Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveääköhän pyytää apua naapurilta kalusteiden siirtoon, kun itsellä ei voimat riitä?

Vierailija
21.08.2024 |

Huomenna tulee työmiehet ikkunoita ja niiden tiivisteitä tarkistamaan. Pitäisi olla vähintään metri tilaa, että voivat tehdä työnsä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin meiltä voi tulla pyytämään apua. Tietenkin :)

Vierailija
22/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveääköhän...    Mitä kieltä tuo on?

Ihan normaalia alueellista kielen monimuotoisuutta. Missä tynnyrissä sä olet kasvanut, vai oletko yleisesti jotenkin täysin mustavalkoinen, kirjaimellisesti kaiken ottava ihminen? Et osaa johtaa sanoista sivumerkityksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuo alakerran naapuri , petite-kokoinen neitonen, niin täällä on setämies valmiina autteleen .

Vierailija
24/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten isoja huonekaluja sinulla voi olla ikkunan edessä, jos et pysty niitä edes metriä siirtämään?

Minulla on kodistani peritty 40-luvun ruokasalin kalusto ja kahden ikkunan alla on iso ja pieni lipasto. Ne on painavia.

-ap

Ota niistä lipastoista laatikot pois ja sitten siirrät pelkkää runkoa, ei se enää niin painava ole. Ja kunhan ruokapöytä o helposti siirrettävissä, etköhän kauniisti pyytämällä saa sitä remppaheppua tekemään tuon sun kanssa. Verhot vedät jollain nauhalla tms nippusiteellä vaan pois edestä.

Vierailija
25/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi esimerkki siitä, että me ihmiset tarvitsemme toisiamme. Yksin pärjäämisen eetos on harhaa. Toisia tarvitaan jo syntymässä, ja myös täältä lähdettäessä. Ja siinä välilläkin, moneen kertaan. Pitäkää ihmiset yhteyttä toisiinne, tutustukaa naapureihin. Elämä rikastuu ja helpottuu. Ihminen on laumaeläin.

Naapureita ei tarvita mihinkään, kunhan vaan on rahaa. Kaiken avun voi ostaa.

Vierailija
26/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ratkesi roskapussia viedessä. Naapurin nuorenparin mies oli myös samalla asialla. Näki, että kuljin vaivalloisesti ja kysäisi, tarvitsenko apua huomiseen. Hän sitten tuli siirtämään lipastot ja sanoi vielä tulevansa laittamaan kokolattiamatosta "tassut" lipastojen jalkoihin, että olisi helpompi pestä vaikka ikkunoita. Melkein tuli kyyneleet silmiin.

Minulla ei ollut antaa leivonnaisia, mutta kun kudon paljon niin annoin heille molemmille villasukat. 💗

- ap

Vierailija
27/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa palkaksi foliovuoallista muhkeaa lasagnea, juuri uunista otettua, jonka pinnalle ripoteltu juusto on gratinoitunut rapean kullanruskeaksi. Nyt kauppaan, teet lasagnen, laitat sen uuniin ja puoli tuntia ennen sen valmistumista menet pimpottamaan naapurin ovikelloa. Kun hän haistaa lasagnen tuoksun, hän ei pysty kieltäytymään.

Vierailija
28/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne työmiehet voi siirtää?

Tuli tiedote, että ne pitää itse siirtää ja verhot myös ottaa pois.

- ap

Koska se tiedote tuli? Päivä on liian lyhyt varoaika.

Moni ilmottaa fb:ssä avunpyynnöistä, tarjoat kahvit tai kympin.

Vierailija
29/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  ei yhtä lipastoa voi siirtää palkatta, on asenteessa vikaa. Nyt auttamaan siitä!

Vierailija
30/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne työmiehet voi siirtää?

Tuli tiedote, että ne pitää itse siirtää ja verhot myös ottaa pois.

- ap

Koska se tiedote tuli? Päivä on liian lyhyt varoaika.

Moni ilmottaa fb:ssä avunpyynnöistä, tarjoat kahvit tai kympin.

Tiedote ikkunajutusta tuli pari viikkoa sitten ja siinä sanottiin, että ilmoitus tulee, kunhan asia etenee omaan asuntooni.

- ap

Vierailija
31/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiön Whatsapp ryhmässä usein kysellään kantoapua, kyytiä juna/lentoasemalle. Hyvin sujuu kun kehtaa vaan kysyä. Myös vanhoja huonekaluja kaupitellaan sitä kautta

Vierailija
32/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiön Whatsapp ryhmässä usein kysellään kantoapua, kyytiä juna/lentoasemalle. Hyvin sujuu kun kehtaa vaan kysyä. Myös vanhoja huonekaluja kaupitellaan sitä kautta

Niin ja vielä että onhan se ihan näppärä kysäistä välillä onko muillakin sähkö/vesi poikki vai vain minun asunnossani?

Vierailija
33/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä että onhan se ihan näppärä kysäistä välillä onko muillakin sähkö/vesi poikki vai vain minun asunnossani?

Se voi lukea facesta paikkakunnan puskaradiosta. 😄

Vierailija
34/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus Ikean lastulevyä oleva iso vaatekaappi, jonka näppäränä naisena kokosin itse. Enpä vaan tullut ajatelleeksi, että se pitäisi (turvallisesti) nostaa pystyynkin. No, aikani katselin ja väistelin sitä olkkarin lattialla.

Olin vasta muuttanut siihen taloon enkä tuntenut ketään. Sitten rohkaistuin ja kysyin pihalla eräältä naapurilta, että tietäisikö hän ketään, joka voisi auttaa. Ja hän vinkkasi, että kun talossa on talkkari, niin hän tulee varmasti apuun. Ja niin se asia hoitui että talkkari ja eräs talossa vuosikymmeniä asunut mies tulivat nostamaan kaapin paikalleen. Kahvit keitin ja pullaa kylkeen. Tarina on tosi ja tämä tapahtui vieläpä Vantaalla eikä missään pikkukaupungissa.

Vierailija
35/35 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus Ikean lastulevyä oleva iso vaatekaappi, jonka näppäränä naisena kokosin itse. Enpä vaan tullut ajatelleeksi, että se pitäisi (turvallisesti) nostaa pystyynkin. No, aikani katselin ja väistelin sitä olkkarin lattialla.

Olin vasta muuttanut siihen taloon enkä tuntenut ketään. Sitten rohkaistuin ja kysyin pihalla eräältä naapurilta, että tietäisikö hän ketään, joka voisi auttaa. Ja hän vinkkasi, että kun talossa on talkkari, niin hän tulee varmasti apuun. Ja niin se asia hoitui että talkkari ja eräs talossa vuosikymmeniä asunut mies tulivat nostamaan kaapin paikalleen. Kahvit keitin ja pullaa kylkeen. Tarina on tosi ja tämä tapahtui vieläpä Vantaalla eikä missään pikkukaupungissa.

Minä olen joskus ollut kusessa Jyskin kirjahyllyn kanssa. Poikani ei pystynyt katsomaan sitä ja kokosi sen oikein. Siitä ei tullut kirjahyllyä vaan eteiseen vaatekomero. Hyllyt pois ja takaseinään vanhat vaatekoukut. Alimmaiselle hyllylle kenkiä varten pala kokolattiamattoa. Kalkkimaali pintaan ja ikkunoihin pitsiverho. 👌🏼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän