Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKUISTEN***Loppuviikko

08.02.2007 |

Aloitetaas pino....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä ollut tooosi huono päivä!

Pinna on tiukalla kuin viulun kieli, sitten tulee huudettua kuin hinaaja lapsille ja nyt kun he ovat nukkumassa niin sitä itsekseen itkeä tuhertaa huonoa oloaan.... Ei oikein edes tiedä mikä harmittaa ; ) Kait se kun lapsille turhaan huutaa..... Hassua....

Tiina 21+jotain

Vierailija
2/31 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali, Vali...

Liitoskivut on vaan lisääntyneet ja " levinneet" . Häntäluukin on alkanut kipeytymään ja liikkuminen on kaikinpuolin suorastaan tuskaista. Viimeviikolla supistelut oli jokseenkin hallinnassa, eli supisteli vaan muutaman kerran päivässä. Tälläviikolla asia on ollutkin jo ihan toisin :( Supistelut on taas lisääntyneet :( Pari yötä meni ihan pipariksi, kun taas valvoin n 4h/yö.Mies sanoi, että olin unissani ähkinyt tuskaisen kuuloisesti. Näinkin unta TODELLA kovista supistuksista ja heräsinkin niihin... Eilen päivälläkin supisteli pitkin päivää. Alkaa tuskastuttamaan moinen :(

Keskiviikkona oli neuvola, jossa kaikki hyvin! Sykkeet kuului hienosti. RR oli mulla koholla 148/84 (ollut kyllä koko raskauden hieman yläkantissa) Norm. RR ollut n 120/60. Hb yli 130. Painoa oli tullut 688g/viikko, jostta terkka vaan tokas, että onhan tuota tullut ;) Yhteensä paino noussut nyt n.8kg.

Tulevana torstaina on taas Ä-polilla kontrolli. Saikkua on vielä ensi sunnuntaihin asti jäljellä, mut tyerkkari epäili, että saikku jatkuu, eikä töihin ole mulla menemistä...Olo on kyllä sellainen, että hoitotyötä en todellakaan pystyisi nyt tekemäänkään... Saavat pärjätä ilman minua.

Keväällä alkaa meillä rakennusprojekti! Pankin täti oli myötämielinen projektillemme, joten nyt laskeskellaan kustannusarvioita yms. ja talojen erilaiset pohjapiirustukset hyppii mielessä ;)

Olipas taas omanapaista tämä miun teksti... Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

T:Remukka &Tirriäinen rv 23+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikana kerron hassun jutun perjantai illalta. Makailin kaikessa rauhassa sohvalla, kun yhtäkkiä tuntui tosi omituinen ja voimakas tuntemus en osaa sitä sen paremmin kuvata, kun plopsahdus.;) Säikähdinkin sitä vähän ja miehelle sanoin, että tuntui, että ihan kun tenava olisi kiskaissut napanuorasta ihan älyttömän kovasti.:P

No lauantai aamuna syy selvisi. Toukka oli pyörähtänyt ympäri. Mies sanoi heti herättyä, että maha on muuttunut eri näköiseksi ja noussut jotenkin ylös päin. Niin ja minulla on ollut eilisen ja tämän päivän ollut tosi ahdistava ja ähky/täys olo koko ajan. Närästääkin vähän väliä.. Tähän asti vauva on ollut siis raivotarjonnassa mahassa, mutta nyt selvästikin istuskelee toisin päin.

Huomennahan tuo selviää, kun minulla on se polin käynti ja ultraavat ihan urakalla. Uskaltaisikohan sitä kysäistä sukupuoltakin?? Kun en tiedä Taysin yleistä käytäntöä kertovatko sukupuolta mielellään?

Maanantain neuvolassa sf oli 18, mutta nytten on tämä kupu niin eri mallinen, että veikkaan, että sf- mitta olisi jonkun sentin enemmän.

Tämmöistä oma napaista sepostusta täältä.:)

Tuuli@ 23+1

Vierailija
4/31 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvisin nopeasti luotettavaa faktaa tuosta kaukalo asiasta.

Mistä löydän artikkeleita, tutkimuksia, asiantuntija lausuntoja...ihan mitä vaan faktaa kaukaloiden käyttöiästä???

Meillä miehen kanssa on nyt aamulla ollu kunnon kina siitä.

Mies siis on sitä mieltä ettei kaukalolla ole mitään määrättyä käyttöikää, vaan sen näkee kaukalon kunnosta päällepäin.

Itse kun olen kuullut nyt jo hirmu monesta suusta, että 5-6 vuotta on kaukalon turvallisin käyttöikä. Eli kovin vanhaa kaukaloa ei kannata enää käyttää.

Meillä on nyt n. 5v vanha kaukalo, ja itse aluaisin lapsen turvallisuuden vuoksi ostaa uuden, mutta mies on vastaan. Hän tahtoo faktaa, eikä pelkästään minun " ylihysteriaani" , kuten hän sen ilmaisi.

Liikenneturvan sivuilta löysin yhden jutun, mutta pelkäänpä ettei se todellakaan riitä minun jääräpäiselle miehelle.

No jopas tuli sekavaa tekstiä. Koittakaa ymmärtää. :)

Marikki ja Muru 22+2

Vierailija
5/31 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesimmässä vauva-lehdessä oli juttua tuosta kaukalon käyttöiästä... En kyllä muista oliko siinä ihan " faktaa" asiasta. Eli kelpaisko se miehellesi dokumentiksi?!

T:Remukka

Vierailija
6/31 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin kerrottiin esikoisen kohdalla kun mies kysäs.. rv oli 35. Kertoo varmaan jos selvästi näkyy, koska muistan sen kommentin kun eilisen... " selvä poikahan tää on" ... (minä kun niiiiiiiiiiiin tyttöö odotin)

Vierailija
7/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan löytänyt uutta pinoa.....alkuviikon pinkka oli jo aikas pitkäksi venähtänyt.

Nyt alkaa jo vähitellen kaatumaan seinät päälle. Tytöt nuhassa edelleen ja kotona. Ulkona pakkasta sata astetta, sisällä oltu koko viikko, mitä nyt eilen käytiin kaupassa, jippii!! No, huomenna pitäis kokeilla paluuta työelämän, katsotaan miten selkä kestää ihanaa hoitoalaa....

Mä teen varmaan lihomisennätyksen tässä raskaudessa, koko ajan tulee syötyä jotain. Vauva potkii jo tosissaan. Ollaan herran kanssa totuteltu ajatukseen kolmannesta tytöstä ja minä tietty miettinyt nimeä hullun lailla....

Palaillaan....

Tiina 21+1

Vierailija
8/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä nelekku välitä! Täällä on toinen ahmatti. Koko aamun olen odottanut että pääse syömään ja illat on nykyään ihan mahdottomia, kun koko ajan haluttaisi napostella jotain. Pitää varmaan keksiä uusia harrastuksia ja iltamenoja ettei tule jatkuvalla syötöllä mässäiltyä. Sitten kun illan päätteeksi menee nukkumaan, niin kauhealla puhinalla ja ähinällä saa kääntyä kun on niin ähky olo. Kunhan ei vaan närästystä rupea pukkaamaan...

Käynpä tässä vielä päivän mittaan kurkkaamassa muidenkin kuulumisia, mutta kohta syömään!

Cana & kirppu 21+3

Vierailija
9/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kans vankina neljän seinän sisällä. Tyttö on ollut viime perjantaista asti kovassa nuhassa ja yskässä. Ja nyt parin päivän ajan olen minäkin alkanut potemaan flunssaa. Plääh...kunhan ei taas tulisi poskiontelotulehdusta..minulle tulee nimittäin poskiontelotulehdus tosi herkästi ja melkeimpä aina, kun nuhan onnistun saamaan niin iskee tulehduskin. Nenässä, kun on joku rakenteellinen vika nääs. Ovat väläytelleet korjausleikkausta ja en ole ainakaan vielä siitä innostunut.

Mittari näyttää meillä 27 astetta ja ei kauheasti houkuttelisi ulkoilu, vaikka terveitä oltaisiin. Tosi kaunis aurinkoinen ja kirkas päivä kyllä on muuten. Jos pakkasta olisi vähemmän niin voisi sanoa, että talvi on nyt parhaimmillaan.

