Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiin lapselle rannekellopuhelin, mutta lapsi ei halua käyttää sitä

Vierailija
21.08.2024 |

Ei siis suostu ollenkaan siihen, että se laitettaisiin ranteeseen. Ilmeisesti ei vaan tykkää ajatuksesta että se olisi kädessä. Mitään ns. järkipuhetta ei kuuntele asiaan liittyen eikä lahjontakaan auta (olisi päässyt kylpylään jos olisi viikon verran suostunut käyttämään kelloa).

Mikä neuvoksi, kun en haluaisi 7v ikäiselle puhelintakaan ostaa, mutta jotenkin pitäisi silti saada yhteys ja pysyä kärryillä siitä missä lapsi menee esim. koulumatkoilla. Eikä olisi haitaksi jos oppisi olemaan jotenkin selvillä kellonajoista.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti yrittää painostaa että saisi sen kännykän. Kyllä se sen huolii kun huomaa ettei ole vaihtoehtoja ja kavereillakin on.

Minä ostin viime vuonna 7-vuotiaalle kännykän.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/889144/Nokia-105-2023-Dual-SIM-…

Nokia 105 peruspuhelin 29.90 euroa.

Sitä voidaan käyttää, jos tulee jotain asiaa. Vuoden aikana asiaa on tullut viitisen kertaa. Akku kestää kaksi viikkoa. Hyvä kone.

Tuo on viisasta. En voi ymmärtää miksi vanhemmat tietentahtoen ostavat älypuhelimia lapsilleen.

Vierailija
22/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältuntiuskottavuus nousee kerralla kun hommaa pennulle P 78 kenttäpuhelimen ja 400 m tapsia kelalla. Tai Sanlan ja LV 217 radion. Alkaa viestit kulkemaan vaikka rehtori kuinka häiritisi yhteyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän nykyvanhempien pitää saada jatkuvasti yhteys lapsestanne? Suomi on maailman turvallisimpia maita. Kun olin ekalla, niin ei ollut puhelimia. Jos olisi tullut jotain asiaa koulussa, niin opettaja olisi soittanut. 

Vierailija
24/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä jalkapanta 18-vuotispäivään saakka!

Vierailija
25/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tämän päivän vanhempia vaivaa kun kaikesta neuvotellaan 😅 lapsi käyttää kellopuhelinta, koska niin käsketään, hyvin yksinkertaista. 

Kellopuhelin on pieni hinta siitä itsenäisyydestä mitä sillä saa. Itse sanoin omalle vielä, että jos rikkoo tai hävittää sen laitteen, niin saa ulkoilla jatkossa vain minun kanssa. Sen verran hyvin myyty minun puoleltani, että kello on pysynyt ranteessa ja ehjänä!

Aina voi keksiä nyyhkytarinan kiusaajista, jotka rikkoivat/varastivat sen.

Vierailija
26/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä ei vaan halua mitään ylimääräistä mötikkää ranteeseensa. Itse en suostunut lapsena käyttämään kelloa vaikka sen ajan kellot olivat todella pieniä ja kevyitä näihin nykyisiin älykelloihin verrattuna. Vielä joskus 15v iässä äiti jaksoi siitä kellonkäytöstä jauhaa mutta pidin pintani.

Vierailija
27/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä säilyttää taskussa/repun taskussa. Ja kotona pöydällä. Ei ole pakko laittaa ranteeseen. 

Vierailija
28/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä säilyttää taskussa/repun taskussa. Ja kotona pöydällä. Ei ole pakko laittaa ranteeseen. 

Tuo on varma tapa saada se hukkumaan. Ei ole mitään halpoja vehkeitä nuo.

Vierailija
29/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse, että kellossa olisi puhelin? Itse en ainakaan, meillä lapsella on puhelin, eihän kellopuhelimeen saa edes whatsuppia, ihan turha laite siis.

Vierailija
30/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi jotenkin fyysisesti tai psyykkisesti erityinen, jos ei voi kulkea koulumatkaa ilman elektronista valvontaa?

Heillä ei ole selvästikään ylimääräisiä lapsia, vaan jokainen lapsi on arvokas ja tärkeä ja hänestä huolehditaan. Toisin on nämä kartsalla yksin hilluvat lapset.

Vierailija
31/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse, että kellossa olisi puhelin? Itse en ainakaan, meillä lapsella on puhelin, eihän kellopuhelimeen saa edes whatsuppia, ihan turha laite siis.

Älypuhelin ja whatsup kirjoitus- ja lukutaidottomalle?

Vierailija
32/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän nykyvanhempien pitää saada jatkuvasti yhteys lapsestanne? Suomi on maailman turvallisimpia maita. Kun olin ekalla, niin ei ollut puhelimia. Jos olisi tullut jotain asiaa koulussa, niin opettaja olisi soittanut. 

Oletko jostain maalta vai miten etkö muuten lue uutisia? Helsingissä on alueita, jonne lapsella ei ole mitään asiaa ja esim. Laajasalossa joku yrittää napata lapsia pakuunsa. Jos lapsi pahoinpidellään tajuttomaksi lumihankeen niin vain tällaisen avulla hänet voidaan ehkä löytää elävänä.

Vierailija
33/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jostain maalta vai miten etkö muuten lue uutisia? Helsingissä on alueita, jonne lapsella ei ole mitään asiaa ja esim. Laajasalossa joku yrittää napata lapsia pakuunsa. Jos lapsi pahoinpidellään tajuttomaksi lumihankeen niin vain tällaisen avulla hänet voidaan ehkä löytää elävänä.

Eiköhän puhelimet ja älykellot heitetä ensimmäisenä mäkeen noissa tapauksissa.

Vierailija
34/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitää saada tietää missä lapsi menee esim. koulumatkoilla. Sairasta niin sairasta.

Vierailija
35/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on viisas. Miksi ostatte sellaisia säteilyjuttuja iholle kiinni tai seurantalaitteita. Hankkikaa ikä huomioiden puhelin tai ei puhelinta.

Jokainen hehkulamppu säteilee satakertaisen määrän sähkömagneettista säteilyä verrattuna kännykkään, ja LED-lamppukin kymmenkertaisen määrän. Kynttilätkin säteilevät sähkömagneettista säteilyä. Auringon säteily taas on miljardikertainen pienelläkin pinta-alalla.

Näin ihan vaan todellisuustarkistuksena.

Todellisuuslisäys: Hehkulamppu, kynttiä ja aurinko säteilee kaikkia valon aallonpituuksia. Ledit (myös känny) säteilee monokromaattista valoa. Vain tiettyä aallonpituutta (vrt. laser). 

Ei se nyt ihan noin ole.

https://valokas.fi/valon-spektrikuva-mita-se-kertoo/

Monokromaattisesa valossa on vain yhtä taajuutta. LED kattolampun spektri on melko laaja, matkii auringonvaloa.

Vierailija
36/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tämän päivän vanhempia vaivaa kun kaikesta neuvotellaan 😅 lapsi käyttää kellopuhelinta, koska niin käsketään, hyvin yksinkertaista. 

Kellopuhelin on pieni hinta siitä itsenäisyydestä mitä sillä saa. Itse sanoin omalle vielä, että jos rikkoo tai hävittää sen laitteen, niin saa ulkoilla jatkossa vain minun kanssa. Sen verran hyvin myyty minun puoleltani, että kello on pysynyt ranteessa ja ehjänä!

Aina voi keksiä nyyhkytarinan kiusaajista, jotka rikkoivat/varastivat sen.

Totta ja sen verran Eemeli on, että kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Mutta ei osaa pitää salaisuuksia ja narraamisen huomaa vielä. 

Vierailija
37/58 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitää saada tietää missä lapsi menee esim. koulumatkoilla. Sairasta niin sairasta.

Eskarilainen ei Suomessa saa mennä mihinkään ilman aikuisen valvontaa. Mutta ekaluokkalaisella ei sitten saisi olla mitään valvontaa.

Vierailija
38/58 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varma tapa saada se hukkumaan. Ei ole mitään halpoja vehkeitä nuo.

Kokeile ;) Ei meillä ainakaan ole mihinkään hävinnyt. Ja näkyyhän niistä sijaintitiedoista missä se on. Ja jos lapsi ei muista missä kello on, soittamalla löytyy viimeistään. 

Vierailija
39/58 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä neuvoksi, kun en haluaisi 7v ikäiselle puhelintakaan ostaa, mutta jotenkin pitäisi silti saada yhteys ja pysyä kärryillä siitä missä lapsi menee esim. koulumatkoilla."

Miksi? Et itsekään kanniskellut puhelinta, kun olit ala-asteella.

Vierailija
40/58 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on viisas. Miksi ostatte sellaisia säteilyjuttuja iholle kiinni tai seurantalaitteita. Hankkikaa ikä huomioiden puhelin tai ei puhelinta.

Jokainen hehkulamppu säteilee satakertaisen määrän sähkömagneettista säteilyä verrattuna kännykkään, ja LED-lamppukin kymmenkertaisen määrän. Kynttilätkin säteilevät sähkömagneettista säteilyä. Auringon säteily taas on miljardikertainen pienelläkin pinta-alalla.

Näin ihan vaan todellisuustarkistuksena.

Aurinko säteilee jättiläismäisesti verrattuna mikroaaltouuniin. Menet siis varmaan mieluummin köllöttelemään mikroon kuin aurinkoon.