä V-2 edelleen kehitelmä. Kantoraketti vanhentunutta tekniikkaa, kantomatka tainnut yltää 1000km kauemmas. Se "unohdettiin jo 1990-l aikana, mutta se ydinaseohjelma joka liittyi Väinämöiseen niin se on vielä hys-hys huhujen asteella.
Jaa, mitä ite oon kuullut huhuja, niin ne on kuulemma jo paikoillaan ja odottavat vaan laukaisua. Mutta hys-hys-hommia tosiaan. Itsekin mielelläni kuulisin lisätietoja.
Muinainen Suomen kansa halusi nähdä itsensä tietynlaisena ja juuri sitä Väinämöksi henkilöitynyt hahmo kuvaa.
Väinämö on aikansa Marvel-hahmo.