Työnantajan tuki työntekijälle
Tullut pohdittua että miten työnantajat tukee työntekijöitänsä joillakin työpaikoilla?
Toisilla työpaikoilla työntekijä savustetaan pihalle.
Mistä tämä johtuu? Eikö kohtelu pitäisi olla kaikille sama?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun on ihmisiä on myös epätasa-arvoista kohtelua.
Epätasa-arvoista kohtelua on. Jonkun tähänkin pitää puuttua
Kuka tämä joku on?
Tilanteesta riippuen työnjohto, työsuojelu tai poliisi
Okei, eli syyllinen on aina joku muu? Ihmiset eivät itse tiehenkään tee pienintäkään virhettä? Ihmistä kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin? Vielä vanhainkodissakin syrjintään, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä?
Syrjintään syyllistyy muut ihmiset. Tuskin kukaan itseään syrjii. Yksin on vaikea tehdä asioille mitään jos työpaikalla joutu
Syrjii, jos on passiivisena tilanteen vietävissä ja odottaa ja odottaa, että jostain tulee se prinssi valkealla ratsullaa pelastamaan sieltä ilkeän äitipuolen ikeen alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä joku on?
Okei, eli syyllinen on aina joku muu? Ihmiset eivät itse tiehenkään tee pienintäkään virhettä? Ihmistä kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin? Vielä vanhainkodissakin syrjintään, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä?
Syrjintään syyllistyy muut ihmiset. Tuskin kukaan itseään syrjii. Yksin on vaikea tehdä asioille mitään jos työpaikalla joutu
Jos joutuu yksin taistelemaan ns tuulimyllyjä vastaan, muut ei jaa samaa kokemusta? Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan?
Stockmann on ainakin kamala, päälliköiden ja pikkupäälliköiden sanaan luotetaan vaikka valehtelevat, työläinen kärsii. Älkää ikinä menkö töihin Stockalle!
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. E työnantaja, valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse.
Ja nimenonaan löydettävä , ei etsittävä loputtomiin, mutta harvapa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. E työnantaja, valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse.
Ja nimenonaan löydettävä , ei etsittävä loputtomiin, mutta harvapa löytää.
Tällaiset uskomukset vähentävät toimintakykyä ja edistävät passivoitumista. Jos ei usko, että omasta toiminnasta olevan mitään, niin ei myöskään toimi.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann on ainakin kamala, päälliköiden ja pikkupäälliköiden sanaan luotetaan vaikka valehtelevat, työläinen kärsii. Älkää ikinä menkö töihin Stockalle!
Juha petti minua. Älkään koskaan alkako seurustelemaan Juhan kansssa. Kaikki Juhat pettää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä joku on?
Syrjintään syyllistyy muut ihmiset. Tuskin kukaan itseään syrjii. Yksin on va
Näin tietenkin toimii vahvemmalla puolella olevat ryhmäkurin alaisesti. Tämmöinen toiminta juontaa juurensa persoonallisuushäiriöisyydestä yli yleensä narsistisuudesta. Narsistiset toimii niin, että tekevät asioita, syyllistyvät tms mutta kun vastuunaika pitäisi olla niin vastuuta ei kyetä ottamaan
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma, että miksi työntekijöitä pitäisi kohdela samoin, kun he kuitenkin ivat keskenään ihan erilaisia. Toiset tekevät minimin yhdeksästä viiteen, osallistuvat palavereihin iltalehteä selaillen ja odottavat että töihin käsketään. Toiset ovat oma-aloitteisia, ratkaisevat muidenkin ogelmia, joustavat aina ja ovat tehokkaita. Eikö näitä jälkimmäisiä muka saisi palkita mitenkään?
Uskoakseni nämä oma-aloitteiset, vastuulliset ja hiljaisemmat tekevät muidenkin työt. Rääväsuut on taasen pomojen lellikkejä
johdoilta puuttuu rohkeus ottamaan vastuuta
Kusipäiset esihenkilöt pystyvät kyllä käyttämään HR:n asettamia tukitoimia myös työntekijää vastaan. Ei ole tapahtunut itselle, mutta yhdelle ystävälle, joka ihan eri firmassa kuin minä, ei tosin enää työskentele siellä, ja syystäkin.