Tiesitkö ettei kahvia kannata juoda puolen päivän jälkeen?
Puoliintumisaika on 12h ja häiritsee unenlaatua, jolloin on väsynyt seuraavana päivänä.
Kommentit (33)
Se on jännä joo Suomessa miten meidät ollaan aivopesty tohon kahvin juomisen maailmaan jopa niin paljon, että ihmiset ihan leuhkii sillä, että he juovat sitä paljon. Sehän on kaikki ihan vaan sen takia, että raha pyörii, sen takia se illuusio luodaan ja leuhkitaan miten täällä juodaan eniten maailmassa kahvia
Sitä ei todellakaan kannata juoda liikaa, aiheuttaa aivan älyttömiä haittoja kropassa
Jos juotte niin maksimissaan 3 kuppii päivässä. Ei yhtään sen enempää
<3
Tiesin. En juo lainkaan kahvia. Minulla poistumisaika on 3 päivää.
Tiesin. En itse huonounisena juo kuin aamukahvin. Jos päivällä tekee mieli, juon kofeiinitonta.
Tiesitkö ettei alkoholia kannata juoda jos ei juo koko ajan? Siitä tulee näet kauhea olo kun lopettaa alkoholin juomisen.
Höpsis löpsis. Juon kahvia silloin kun siltä tuntuu, vaikka klo 21 tai 22 illalla. Ei vaikuta edes yöuniin. Kahvia kuluu sinänsä maltillisesti, yleensä mukillinen (1,5 dl) kahdesti päivässä, mutta kellonajalla ei ole väliä. Olen aika pitkä ja roteva, ehkä se vaikuttaa asiaan. Mun pitää ottaa esim. särkylääkettäkäin ohjeistusta enemmän, jotta se jotain vaikuttaisi.
Itse herään klo 10-11, juon kahvini silloin kun kahvituttaa, järki sanoo ettei liian lähellä nukkumaanmenoa.
Kofeiinin puoliintumisaika aikuisella ihmisellä on neljä tuntia!
Minua joskus ärsyttävät nämä kellonaikoihin sidotut ohjeet, aivan kuin meillä kaikilla olisi sama vuorokausirytmi. "Älä juo kahvia puolenpöivän jälkeen" "älä syö kello kuuden jälkeen" jne jne. Oikeampi olisi sanoa esim. "älä juo kahvia xx tuntia ennen nukkumaan menoa" jne.
Kyllä kannattaa
T. Yötyötä tekevä.
Ei se kellonaika, vaan oma unirytmi. Lisäksi toiset on herkempiä kofeiinille, toiset voi huoletta juoda ennen nukkumaanmenoa.
Ennen join pitkin päivää pienen kupillisen kerrallaan. Nykyään aamuisin pari isoa mukillista ja illalla viiden aikaan yhden, jotta nukun paremmin kuin ilman iltakahvia.
Vierailija kirjoitti:
Ja teessä ei ole kofeiiniä
On
Vierailija kirjoitti:
Itse herään klo 10-11, juon kahvini silloin kun kahvituttaa, järki sanoo ettei liian lähellä nukkumaanmenoa.
kahvi laittaa nestekierron liikkeele,veski lähellä. siksi annostele myöskin milloin-missä juot. hyvä keino muuten jos olet syönyt erityisen suolaista,pöhö lähtee,siltikin kohtuudella, ensin lasi vettä tyhjään vatsaan, sitten noin 1h kuluttua iso muki kahvia. siitä tunti ennenkuin syöt mitään.
muuten kahvi suojaa maksaa, musta muki ennen dokaamista. ja joo häiritsee unta hiukan,levotoomuus. kuten mehuja ei pidä juoman ennen unta,eikä syödä hedelmiä, no se puolikas banaani rauhoittaa,muut valvottaa
Juon kupin klo 9 ja toisen klo 11.30. Enempää ei tarvi. Joskus jää välistä kokonaan.
Ei haittaa. Nyt mennään. Ehtii haudassa nukkua sit.
Kansa vaatii kahvia ja dullaa. On muuten ihan parasta.
Puoliintumisaika ei ole poistumisaika. Kofeiinia ei kannata nauttia koskaan.