Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoitin ilmaiseksi kuivaruokia ja...

Vierailija
21.08.2024 |

Muutin hiljattain. Sitä ennen tein ison inventaarion kuivaruokakaappiin. Söin itse niin paljon kuin pystyin, heitin roskiin vanhat avatut pakkaukset ja lopuksi jäi pari kassillista päiväykseltään vanhoja avaamattomia ruokia, esim. makaronia, säilykkeitä, tahinia, jauhoja...

Laitoin paikalliseen FB-ryhmään ilmoituksen, että haluaako joku hakea ilmaiseksi. Mainitsin myös että kaikki tuotteen ovat päiväykseltään menneet vanhaksi. Ulkomainen nuori mies lupasi tulla hakemaan ja haki. Myöhemmin häneltä tuli viesti, että nämä kaikki ovat liian vanhoja, ei voi käyttää, ei edes lemmikille hän antaisi näitä. No itse olin vasta syönyt saman päiväyksen makaronia. Alkoi kyllä suututtaa, kun moni muu olisi niitä varmasti käyttänyt ja mahdolliset aistinvaraisesti vanhentuneiksi todetut sitten laittanut roskiin. Eihän säilykkeet esimerkiksi mene miksikään vaikka olisi vuosia päiväyksestä, samoin makaroni varsinkin avaamattomassa muovipussissa. 

Suututtaa ihan tosissaan! Olisi tehnyt mieli laittaa viesti, että meillä on täällä Suomessa ihan oikeasti köyhiä ihmisiä, jätä tällaiset jatkossa heille!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kannata lahjoittaa...

Vierailija
2/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää hamstraa kuivaruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jea. Olet aivan valtavan ihana ihminen kun lahjoitat köyhille ruokaa, jota et itse halua syödä... Kysele ensikerralla tulisiko joku noutamaan teidän omenan rontteja tai vaikka perunan kuoria.

Vierailija
4/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hamstraat kaapit täyteen ruokaa, jota et syö? 

Miksi et voinut ottaa niitä vanhaksi menneitä ruokia mukaan uuteen asuntoon?

Vierailija
5/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä sinulle mitali🎖

Vierailija
6/6 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se parasta ennen päiväys niissä säilykkeissä vaan koristeena ole. Vuosien varrella purkista voi vuotaa metalleja ruokaan.

Ei kyllä itselle tulisi mieleenkään lahjoittaa mitään vanhentunutta kellekään. 

Muuttiko jonnekin missä ei ole ruokakaappeja ollenkaan, tai keittomahdollisuutta? Eivät ne vuosia vanhat makaronit sinulle kelvanneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä