Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pohjoisessa Suomessa vihataan luontoa ja eläimiä?

Vierailija
21.08.2024 |

Ei kaikki mutta tuntuu olevan maaseudulla yleisempää. Eläimet on vain elinkeino, ei ole muuta srvoa. Uusimpana nyt tää simpukka-case. Myös yletön ilvesten tappaminen taannoin sekä luonnon paskominen rakennusjätteillä jne jne. Tämä on vilpitön kysymys. 

https://yle.fi/a/74-20106446

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomussalmi on suunnilleen keskellä Suomea. Pohjoisessa ei vihata luontoa. Siellä vihataan kaivoksia ja varsinkin vesivoimaa.

Vierailija
2/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. stadilainen neontukka jolle kävi ihan hyvin että raidejokerin takia lanattiin useita puistoja matalaksi ja rakennettiin uusia asuinalueita jotta ne raiteet näyttäisi kannattavalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin. Nimenomaan pohjoisessa luonto on kaikki kaikessa. Simpukantuhoajaa emme tiedä, vaikka lie olisivat olleet puolalaisia, joilla ei ole hajuakaan Suomen luonnonsuojelusta.

Luonnonpaskomista rakennusjätteillä paikalliset harvemmin harrastavat. Mistä lie sekin junantuoma matkailuyrittäjä on kotoisin, joka sitä on tehnyt.

Vierailija
4/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, Espoo, Vantaa ja Helsinki ottaa kyllä vastaan city kaneja, rottia ja city kettuja, mutta sitä muuta luontoa ja eläimiä on vähemmän tarjolla.

Vierailija
5/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomussalmi on suunnilleen keskellä Suomea. Pohjoisessa ei vihata luontoa. Siellä vihataan kaivoksia ja varsinkin vesivoimaa.

Hyvä jos kaivoksia vihataan. Parempi niin. 

Vierailija
6/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika ironista kun miettii että me ollaan tunnettu siitä, että me oltiin aikoinaan metsän kansa

Sit tuli vallottajat ja loi meille uuden ja "sivistyneen" maailmankuvan, missä sotiminen ja luonnon hävittäminen on ihan fine juttuja ja niin kuuluu elää. :D

Tääl on oikeesti ihmisiä ketkä luulee tän nykyisen tilanteen olevan joku ihmiskunnan "huipentuma", et nyt me ollaan "sivistyneitä" ja "tiedetään" kaikki :D

Vierailija
7/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poromiehet ainakin osaavat luonnon paskomisen jalon taidon. 

Vierailija
8/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on jo vuosikymmeniä huvittanut, että suurimmat luonnonystävät haluavat asua Helsingin, Tampereen ja Turun keskustassa. Ja näiden itseään luonnonystävinä pitävien mielestä luonnon keskellä asuvat ovat suurimpia luonnonvihaajia. 😂

Vierailija
9/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin. Nimenomaan pohjoisessa luonto on kaikki kaikessa. Simpukantuhoajaa emme tiedä, vaikka lie olisivat olleet puolalaisia, joilla ei ole hajuakaan Suomen luonnonsuojelusta.

Luonnonpaskomista rakennusjätteillä paikalliset harvemmin harrastavat. Mistä lie sekin junantuoma matkailuyrittäjä on kotoisin, joka sitä on tehnyt.

Voi tosiaan olla niin että etelästä muuttaneet mukana teoissa. Mut ne Levin caset, Hullu Poron pyörittäjät, ovatko paikallisia? Tuo simpukkatyyppi on suomalainen, ainakin kettuili ihan suomeksi jollekin joka yritti estää. 

Vierailija
10/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on jo vuosikymmeniä huvittanut, että suurimmat luonnonystävät haluavat asua Helsingin, Tampereen ja Turun keskustassa. Ja näiden itseään luonnonystävinä pitävien mielestä luonnon keskellä asuvat ovat suurimpia luonnonvihaajia. 😂

No se ihmetyttääkin että miksi asuvat luonnon keskellä jos siellä luonto häiritsee? 

Vierailija
11/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ylimielisinä haukkuvat maaseudun luonnon keskellä asuvia milloin junteiksi, syrjäytyneiksi jne. Yök mitä porukkaa. 

Vierailija
12/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ihmetyttääkin että miksi asuvat luonnon keskellä jos siellä luonto häiritsee? 

Ei niitä luonto häiritse, vaikka se siltä kaupungin neukkukuutiosta katsottuna näyttäisikin.

Vierailija
13/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa ei nähdä kuin hyödyttävänä kohteena. Samaa vikaa muuallakin provinsseissa, esimerkiksi E-Pohjanmaalla. 

Vierailija
14/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ylimielisinä haukkuvat maaseudun luonnon keskellä asuvia milloin junteiksi, syrjäytyneiksi jne. Yök mitä porukkaa. 

Minusta eivät ole juntteja tms. Mietin vain mistä johtuu nuo em teot. 

Vierailija
15/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä jotka ei kunnioita luontoa löytyy kaikkialta samoin kun niitä, jotka sitä luontoa haluavat suojella. Ihan turha taas tehdä tästä kaupunki - maaseutu vihaketjua.

Konekuski oli idiootti, niitäkin löytyy kaikkialta.

Vierailija
16/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi metsäkaadot ja -kaupat. Tai kärpästen tappaminen.

Katsotaan mitä minä tästä hyödyn. Minä voitan, minä saan.

Olisiko samaa "kapitalismin henkeä" levinnyt Lappiinkin.

Vierailija
17/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. stadilainen neontukka jolle kävi ihan hyvin että raidejokerin takia lanattiin useita puistoja matalaksi ja rakennettiin uusia asuinalueita jotta ne raiteet näyttäisi kannattavalta

No yhtä lailla ketuttaa kaupunkiluonnon tuhoaminen. Kaupungeissa tarvitaan puistoja ja puustoa kun kesät on jo liian kuumia. Mut Neon-tukkaa ei oo 😉

Vierailija
18/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi metsäkaadot ja -kaupat. Tai kärpästen tappaminen.

Katsotaan mitä minä tästä hyödyn. Minä voitan, minä saan.

Olisiko samaa "kapitalismin henkeä" levinnyt Lappiinkin.

Moni Lapissa tai muualla Suomessa metsää omistavista asuu pääkaupunkiseudulla. Onko kapitalismin henki silloin Lapissa vai kaupungeissa?

Vierailija
19/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä luonto häiritse, vaikka se siltä kaupungin neukkukuutiosta katsottuna näyttäisikin.

Edelleenkään en ole kuullut syytä siihen miksi eläimiä kuten ilveksiä pitää tappaa mielin määrin. Mutta kai se on helpompi vain väistää ja vastata alentuvasti. 

Vierailija
20/40 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en ole kuullut syytä siihen miksi eläimiä kuten ilveksiä pitää tappaa mielin määrin. Mutta kai se on helpompi vain väistää ja vastata alentuvasti. 

Sun pitää varmaan kysyä sellaiselta joka niitä haluaa tappaa. Kaikki maalla asuvat kun ei niin tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi