Te jotka pidätte työstänne! Missä työssä ja millaisessa työpaikassa olette?
Kiinnostaa kuulla positiivisia kokemuksia työelämästä ja työpaikoista. Millaisen koulutuksen työnne vaatii?
Kommentit (50)
Musiikkialalla, en mitenkään huippumenestynyt mutta tulen toimeen. Kivaahan tämä kun oma intohimo elättää.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja kävin aikuisopetuksen pedagogiset opinnot osana maisteriopintojani. Nyt opetan siis aikuisille juurikin sitä, mitä tiedekunnassa opiskelin. Rakastan työtäni, fiksuja motivoituneita aikuisia on todella antoisaa opettaa.
Opettaja. Kasvatustieteen maisteri on koulutus. Tykkään työstäni tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski olen. Vaatii C kortin ja ammattipätevyyden. Minulla on logistiikan perustutkinto, joten olen tavallista parempi työntekijä. On minulla CE korttikin mutta työt on kiven alla.
Olin vuoden eri alalla ja pakko oli alkaa taas ajaa, kun tämä on se minulle oma ala. Työtä tarjottiin ei tarvinnut hakea.
Miten kestät sen hajun?
Vierailija kirjoitti:
Olen kääntäjä, työskentelen oman kotini työhuoneessa. Vaatii yliopistokoulutuksen. Saa kokeilla vähemmälläkin koulutuksella jos arvelee pärjäävänsä, mutta ei välttämättä menesty alalla kovin pitkään. M.O.T.
Niin minäkin. Opiskellut yliopistossa kääntämistä, kieliä ja kirjallisuutta, ollut alalla freelancerina 30 vuotta. Jäin viime vuonna eläkkeelle, mutta töitä tarjotaan niin paljon kuin jaksan tehdä. Pärjännyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski olen. Vaatii C kortin ja ammattipätevyyden. Minulla on logistiikan perustutkinto, joten olen tavallista parempi työntekijä. On minulla CE korttikin mutta työt on kiven alla.
Olin vuoden eri alalla ja pakko oli alkaa taas ajaa, kun tämä on se minulle oma ala. Työtä tarjottiin ei tarvinnut hakea.
Miten kestät sen hajun?
Eihän tuo ole mitään verrattuna vanhusten palvelutalojen hajuihin.
Työskentelen koulutussuunnittelijana kansalaisopistossa ja pidän työstäni. Kollegat ovat kivoja, työtehtävät todella monipuoliset ja työ tuntuu merkitykselliseltä ja mielekkäältä. Koulutukseltani olen opettaja, mutta työyhteisössä on porukkaa muillakin koulutuksilla.
Mielenterveyshoitaja (lähihoitaja). Työskentelen suljetulla psykiatrisella akuutti osastolla erikoissairaanhoidossa, 3-vuorotyö. Rutiinit päivissä aina samat, mutta silti jokainen päivä erilainen ja välillä yllätyksiä täynnä. Työporukka on mahtava! Jonkin sortin vittuilu lisän mieluusti ottaisin normi palkan päälle, mutta muutoin viihdyn mainiosti enkä ole vaihtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät sen hajun?
Käythän sinäkin roskakatoksessa. Ei se kuski siellä roskasäiliössä päiväänsä vietä.
-eri
PÄÄTÖSLAUSELMAESITYS kommunismin 100 miljoonasta uhrista
27.4.2023
työjärjestyksen 143 artiklan mukaisesti
Filip De Man, Tom Vandendriessche, Gerolf Annemans, Anders Vistisen, Marco Campomenosi, Susanna Ceccardi, Nicolaus Fest, Guido Reil, Roman Haider, Isabella Tovaglieri, JeanLin Lacapelle, JeanPaul Garraud, Eric Minardi
B90230/2023
Euroopan parlamentin päätöslauselmaesitys kommunismin 100 miljoonasta uhrista
Olen opettaja, pidän todella työstäni. Koulutukseni on kasvatustieteen maisteri
Sosiaalityöntekijä lapsiperhepalveluissa
Yläkoulun aineenopettaja olen ollut 20 vuotta enkä aio lopettaa. Tykkään omasta aihepiiristäni ja teinit ovat hauskoja. Jos esimieskin olisi hauska eikä kuspää, työ olisi oikein mukavaa. Opiskelin omaa ainettani yliopistossa seitsemän vuotta (sis. hurlumheivuosi vaihto-opiskelijana) ja sen päälle tein erilliset opettajan pedagogiset opinnot (syvältä ahterista). Päädyin ensimmäiseen työpaikkaani kaupunkiin, josta lähin yliopistokaupunki oli yli sadan kilometrin päässä ja siksi sijaisia oli vaikea saada. No minä sitten tulin tekemään vuoden sijaisuutta ja sinne juutuin. Jossain vaiheessa minut vakinaistettiin, ja sitten olen sisäisillä siirroilla vaihdellut kaupungin sisällä eri kouluihin katsomaan, miten maailma muualla makaa.