Mitäpä muuta..? Vointi on ainakin edelleen hyvä raskauden saralla. Pikkuinen potkuttelee ja ilmoittelee itsestään.:)

Ummetuksesta teillä oli puhetta alkuviikosta. Ja minä voin liittyä siitä kärsivään porukkaan. Ei tosin taida olla sieltä pahimmasta päästä, kun kuitenkin päivittäin saan toimitettua big bisnekset. Minulla tuli synnytyksessä peräpäähän muutama ah niin ihana peräpukama ja ne taitaa olla nyt alkamassa vihoittelun ja niistä johtuen minulla on kai tuota ummetusta. Raskausaika esikoista odottaessa meni ilman peräpukamia, suonikohjuja tai arpia, mutta synnytyksessä tosiaan sain ihan kunnon pukamat riesakseni. Normaalisti eivät ole riesana, mutta nyt raskaus saa ne taas näköjään " kukoistamaan" .

Tietääkö kukaan voiko noille pukamille tehdä jotain?

Nyt menen viihdyttämään tuota toipilasta. Mitähän tekemistä sitä keksisi?

Tuuli@ 22+5

Vierailija
10/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kaikki ok. RR 128/82 ja hemppa 142 Sf mitta 23 eli hieman yli keskikäyrän...

Sain kela laput ja nyt pitäis tuumata kahen kuukauden sisällä otanko pakkauksen vai rahan. Ottaisin rahana jos tietäisin että tulokas on tyttö, koska lähtisin samantien H&M:lle ostoksille..

Toisinaan oon kummastakkin pojasta ottanu pakkauksen kun on sit kiva kun ne on isoja ja niitten vanhoja retro vaatteita on jemmassa niiten lapsille.. tosin ne varmaan jo siinä vaiheessa vastasyntyneet puetaan avaruusasuihin =P

Painokin oli vielä miinuksen puolella kilon verran, mutta aika hyvin sitä alkaa tuleen kun viikossa tullu 0.9kg kolmen viikon sisään.

Pähkinä oli just päikkäreille kun sydänääniä kuunneltiin.. 150-160 oli silti syke.. eli taitaa meidän pähkinä olla poika koska kummastakin edellisestä ollu kans sykkeet korkeella..

No senkin saan tietää sitten Maaliskuussa =) noin 30 viikon tuntumissa on seuraava ultra, jos siellä sitten sais selvyyden sukupuoleenkin =) sitten kauppoihin alkaakin tuleen jo kesävaatteita sopivasti =)

Pukamista: Mulla esikoista odottaessa ei pukamia onneks kerenny ilmestyy, kun päädyttiin 12 tunnin jälkeen hätäsektioon.. mutta toisen kohdalla niitä tulikin sitten kaksinverroin.

Ne on vaivannut siitä asti vaihtelevalla menestyksellä. Nyt ajattelin kun alan raskaudesta palautuun ja saan laihduteltua ylimääräiset pois niin käyn hoitamassa kaveritkin lekurilla kokonaan pois... Edelleen toivo että kolme lasta olis meille se luku.. Voihan sitä sitten iltatähtiä katsella kolmenkympin jälkeen... (puhuu 25 v.)

Nyt kahvin keittoon ja jotain murkinaa navan alle.... =P

mani & pähkinä rv 23

Vierailija
11/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään on alkanut liikkeitä tuntumaan jo ihan kivasti. Tosin nyt on alkanut housutkin puristamaan, joten ei varmaan auta kuin lähteä housuostoksille... tähän asti olen pärjännyt ihan entisillä.

Syömisestä... no, paino on noussut ihan riittävästi, tosin kaikki iltasyöpöttely on jäänyt pois. Neljältä kun syödään lämmin ruoka, sen jälkeen minulle ei maistu mikään. Väkisin sitten ennen nukkumaan menoa yritän syödä hedelmän tai vähän vihanneksia... mutta eilen sitten kun lapset kävivät kioskilla iski minuunkin kauhea karkki himo, sitä ei ole ollut koko raskauden aikana. Tänään oli sitten heti aamusta käytävä kaupassa ostamassa herkkuja kun niin teki mieli, mutta vieläkään en ole mitään suuhun laittanut. Mieliteko meni siis sen siliän tien, kun karkit ilmeistyivät kotiin:)

Olen rohkeasti luottanut siihen, että poika on tulossa. Ultrassa sen niin vakuuttavasti sanoivat sitten maantaina. Ostin sitten eilen kasan sinisiä vauvanvaatteita. Harmi, kun mitään ei ole tullut säästettyä kuopukselta... No, ei tässä siis mitään kummempaa. Pitää lähteä hakemaan isompia lapsia koulusta kotiin.

Niin joku kyseli peräpukamista, sisäisten hoidosta en tiedä mitään, mutta jos niitä on ulkoisesti niin apteekista saa salvaa niihin... tosin en tiedä auttaako. Yhdessä raskaudessani heräsin eräänä aamuna ja ajattelin että mikä on takapuolessa.. kananmunan kokoinen " patti" sieltä ulkopuolelta löytyi. Kävin päivystyksessä sen poistattamassa.. toimenpide oli kivuton.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

T: Kiisseli ja asukki 20+3

Vierailija
12/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

meillä oli aamulla siis tuplaneuvolat - tytöllä 2v. neuvola ja itsellä tuo äitiysneuvola. Tyttö sai vihdoinkin 10 kg täyteen (tasan oli tuo lukema...)! Itselläni paino on myös kivasti nousussa. Lähtöpainoon on nyt tullut kilo, mutta siitä alimmasta lukemasta kun laihduin aluksi ollaan tultu 4 kg ylöspäin. Musta tuntuu, että vatsa on hirveesti pienentynyt. Uskon, että siellä reissussa lähti kaikki ylimääräiset turvotukset, nesteet pois ja nyt kasvu on puhdasta vauvan kasvua :-). SF-mitta oli 16.

Pikkuinen meinas kovasti karkailla doplerin alta pois, mutta heti saatiin kuitenkin sykkeet vahvana kuulumaan. Esikoinenkin alkoi hirveästi hymyilemään kun kuuli sen " pum, pum, pum" in. Jotenki tuntuu, että se ymmärtää vaikka noin pikkuinen onkin, että vauvan sydän siellä sykkii!

Pelkopolista juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, ettei vielä tilata sinne aikaa, etten sit liian aikaisin alkais yöuniani menettämään tuon synnytyspohdinnan vuoksi. En mä just tällä hetkellä tunnista pelkääväni synnytystä, mutta aivan varmasti mörkö kömpii esiin kun h-hetki lähestyy! Ja tuon pelkopolin tähdellisyys selviää kun päätetään synnytystapa, mikä taas tapahtuu aika myöhäisessä vaiheessa. Joka tapauksessa on musta hyvä käydä vielä läpi sitä edellistäkin " mönkään" mennyttä synnytystä, ettei se jäis kummittelemaan koko loppuiäksi.

[b]Kuumetta[/b] kyseli onko muilla jatkuvasti täysi olo. Mulla on välillä sellaisia päiviä, ettei huvittais syödä mitään kun tuntuu, että on ihan ähkyssä ja tällaisina päivinä yleensä sitten oksennankin, mikä helpottaa oloa vähäksi aikaa. Että on siis tuttua!

Ja ummetuksesta oon määkin kärsinyt nyt tän koko raskauden ajan. Pahimmillaan tuo koko kakkaamisprosessi kestää iltaisin tunninkin kun ähkin pöntöllä, välillä käyn käveleskelemässä ja sit taas kiireesti takas pöntölle :-/. Hyvää luettavaa saa siis olla vessassa ;-)! Varsinaisia pienoissynnytyksiä on noikin! Ja nyt minäkin havaitsin, että varmaankin tuosta ummetuksesta johtuen peräpukamat meinaa pukata mullekin. En muista, että mulla koskaan ois ollu moisia. Kaikkia kivoja oheisilmiöitä tää raskaus teettää...

Kivaa loppuviikkoa kaikille! Älkää paleltuko pakkasilla! Mulla on meinannut vähän vihloa rintoja eli rintatulehdusriskikin on taas täällä!

-satu ja sintti rv 22+5

Vierailija
13/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä,

tein uuden päivityksen tuohon meidän esittäytymislistaan. Lähes 100 kesäkuun odottajaa on jo kasassa :-)!

Lopussa on nyt veikkaukset ja ultratiedot tulokkaan sukupuolesta. En kerännyt tuohon tietoja näistä meidän keskusteluista jos joku ei halua sitä paljastaa tuohon listaan. Eli jos haluatte oman veikkauksen tai tiedon ultrasta tuonne niin lisätkää se sinne pinoon niin päivitän ne sieltä.

Musta on ollu hauskaa joskus käydä kurkistelemassa jo synnyttäneiden listoja, että pitikö ultra tai oma tuntemus paikkansa.

Nimim. ei muuta tekemistä ;-D

Vierailija
14/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos REMUKKA tiedosta..niin vähän ajattelinkin, että joku rauhasjuttu se varmasti oli/on. Ja tosiaan en muuten näprää, muuta kun eilen oli se pakko puristaa, kun oli niiin kipee!!

UULA: mulla oli kans toissa kerralla glukoosia vitrsassa ja jouduin rasituskokeeseen. Tulokset oli ihan normaalit, eli " väärä häly" . Olin ilm. syönyt just jtn mikä saattoi nostaa arvoja. Kuulemma esim. jugurtti nostaa...

Mutta ilm. olen taipuvainen siihen suuntaan..en tiedä.

Vkon sisällä mulle on 4 ihmistä tullut sanoon, että mun naamasta näkyy että olen raskaana. Ja se on totta..mikä se kumma " pehmeys" (niin kun yks työkaveri kuvaili) tai turvotus tai mikä lie nyt onkaan, mikä monien raskaana olevien naamaan tulee. Huomaan sen itessänikin!

Mutta se voi johtua siitäkin, että nyt selkeesti masu on taas kasvanu paljon, viikon sisällä siis..ja painoakin tullut 1kg yhtäkkiä!! Turvotusta? Ja olo muuttunut sellaseks " kireemmäksi" ..tarkotan siis sitä että tuntuu että jalkoja kiristää herkemmin ja käsiä kiristää ym.

Yöllä heräsin supisteluun...ekan kerran. Oli aika tuntuva, muttei sattunut! voi ei...jos tässä joutuu vielä pakkolepoon...no, en mää siitä mihkään ole soittanut. katotaan nyt kuinka tää ilta ja ens yö menee.

vauva potkii nytkin ihan hirveesti ja tooodella voimakkaasti! liikkeetkin sen kun vaan voimistuu kaiken aikaa, nyt jo tuntuu, että tulee kyljestä ja masusta läpi =)

Kirpeää pakkaspäivää kaikille!!

-Stinna, huomenna rv 25

Vierailija
15/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas täysi höyry päällä, kun lääkäri mainitsi että supistuksiin voisi kokeilla jotain lievää verenpainelääkitystä. Olisi aivan mahtavaa jos voisi tehdä töitä ja liikkua normaalisti tuonne 20.4 asti, jolloin aloitan äitiysloman (otan sen 50pv). Supistelu on käytännössä aivan jatkuvaa, ja tiistai-iltana rankan oksytautipäivän päätteksi telkkaria katsoessani sain kunnon supistuksen, joka oli ihan tuttua kamaa esikoisen synnytysyrityskokemuksesta. Menen maanantaina kättärille ja katsotaan voisiko lääkityksellä tätä hillitä.

Tänään huomasin työpaikkaruokalan jonossa, että ihmiset nauravat hyväntahtoisesti mun mahalle :D Olen suht' siro, mutta maha ei. Näytän ihan siltä, kuin normaalivartaloinen laittaisi jalkapallon paidan alle. Sen takia varmaan niin kovasti supisteleekin, kun maha tuntuu olevan jo hirveän kaukana edessä, aivan kuin irrallaan.

Muuten on ihan hyvät voinnit, maanantaita odotellaan

SM & Aatu 21+1

Vierailija
16/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjottaisin piiiitkästä aikaa jotain..

Täällä myös yksi,joka kärsii ummetuksesta,aivan kamalaa!Käytän aina välillä Duphalacia mutta siitä alkaa kauheesti paisuttaan ja tulee kaikin puolin huono olo.

Neuvolassa kävin tänää,RR 110/60,Hb 119,painoa oli tullut kolmessa viikossa vain 100 grammaa.Painoa on yhteensä tullut 2,5 kiloa ekasta punnituksesta.

Mutta mitkäs on teillä sf mitat? Mulla on 21 ja viikkoi vasta 20+3,tuntuu paljolta??Kätilö meinas et koon puolesta vois viikkoi olla enempi mut ultran mukaan on nää viikot mitkä on.Esikoisesta sf mitta oli pienempi,tyttö hän.Enteileekä iso sf mitta poikaa??

Näitä mietiskelen minä.

Tessa75 & 20+3

Vierailija
17/31 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa kesäkuiset. Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta jää tuo kirjoittelu aina (kun tuntuu ettei ole mitään kirjoitettavaa).

Viikonloppuna oltiin mökkeilemässä sukulaisten kanssa (oli anopin 50 vuotis kemut omalla porukalla) ja siellä oli muksuilla ja yhdellä aikuisella silmätulehdus. No maanantai aamuna se silmätulehdus oli mulla. Hain lääkäriltä tipat, ja tiistaina oli silmät niin turvoksissa ja rähmäiset (oli myös flunssaa ja pientä lämpöä), että kävelin terkkarille hakemaan saikkua. Olin tiistain ja keskiviikon saikulla, tänään oli vapaapäivä. Huomanna tarttisi jaksaa töihin. (Töitä onkin nyt yhteen kyytiin keskiviikkoon asti ja sitten alkaa viikon mittainen talviloma).

Viikon päästä on itsellä seuraava neuvola. Saa nähdä, onko tuo rautatabujen napsiminen auttanut ja hemppa noussut...

Minulta ei ole vielä kertaakaan mitattu sf mittaa, joten eiköhän se viikon päästä mitata. Mahan kasvu on mielestäni nyt pysähtynyt (toisaalta hyvä niin, ettei kasva ihan järjettömäksi) ja painoa on kertynyt jo ruhtinaalliset 5,5 kg. Vauveli potkii ahkerasti, joten sen suhteen en ole huolissani.

Nyt en muista mitä minun piti teille kommentoida joten lopettelen.

Fay 23+6

Vierailija
18/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas töissä tylsistyneenä kirjoittelen.. Onneksi on perjantai..

Mulla oli kuopusta odotellessa sf-mitta koko ajan reilusti yli käyrien, tyttö tuli ja viimeisessä ultrassa todettiin, että johtuu vauvan ison koon lisäksi runsaasta määrästä lapsivettä. Sitä oli siis paljon vielä rv 41+5, päivää ennen synnytystä. Nyt tais olla 17 cm rv 18, joten taas ollaan suht hyvissä luvuissa ja tyttö tulee, joten ei varmaan tarkoita isot luvut poikaa, niinkuin joku arveli..

Joskus aiemmin ihmettelin potkujen vähyyttä, mutta nyt ei ole sitä huolta ollut muutamaan päivään. Töissäkin istuessa tunnen ajoittain pikkunaputuksia mahassa. Mulla on istukka takaseinässä, joten ei senkään pitäisi siis este olla, ehkä neiti vaan oli rauhallisempi jonkun aikaa..

Meidän esikoinen täyttää tänään 7-vuotta ja koko viikonloppu menee juhlimiseen. Eskalaiset tulee huomenna ja muut kaverit, serkut yms sukulaiset sunnuntaina. Oli pakko jaksottaa, muuten olis tullut hulluksi vilinän keskellä, saldo lapsista n. 30 + vauvat ja aikuiset, joten ei olis edes meidän ison ruokapöydän ympärille kerralla mahtuneet.. Saatan olla hiukan naatti maanantaina.. =)

Mulla on neuvola vasta 21.2. ja silloin saan myös ne kelan paprut. Olen jo pättänyt, etten ota pakkausta, en ottanut kuopukseltakaan. Esikoiselta otin ja ottaisin vieläkin jos olisin ensisynnyttäjä, mutta nyt en tarvitse sitä peruskamaa mitä siellä on vaatteiden lisäksi, ostan mieluummin rahalla mieluisia ja tarpeellisia vaatteita. Hankinnassa on myös kaksosten rattaat, joten rahalle on tarvetta. Koska sekä kuopus että tuleva ovat tyttöjä ja kesävauvoja (viikko laskettujen aikojen välillä) ja olen säästänyt kuopuksen vaatteet, tarvetta ei niin paljon olekaan. Jotakin on tietty uudellekin vauvalle ostettava, varmaan sitten kun tulee ihania uusia kesävaatteita myyntiin.

Mutta nyt takaisin hommiin,

mukavaa viikonloppua kaikille!

t. hmm.. 20+5

Vierailija
19/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Eilen ehdin vaan lukea valtavan alkuviikon pinon ja nyt otan aikaa kirjoittelulle. Eilen tuli paljon juttuja mieleen, mitä pitää kommentoida, mutta yö vei ne mennessään... Heittelen tänne nyt sekavasti kaiken mahdollisen...

Supistelut päällimmäisenä ajtuksissa. Laitoinkin niistä oman avauksen.. Työ ollut stressaavaa pari viikkoa ja kivuttomia suppareita tullut päivittäin sen verran,e ttä niihin kiinnittää huomiota. Oudointa se, että joka aamun viikon ajan olen herännyt tosi voimakkaaseen ja pitkäkestoiseen supistukseen, jännä juttu, että pitkän levon jälkeen.

4D-kontroliultra ens keskiviikkona ja siitä viikko ylimääräinen lääkäri supisteluista.

Vähän mietityttää masuasukki, kun esikoinen huiteli yläkäyriä koon kanssa, samoin sf-mitta (oli tyttö). Nyt otettiin sf-mitta ja se oli vaivaset 15 cm vkolla 22 eli ihan alakäyrällä. Ja tosiaan kontroliultrakin sen sikiön pienen koon vuoksi.

Tosin jossain pinossa oli vertailtu sikiön painoarvioita ja muillakin näytti olevan siroja vauvoja (meillä paino vkolla 20 tasan 293g).

Toisaalta mun maha ihan eri mallinen ja jää tosi alas ja tulee tosi ulos. Että mahan malli selittää mielestäni pienen sf-mitan. Vauva tuntuu paljon alempana kuin esikko raskausaikana.

Liikkeitä tuntuu säännöllisesti, joten se pitää mielen hyvänä, vaikka välillä meinaa vaipua mietteisiin, onko kaikki kunnossa...

Ite olen pähkinyt, että jos vauva vaikka ois ottanut kasvuspurtin ja sen takia kohtu supistellut paljon. Tiedä sitä sitten, keskiviikkona selviää.

Rinnat kasvaneet paljon, enemmän jopa kuin esikosta. Ovat tosi kovat ja arat. Pitääkin tosiaan varoa rintatulehdusta. Epäilin sitä jo yks päivä, kun nännit kipeytyivät.

Maha toimintu ihan mukavasti, vaikka esikon odotuksessa ummetus ja pukamat nostivat päätään ja pukamat välillä vihoittelevat. Mutta hui sitä kananmunan kokoista jollain teistä. Hyvä kuitenkin tietää, että niistäkin pääsee vaivattomasti eroon.

Mukavaa perjantaina! Palailen taas, kun saan jotain mieleeni...

Vierailija
20/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin masua kasvatellaan, eilen neuvola jossa strategiset mitat ym. taas selvitettiin. Meillä masun sf-mitta otettiin nyt ensimmäistä kertaa ja 18 näytti tuo lukema olevan. Painoa mulla on tullu lähtopainosta n. 3 kg eli ei paha ollenkaan. Th ei kommentoinut mitään mistään, joten kaipa kaikki on kunnossa...

Meillä on riehunu kamala räkätauti ja olen vielä toipumassa siitä. Olen ollut kertakaikkisen tukossa ja välillä on pitäny mennä tuonne pakkaseen kävelemään nenää aukaistaakseen, jotta ei tarvis ihan koko ajan Nasoliinia käyttää. Olen joutunu ottamaan lasten Nasolin-tippoja jo maksimiajan ja viime yö oli eka yö ilman kemiallisia apuja ja kyllähän se tyynypino oli sen näköinen. Mieskin puhutteli illalla " Teidän korkeutenne" :)

Pojalla on nenä vuotanu 2,5 viikkoa, eikä loppua näy...että on tosi sitkeä nuha. Toivottavasti vältytte tältä virukselta! (Ja tietysti muiltaki)

Maha on toiminu tällä hyvin. Syön kyllä aika kuitupitoista ruokaa. Esim. aika monesti iltaisin puuroa+marjoja. Jaahas, keittiöstä kuuluu epäilyttävää kolinaa, mitähän esikko mahtaa puuhata...täytyy lopetella.

Pirteitä pakkaspäiviä!

T. Suffeliini rv 23