Minkä ikäisenä teidän tuttavapariskunnat alkoivat eroamaan?
Varsinkin me parit, joiden ei pitänyt koskaan erota. Nyt lähempänä 40 ikävuotta, ja eroja alkaa tulla. Neljänkympinkriisi?
Kommentit (24)
Ei ole vielä alkaneet. Tosin aika harva on ehtinyt edes naimisiin asti, vaikka moni pari on ollut pitkään yhdessä.
N36
Erot on tulleet 30-40 iässä.
Itse olin 37v. Mitään kriisiä ei ollut, vaan todella surkea avioliitto. Hävettää ihan mitä siedin. Olimme 20 vuotta yhdessä. Paremmasta en tiennyt, kun oli ensimmäinen suhde.
Ei ole vielä alkanut erorumpa. Nyt ollaan kaikki viidenkympin nurkilla.
Vain yksi tuttavapariskunta on eronnut, ollaan miehen kans 44 ja 45 v, tutut parit ikähaarukassa 35-60 v.
Eronneen pariskunnan mies täytti 50 v ja häneen iski viidenkympin villitys. Alkoi juosta maratoneja, osti moottoripyörän, skippasi pari vuotta nuoremman vaimonsa, meni naimisiin 24-vuotiaan missiltä näyttävän naisen kanssa ja teki sille pari lasta.
Muut tutut jatkaa tietääkseni ihan onnellisina yhdessä. Eli eroja tosi vähän.
21 vuotiaana, viimeisen päälle nirppanokka missi.
Ekat erot päältä kolmekymppisenä (itseni mukaanlukien). Takana yli 10 vuoden liittoja siis kaikki
Nyt olen itse 35, tiedän että muutamat ainakin sinnittelee liitoissaan kun ovat sen avoimesti kertoneet tai vihjailleet niin. Ehkä osa silti jatkaa, mutta veikkaan että erotahti voi kiihtyä siinä neljänkympin korvilla, kun lapset alkaa lentelee pesästä..
40-60- v pariskunnat edelleen yhdessä. Ei ole mitään eroaaltoa ollut. Toivottavasti ei tulekaan.
Omassa tuttavapiirissä on pariuduttu joko nuorena (16-20v) tai sitten reilu 30-vuotiaana ja näistä nuorena yhteen menneistä on yhdessä edelleen näin viisikymppisinä yhtä vailla kaikki pariskunnat. Suurimmalla osalla on kaikki lapset jo aikuisia ja monella on jo lapsenlapsiakin.
Sen sijaan näistä noin 30-vuotiaina pariutuneista ei enää yksikään pari ole yhdessä vaan osa on jo toisessa/kolmannessa av(i)oliitossa ja osa ei enää suhteeseen uudestaan alkanut tai ei sopivaa kohdalle vaan ole osunut.
Vauvavuosina viimeistään siinä 3v kohdalla.
Aika lailla jossain tuossa 35v molemmin puolin. Ilmeisesti arki tehnyt tehtävänsä ja huomattu ettei se toinen ollutkaan oikea eikä se tästä muuksi muutu.
Ai että minkäkö ikäisinä, vaikea pysyä kärryillä kun parin-kolmen vuoden välein vaihtuu tyyppi.
Osa erosi 35-vuotiaina, osa 50-vuotiaina. Lyhyin liitto kesti alle puoli vuotta, kun nainen aloitti suhteen työkaverinsa kanssa.
Kovin vähän eroja lähipiirissä; pari alle 30v ja yksi n. 35. Varmaan näin, koska on tasapainoisten hyvin koulutettujen ihmisten ihmisten parissa eletty. Nuorempien erot arvelen johtuneen toisen puoliskon urakeskeisyydestä ja toisen seksihalujen eroavaisuudesta. Lähes keski-ikään yltäneillä syynä oli vakava lapsensaantiongelma.
Erottu on vähän. Pari eroa ennen 40 v. ikää, eronneet miehet ehtivät vielä perustaa perheen uuden puolison kanssa. Ex puolisot eivät halunneet lapsia.
Itse otin avioeron 35v. Moni samanikäinen käy aviokriisiä. Useimmat tutut ovat eronneet silloin kun lapset muuttaneet kotoa, eli joskus 50v tietämillä.
Me= ne, vai tuliko tässä paljastettua jotain syvempää..
ap