Olen nuori vuosi sitten valmistunut lähihoitaja Keski-Suomesta, työskentelen vanhusten kanssa. Tykkään mummoista ja ukeista, heiltä kuulee parhaat jutut ja elämän viisaudet. Palkka ei ole suuren suuri mutta hyvät työkaverit ovat kultaakin kalliimpia matalapalkka alalla.
Olen tyytyväinen, vaikka alaa aina väheksytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät sen hajun?
Käythän sinäkin roskakatoksessa. Ei se kuski siellä roskasäiliössä päiväänsä vietä.
-eri
Käyn, mutta en edes oka päivä ja vaan nopeasti. Se haju on ihan eri luokkaa kun koko roskis tyhjennetään autoon ja litistetään, kuin silloin kun heittää yhden pussin roskikseen, sulkee heti kannen ja kävelee pois. Haju kulkee auton mukana ja on minusta varsinkin kesäkuumalla tosi tyrmäävä vaikka kävelee vaan roska-auton ohi.
IT-ala, 6.5 ke/kk pohjapalkka, nuorekas sisäinen startup ison suomalaisen firman sisällä, kaikki ison yrityksen edut ja työterveysjutut.
Työkaverit mukavia ja työ ei tunnu työltä. Kiinnostavia projekteja ja pääsee aina oppimaan uutta sekä haastamaan itsensä.
Oma koulutus DI, mutta voi päästä alemmalla koulutuksella jos muuta kautta hommattua osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen THLssä.Työ on leppoisaa ja joustavaa.Palkka on vaivaan nähden hyvä.Olen sosiaalialan korkeakoulutettu.
En usko, sillä et tiedä, että pisteen jälkeen tulee väli ennen seuraavaa lausetta.
Valtiovarainministeriössä töissä. Oon tykänny leikata pikkutytöstä lähtien. Kutsumushommissa.
Teen 3 työtä. Pääasiassa oon lähihoitajana kaupungin kotihoidossa ja pidän työstäni todella paljon. Meillä on mahtava tiimi (kaupungin työhyvinvointi kyselyiden mukaan kaupungin paras työilmapiiriltä) ja työstä pystyy tehdä hyvin oman näköistä. Kotihoidon työnkuva on muutenkin todella monipuolinen, mutta esim vastuualueilla ja omalla aktiivisuudesta työstä saa vielä enemmän oman näköisen ja monipuolisemman. Parasta on kuitenkin kun näkee päivittäin, että on tehnyt jotain hyvää kun asiakas hymyilee.
Lisäks teen kevyt yrittäjänä näyttelijän keikkaa. Teatteri oli ennen mun harrastus ja ehkä mä vaan rakastan esiintymistä ja ylipäätään sitä teatteri maailmaa ja kyllä kuvauksetkin on kivoja varsinkin kun saa tehdä töitä lahjakkaitten ja usein aika räväköiden ihmisten kanssa. Tuolla maailmassa ei koskaan tarvii hävetä mitään eikä mikään mitä teet ole noloa.
Sit teen kevyt yrittäjänä myös tarot tulkintoja. Tykkään myös siitä maailmasta. Se on tietyllä tavalla sellanen henkisen hyvinvoinnin matka ja siinäkin pääsee auttamaan ihmisiä. Mä oikeesti nautin siitä et pääsen tutkailemaan asiakkaan elämää korttien kautta ja joissain tapauksissa on ihan uskomatonta miten asiakkaan tunne voi välittyä. Oon siinä mielessä kuulemma vähän erilainen tulkitsija, että velotan vaan siitä ajasta kun oikeesti katson kortteja. Monesti saatan kuunnella ja keskustella siihen päälle puolisen tuntia tai jopa tunnin asiakkaan kanssa. Suurinosa mun asiakkaista kaipaa oikeesti enemmän sitä keskustelua ja sitä, että joku oikeesti kuuntelee. Mä pyrin siihen, että asiakas sais tulkinnan ja keskustelun kautta itsevarmuutta omien tunteidensa ilmaisuun, omiin valintoihin ja ylipäätänsä omaan itseensä.
Asiakaspalvelussa. Tykkään kun saa vinoilla asiakkaille, silleen puolipeitetysti niin eivät sitä ees ymmärrä, tyhmiä kun ovat.