Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa kaverin ainainen valitus kaikesta

Vierailija
21.08.2024 |

Tällä kaverillani on yleisesti ottaen kaikki tosi hyvin: on hyväpalkkainen, joustava työ, yksi lapsi, mies (lapsen isä). Aina kauhea valitus siitä, miten kaikki maksaa ihan hirveästi, hän on köyhä ja mihinkään ei ole rahaa, lapselle ei voi vaatetta ostaa, vaan keräilee lahjoituksina niitä. Kuitenkin asutaan omakotitalossa, kaksi premiumautoa (välillä ollut enemmänkin), harrastetaan kalliita lajeja (ratsastusta, soitinta, välineitä vaativaa, hintavaa urheilulajia, on useampia lemmikkieläimiä. Lähes päivittäin syödään ulkona tai haetaan noutoruokaa, reissataan jatkuvasti. Ikinä ei ole omaa aikaa tai tukiverkkoja, kuitenkin useita kertoja viikossa omaa harrastamista ja jatkuvasti ovat kahdenkeskeisellä viikonloppureissulla miehen kanssa. Kaikki käytännön asiat lapseen liittyen ovat aina olleet kauhea ongelman aihe, on se sitten ollut neuvolakäynti, jotain kouluun liittyvää tai oikeastaan mitä vaan.

Jotenkin on kovin vaikea suhtautua näihin ongelmiin, ja ei ole mikään kenellä on rankinta -kilpailu, mutta jotenkin nämä kauheat haasteet tuntuvat välillä hieman huvittavilta. Ilmeisesti vaan kyse siitä, että joillekin elämä vaan on raskaampaa ja sellainen elintaso, josta moni haaveilisi tuntuu kauhealta kituuttamiselta.

Onko jollain vastaavia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävät velaksi ja pelkää, että kulissit romahtaa...

Vierailija
2/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mun tuttavapiirissä samanlainen pariskunta. Kotona myös lemmikkejä ja useampi lapsi joten ei se ihme ole että sinne menee kaikki rahat ja sitten identifioidutaan köyhiksi vaikka hyvin riittää rahaa alkoholiinkin.

Sitten ollaan katkeria niille joilla tilille säästyy reilusti puskuria kun puuttuu nuo kaikki rahanmenokohteet joita heillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä yli varojensa eläviä. Lopulta alkavat varastaa, kun eivät osaa muuttaa elämäntapaansa. Eräänlainen sairaus. 

Vierailija
4/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiavampyyrit on parasta vaan poistaa elämästä.

Vierailija
5/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset näkee ongelmat eri tavalla ja kokee ne eri tavalla, ihan riippuen omasta elämäntilanteesta ja mihin on tottunut. 

Jollekkin rikkaalle se, että joutuu kävelemään oman kartanon läpi hakemaan kokiksen, koska oma palvelija on lomalla voi olla yhtä iso ongelma kuin jollekkin toiselle oman raajan menettäminen

Siin elää 2 ihmistä ihan eri taajuuksilla, kummatkaa ei ymmärrä toisiaan.

Ne katsoo omasta vinkkelistä ja kokee asiat eri tavalla. 

Ei täs maailmas oo mitään yhteisiä sovittuja asioita, että mikä ongelma on iso ja mikä ei, ihmiset kokee kaiken itsensä ja sen kautta missä ne tällä hetkellä on.

Vierailija
6/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset näkee ongelmat eri tavalla ja kokee ne eri tavalla, ihan riippuen omasta elämäntilanteesta ja mihin on tottunut. 

Jollekkin rikkaalle se, että joutuu kävelemään oman kartanon läpi hakemaan kokiksen, koska oma palvelija on lomalla voi olla yhtä iso ongelma kuin jollekkin toiselle oman raajan menettäminen

Siin elää 2 ihmistä ihan eri taajuuksilla, kummatkaa ei ymmärrä toisiaan.

Ne katsoo omasta vinkkelistä ja kokee asiat eri tavalla. 

Ei täs maailmas oo mitään yhteisiä sovittuja asioita, että mikä ongelma on iso ja mikä ei, ihmiset kokee kaiken itsensä ja sen kautta missä ne tällä hetkellä on.

