***KESÄKUISTEN***Loppuviikko
Kommentit (31)
Ollaan edelleen tytön kanssa hieman toipilaita. Tyttö on edelleen älyttömässä nuhassa ja tosi limaisessa kovassa yskässä. Kestänyt nyt jo viikon.Kurjaa, vaan eipä tuo tytön menoa yhtään hidasta.
Tänään ollaan huhkittu vähän kotitöiden parissa. Imuroitiin, pestiin lattiat ja vietiin kaikki matot pakkaseen parvekkeelle. Tyttö nukkuu päikkäreitä ja minä alan katsomaan kohta videolta Pokka pitää jaksoja. Lainasin siskolta tuollaisen dvd-boksin ja löysin vielä kaapista suklaatakin niin mikäs tässä on ollessa.:)
Minäkin sain maanantaina neuvolasta nuo Kelan paperit ja olen niitä vähän vilkaissut ohi mennen. Me ei toden näköisesti oteta pakkausta vaan sijoitetaan nuo rahat sitten auton turvakaukaloon ja tuplakärryihin. Vaan en ole vielä ihan varma asiasta. Kun järjellä ajatellen pakettia ei tarvita eikä ole mitään järkeä ottaa, mutta tunteella kun asiaa miettii niin olishan se ihana ottaa..
Kiitokset kaikille pukama kommenteista. Hurjalta tosiaan kuulosti se jonkun kananmunan kokoinen pukama!? Ei nämä minun pukamani sittenkään taida olla kovin pahat/isot. Ei niitä huomaa muuten, kun vessa reissuilla.
Mulla on maanantaina se ensimmäinen äippäpolin kontrolli ja jännittää ihan vallan kauheasti.:) Vaikka siellä ei edes ole mitään jännitettävää. Mulla oli muuten tällä viikolla tuohon käyntiin liittyen labra ja sinne mennessäni luulin, että ottavat perus verikokeet vaan jouduinkin sydänfilmiin..? Jännä homma, kun ei minulla ole ollut mitään sydänvaivoja koskaan. Pitää kysäistä tuostakin siten maanantaina polilla.
Vaan nytten siirryn tuonne soffan puolelle suklaineni Hyacint Bucketin pariin.:) Hyvät viikonloput kaikille!!
Tuuli@ 22+6
Tuntuu sitä muillakin olevan flunssaa liikkeellä.... Meillä on kanssa tytöt ollut koko viikon pois päiväkodista, räkä valuu ja on tosi limanen kova yskä. Nyt on vielä vanhemmalla ääni pois ; ) Itse olen vielä säästynyt....
Kateellisena luen teidän painonnousua..... Itselläni tullut se 10 kg nyt, yleensä lihon sen 20-25kg per raskaus mutta kesällä tekee kyllä tiukkaa jos on ihan yber iso...
Äitiyspakkauksesta: ajattelin ottaa tällä kertaa kun olen ehtinyt kaikki vauvavaatteet hävittää.... paitsi saishan sillä rahalla ostettua aika paljon vaatetta yms.
Meillä on turvakaukalo ostettu esikoiselle 7 vuotta sitten ja on tallessa. Nyt sitten luin lehdestä ettei suositella yli 5 vuotta vanhojen käyttöä, eivät ole kuulemma turvallisia??? Pitää vissiin ostaa sekin uusi.... Miten muilla???
Viikonloppua kaikille....
Tiina 21+2
alavatsa ihan oudon kipee. välillä supistaa, mut ei kovaa. mut toi alavatsa tuntuu ihan oudolle. mitähän ihmettä se nyt sitten on. varmaan merkki siitä et on otettava iisimmin eikä höyryttävä niinku tähän asti.
mä täällä valmistelen lhuomisia 1-vuotis synttäreitä!!! kakkua on väännetty ihan tarpeeksi jo, tyttö tossa piirtelee ja " laulaa" radion tahtiin.
nyt pitää mennä ottamaan kakku uunista
kuumetta
Täällä ollut kerrankin tänään supertehokas siivous päivä. Nyt vaan ei jaksaisi enään millään laittaa ruokaa.Mietinkin ehdottaisko miehelle että tulisi Mäkkärin kautta kotiin. Vaikka viime aikoina olen herkutellut siihen malliin että en uskalla edes vaakaa päin katsoa . Ensi tiistaina neuvolassa totuus siten paljastuu..
Nelekku07 onko tosiaan noin kaukaloiden suhteen? meillä nimittäin esikoisella oli käytössä serkkujen vanha ja tarkoitus oli käyttää samaa nytkin. Vanhin istuina käyttänyt serkku täyttää 9v nyt keväällä että onko nyt niin että pitää meidänkin ostaa uusi kaukalo. Voi, että. Kuitenkin niin lyhyt ikäinen kapistus ja kalliita nekin tuppaa olemaan.
Mukavaa perjantaita kaikille!
Iiran
Morjens! Pakkasta pitää joo, siitä huolimatta oltiin esikon kans tänään melkein tunti ulkona, kun auringossa tuntu lämpimämmältä, eikä tuullut yhtään. Hyvin tarjettiin. Petivaatteet roudasin myös ulos, mies saa ne sitten illalla tampata!
Masukki on liikuskellut nyt vähän harvemmin kuin aikaiemmin, täytyy kohta tas käydä pitkälleen ja kuulostella. Sain muuten toissa päivänä tulokset vesirokkotestistä ja mulla on onneksi vasta-aineita, eli olen sen sairastanut.
Ummetuksesta on ollut puhetta ja jatkan edelleen. Onko muilla ollut sellaista siirappikakkaa? Siis kakkaa tulee päivittäin, mutta se on sellasita tummaa ja sitkeää, jota saa pyyhkiä sata vuotta pois. En tiedä, mikä auttaisi, kuitu vai jokin muu? Kun ei masu kuitenkaan kovalla ole. No, ei kai kuidusta koskaan haittaakaan ole! Tumma väri voi ainakin johtua rautatableteista, nappaan 1 joka toinen päivä matalan hempan vuoksi. Ehkä tuo olomuotokin johtuu siitä. Kiusallista enivei!
mulla ei muuten muistaakseni mitattu sf-mittaa nyt viime viikon neukkulassa rv 22 + 5. Täti vaan tunnusteli kohtua ja sanoi, et ihan hyvin on kasvanu ja kuunteli sydänäänet. Täytyypä tarkistaa vihkosesta...
Olen muuten melko hyvin pystynyt pidättäytymään karkista yms. sokerisesta nyt kun ma löytyi sokrua pissasta. Töissä söin eilen tosin 3 suklaakonvehtia, kun joku toi kahvitunnille, mutta muuta namia ei olekaan sitten tullut nappailtua.
Nyt meen maate tunnustelemaan pikkuisen potkuja. Iiks, mun kaverilla on tänään laskettu aika, saas nähä tapahtuuko jotain!!
Uula rv 23 + 3
Tosiaan meillekin kauppias sanoi, kun ostettiin uutta turvaistuinta esikolle, että 6 vuotta olis se maksimi-ikä kaukaloille ja istuimille, vaikkei ois kolaroinutkaan. Syynä sii se, että muovi hapristuu ja jännitys katoaa, varsinkin kun Suomessa istuimet ovat vuoroin pakkasessa vuoroin lämpimässä. Eli kauhean vanhaa ei kannata ehkä pitää vaavinkaisella.
Aloin itsekin miettimään äskeisen kirjoitettuani että en ole tajunnutkaan että istuin on NOIN vanha. Meillä on näitä serkuksia syntynyt sen verran tasaseen tahtiin että istuin on ollut aika paljon käytössä niin jotenki kun se ei ole ollut missään varaston perukoilla en ole tajunnutkaan että miten vanha se on. Kun jostain käsittämättömästä syystä se on pysynyt siistin näköisenä ja kaikki pehmusteetkin pysyneet tallessa.
Alkoi jo vähän hirvittämään että kaytettiin sitä ihan pokkana tolla esikoisella..Onneksi mitään ei sattunut.
Iiran
Tyttö kerrankin istuu paikoillaan ja katsoo posti patea niin rustaan pari riviä.
Uulalle kakka juttuja.:) Mulla muuttui esikoista odottaessa rautaa syödessä kakka ihmeelliseksi siirappi töhkäksi ja muutenkin oli vaikka minkälaista vatsavaivaa liittyen rautatabletteihin. Nyt en olekkaan vielä aloittanut raudan syöntiä.
Turvakaukaloista/tuoleista: Jeps, samaa olen lukenut ja kuullut useammastakin suusta, että muovi/materiaalit hapristuu ja heikkenee vuosien aikana ja tästä syystä on syytä aika ajoin vaihtaa.
Jaahas..taas on mentävä.:)
Tuulia 22+6
mittailin just meidän pojat ja kummallakin kuumetta. Ihmettelin kun esikoinen valitti koko ajan että palelee, vaikka oli reilusti vaatetta päällä ja ei täällä sisällä nyt niin kylmäkään ole.
Eli nyt iskee sitten meidän pesueeseen tuo räkätauti, kun isäntäkin jo valiteli tukkosta ja lukkosta oloa... eipä oma olokaan mikään kiva oo.. aamulla särki kurkkua ja nokka ihan tukkoon lyöty...
Uula: rautatabletit aiheuttaa ton sun uloste ilmiön. Inhottavaa, mutta ihan pelkästään niistä johtuvaa. Tekee kakasta tummaa (melkein mustaa) ja sellasta tahnaa.. No hätä.. siihen ei oikein mikään auta..
Kiitos kakkakonsultaatiosta Tuulialle ja Manille ;), tosiaan jälkikäteen muistin, että esikoisellakin rauta teki kaksun oudoksi. Hmmm... kai niitä on kuitenkin pakko syödä. Syön sellasia Matrifolin-tabletteja, joissa myös foolihappoa.
Huomasin muuten, että myös yhtiin aamiaismuroihin oli lisätty rautaa ja B-vitskuja ja ties mitä. En sit viittiny samana päivänä syödä molempia enkä edes ostaa kyseisiä muroja (Fitness). Huomasin paketin kyljestä, että niitä ei saa antaa alle 3-vuotiaille just noiden lisätyn raudan ja vitskujen takia. En mä oo niitä esikolle (alle 2 v.) juuri antanutkaan, muutamia jugurtin sekaan olen laittanut ennen kuin huomasin merkinnän. Mutta vois olla merkintä vähä isommalla, ei tulis äkkiseltään mieleen, ettei muroja sais antaa alle 3-veelle!
Sokereiden takia on muuten vähän huono omatunto söi sitten mitä vaan. Kun tuntuu että kaikissa ruoissa on sokeria tai ainakin hiilareita paljon. No, eipä mulla nyt vielä ole ollut kuin 1 kerran sokrua pisussa, joten sokerirasituksessa sitten nähdään, onko todella jotain häikkää arvoissa.
Plääh, nukuttaa niin maan perusteellisesti, mutta joudun kukkumaan, kun menin laittaman vielä pyykkikoneen puol 11 päälle - tosin 30 astetta käsinpesun pitäis pyöriä nopeesti läpi. Tänään petivaatteet heivasin pihalle klo 9 ja otettiin ne 21 sisään, kai siellä jotkut pölypeikot on delanneet. Ois pitäny myös sulattaa pakastin, kun nyt ois saanu pakasteet näppärästi pysymään jäätyneitä siirtämällä ne vaan pihalle. Mutta älysin vasta illalla ja huomenna ollaan lähdössä veljen luokse kyläilemään iloiseen Itä-Suomeen! Ehkä sitten sunnuntaina, jos ollaan ihmisten ajoissa kotona.
Taidan mennä iltapesulle, hyvää viikonloppua kaikille!
Mää näin viime yönä ekasta kertaa tässäraskaudessa vauva unta ja pakko sanoo että nyt omat tuntemukset sukupuolesta on vahvistunu..
Unessa synnytin aivan ihanan pienen tyttövauvan...=`)
Pitkään ollut olo että pähkinä saattais olla tyttö, mutta kumminkin onkin sitten poika kun motivoidun tyttöä odottamaan..
Nyt en enään ton unen jälkeen osaa odottaa mitään muuta kun sitä tyttöä.. eli jos synnärillä tuovat poika vauvaa näytille: kehotan varmaan etsimään sen mun tytön jostain.. heh! No ei vais.... mut joo kumminkin.
JOskos sitten ens kuussa saa varmuuden ja osaa alkaa sitten asennoituun jompaan kumpaan....
Eipäs mulla muuta ihmeellistä..
Viikonloppu edessä eikä mitään tekemistä... plaah.
mani&pähkinä rv 23+1