Biologi todisti, kun metsäkone jyräsi uhanalaisten simpukoiden yli: Kuljettaja totesi, että voisit ottaa rintaliivit pois
Hän kertoo pysäyttäneensä metsäkoneen kuljettajan ja ilmoittaneensa, että rauhoitetun joen yli ajaminen on laitonta.
Osa keskustelusta tallentui Sysiveden kuvaamalle videolle. Yle on nähnyt videon.
- Kuljettajan asenne oli sellainen, että siitähän nyt mennään yli. Että hän ei paljoa lotkauttanut korvaansa huomautukselle, Sysivesi kertoo.
Sysiveden mukaan kuljettaja myös käyttäytyi tilanteessa asiattomasti.
- Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo.
- Minä tulkitsin sen itse niin, että täällä ei minkään hippien ininöitä paljoa kuunnella, että täällä toimitaan niin kuin on aina toimittu, Sysivesi arvioi.
Sysiveden mukaan kuljettaja jatkoi keskustelun jälkeen matkaansa ja ylitti joen uudestaan.
Kommentit (3618)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkuutyömaan reunalla on tosiaan puhelinnumerot, koska oleskelu työmaalla on kiellettyä ja varoetäisyydet koneisiin ovat suuret, motoon peräti 90 metriä. Biologityttö on rikkonut näitä sääntöjä lähestyessään ajokonetta.
Motokuski rikkoi sääntöjä ajamalla biologin työmaalle ja tuhoamalla sitä. Motokuski oli väärässä paikassa. Biologinainen omalla työmaallaan.
Sen umpeen tatskatun ãmmãn ainoa työmaa on lesbojoogahuone Lapinlahdessa.
Mikä helvetin umpeentatskattu? Et ole tainnut nähdä edes kuvaa hänestä, kunhan länkytät.
Raakut olivat hänen työmaallaan, ja motokuski tuhosi biologin työtä biologin työmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkuutyömaan reunalla on tosiaan puhelinnumerot, koska oleskelu työmaalla on kiellettyä ja varoetäisyydet koneisiin ovat suuret, motoon peräti 90 metriä. Biologityttö on rikkonut näitä sääntöjä lähestyessään ajokonetta.
Biologi tuli omalle työmaalleen, jonne oli luvatta tunkeutunut ulkopuolisia.
No sehän lohduttaa siinä vaiheessa, kun moton ketju katkeaa ja sinkoutuu luodin tavalla kohti. Olin omalla työmaalla, te ette.
Aivan, motokuski tuli biologin työpaikalle ja aiheutti hengenvaaran.
Miten Moto Team toteuttaa metsien sertifioinnin säädöksiä muilla kohteilla?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä joki mene maanomistajan mailla?Ei kai sitä jotkut piiperöt määrää mistä sen voi ylittää?Jos on kerran joki kyllä niitä siinä muuallakin kohdilla on ja varmasti lisääntyvät uudelleen.
ELY-keskus määrää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän lohduttaa siinä vaiheessa, kun moton ketju katkeaa ja sinkoutuu luodin tavalla kohti. Olin omalla työmaalla, te ette.
No vastuu vastuuttomuudesta on edelleen motokuskilla.
Vierailija kirjoitti:
Moto Team Tauriainen - liikevaihto yli 22 miljoonaa ja kuulemma kokemusta alalta 80 vuotta. Tuollaisella yrityksellä pitäisi suojavyöhykkeet ja ely-keskuksen ohjeet kyllä olla selvillä, eli ei voi laittaa minkään tietämättömyyden piikkiin. Tahallinen teko, yritys korvausvastuuseen ja toimari sekä motokuski vankilaan.
Hyvä saada firman nimi muistiin. Turhaan media suojelee "pientä" metsäkoneyrittäjää. Iso firma kyseessä ja osinkoja jakelee. Olisi hyvä saada firman asiakkaat kartalle laittomuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä ymmärrä telaketjusta höytäsenpöläystä. Ei ne yleensä sinkoile kertomallasi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyseessä vakavat poikkeama ja ne pitää korjata nopeasti, muuten sertifikaatin voi menettää.
Nopea korjaus ei näy olevan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän uutisoinnin tarkoituksen saattaa metsäteollisuus huonoon valoon jokiraakkujen takia!! Missä järki?! ja suhteellisuudentaju?
Selkeästi jossain muualla kuin suomussalmelaisella metsätyömaalla.
Ilmeisesti et ole ymmärtänyt koko uutisesta yhtään mitään, niin ehkä ei kannattaisi kommentoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyseessä vakavat poikkeama ja ne pitää korjata nopeasti, muuten sertifikaatin voi menettää.
Nopea korjaus ei näy olevan mahdollista.
Joku voisi päivittää wikipediaan Moto Teamin saavutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kuules joku muu ketju katkennut korvien välissä jo kauan sitten. Eikä sitä ketjua varmaan löydy puuilosta, että en tiedä mitä voit asialle tehdä? Sori jos pahoitin mielesi.
Mitä se kuski tarkoitti sillä rintaliivikommentillaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä joki mene maanomistajan mailla?Ei kai sitä jotkut piiperöt määrää mistä sen voi ylittää?Jos on kerran joki kyllä niitä siinä muuallakin kohdilla on ja varmasti lisääntyvät uudelleen.
Kyllä oman maan käytöstä on muitakin määräyksiä. Et saa kaataa öljyä omallekaan maallesi, rakentaa sille mitä huvittaa tms. Ja tämä ylityksen kieltäjä ei ollut mikään piiperö, vaan valtion virasto. Ja paikalla ollut viraston työntekijä vain kertoi kuskille siitä kiellosta, eikä keksinyt sitä itse. Lisäksi jokihelmisimpukka on ollut rauhoitettu jo vuodesta 1955, ei siis mikään nykyviherpiiperöiden keksintö.
Ymmärrän kyllä, että vaikeita käsitteitä, mutta yritä edes.
Pallo on metsäteollisuudella.
Älkää tehkö mitään kauppaa Storan kanssa, ennen kuin on jotain iloisempaa kerrottavaa siitä, miten luonnonvaroja käytetään.
Siis ei puukauppaa, eikä kuluttajana ostoksia. Ei ne metsän puut vuodessa parissa mihinkään karkaa.
Hyvä on vauhdittaa asioita niin, ettei myydä myöskään kilpailijoille. Nämä samat mistään piittaamattomat roistoaliurakoitsijat siellä muuten touhuavat tissiliiveineen.
Seuraavaksi "metsäkoneyritys" yrittää piilotella omaisuuttaan, ettei lähtisi firma alta. Kuvittelee vielä palaavansa metsäbisneksiin noilla näytöillä. Voisi varmaan saman tien aloittaa talousrikostutkimuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän jännä tieto. Katkeaako niitä ketjuja useinkin, kuinka paljon vahinkoja ne aiheuttavat ja miksi työsuojeluviranomaiset eivät ole tehneet asialle mitään? Tai vaihtoehtoisesti, et sinä asiasta mitään tiedä, keksit vaan tuon ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kuski tarkoitti sillä rintaliivikommentillaan?
Hihi hiiri hihih, jankuti, janktu, rintaliivit, hih hih jankuti, jankuti rintaliivit, jankuti
Veeti 13v
Motokuski olisi voinut pysyä työmaallaan, eikä ajella rauhoitetulla alueella miten sattuu.
joko metsän omistajan nimi selvillä?