Sehän se tosiaan, ja ymmärrän, että osalle vaan tosiaan ihan tavalliset asiat voi tuntua kovin raskailta, ja toki aina kuuntelen ja yritän olla myötätuntoinen. Haluan varsinkin läheisilleni kaikkea hyvää ja monesti olen tarjoutunut auttamaan häntäkin. 

Tietystihän voi olla, että velkaa on ihan järkyttävät määrät ja luottokortit vinkuu, mutta jotenkin erikoista, että samassa vaiheessa kun itketään, miten p.a. on postataan seuraavalla hetkellä kuvia valtavista sushiplattereista.

Mietiskelee hämmentynyt ja ilmeisesti nuukasti rahaa käyttävä ap

Vierailija
7/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön..

Toisaalta kaikki muu on ekstraa, mutta keskittyis edes mieheen ja lapseen..

Vierailija
8/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ulilaudalta siis, minä ja aa pee ;)

Ei röllätä kuin vähän. 😋

Vierailija
9/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön..

Toisaalta kaikki muu on ekstraa, mutta keskittyis edes mieheen ja lapseen..

Sehän se, kun lapsen kanssa on hankalaa, kun sen kanssa pitäisi jotain tehdäkin, eikä pelkkiä omia juttuja, lähinnä tiellä ja häiriöksi tuntuu olevan, mikä mielestäni vähän surullista, kun kuitenkin tosi reipas ja ihana lapsi.

Lapsellekin kyllä ostetaan kaikenlaisia kalliitakin juttuja melko heräteostoksina, mutta samalla mihinkään ei ole rahaa.

ap

Vierailija
10/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mun tuttavapiirissä samanlainen pariskunta. Kotona myös lemmikkejä ja useampi lapsi joten ei se ihme ole että sinne menee kaikki rahat ja sitten identifioidutaan köyhiksi vaikka hyvin riittää rahaa alkoholiinkin.

Sitten ollaan katkeria niille joilla tilille säästyy reilusti puskuria kun puuttuu nuo kaikki rahanmenokohteet joita heillä on.

Minäkin tunnen tällaisen pariskunnan ja jotenkin ilmeisesti pitää minua kauheen rikkaana, vaikka en asu omakotitalossa, en kalliilla alueella, halvahko auto, lapsille ostan paljon käytettynä, myyn paljon meidän käytetyt, yritän ruoat halvalla, ei lähes ikinä syödä ulkona tai käydä kalliissa paikoissa, lapsilla vain ilmainen ja tosi edullinen harrastus, minulla ei mitään. Niin ja olen yh. 

Voisi olla ihan hyvä tuollaisille ihmisille joku pakollinen testi, missä olisi pakko selvitä kuukausikin oikeasti tosi pienellä rahalla, muuttuisiko käytösmallit.

Vierailija
11/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän varmaan ap mistä puhut. Minulla myös yksi kaveri, joka esimerkiksi hyvin selvillä siitä, että lasten isä ei osallistu ollenkaan lasten elämään eikä muitakaan tukiverkkoja oikeasti ole, mutta itkee silti, jos miehensä on työmatkalla pari päivää ja pitää selvitä yksin lasten kanssa, mutta oikeastihan niistä toisena isovanhemmat hakevat lapset päiväkodista ja toisen päivän ovatkin mummolassa. Vaikea samaistua noihin ongelmiin.

Vierailija
12/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ihmisiä, joille mikään ei vaan riitä. Ankeuttajia.

Minulla yksi tämmöinen henkilö "ystävä"piirissä. Ketuttaa aina, kun olen joutunut  kuuntelemaan häntä.

Vierailija
13/13 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ihmisiä, joille mikään ei vaan riitä. Ankeuttajia.

Minulla yksi tämmöinen henkilö "ystävä"piirissä. Ketuttaa aina, kun olen joutunut  kuuntelemaan häntä.

Kai siinä on jotain sisäänrakennettua kilpailun- ja näyttämisenhalua taustalla, epäselvää vaan ketä kohtaan, mutta ehkä vaan kaikkia? Elämä on ankeaa, kun ei ole kuin keskikokoinen uima-allas ja nyt ei syystä tai toisesta päässytkään kauko-all inclusive-matkalle vaan piti tyytyä Italiaan. Omalle hevoselle tulikin eläinlääkärikulu ja taas köyhtyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi